وبلاگ گرین وب

هر آنچه پیش از طراحی اپلیکیشن اندروید باید بدانید

هر کسب و کار برای این که بتواند به خوبی رشد کند نیاز دارد تا بیشتر از قبل در اختیار مشتریان باشد. با توجه به رشد تکنولوژی مردم دوست دارند تا هر چه سریع تر بتوانند نیاز هایشان را برطرف کنند. و از طرفی دیگر همه ما میدانیم که تعداد تلفن های همراه هوشمند در بین مردم بسیار زیاد است. این دو اتفاق در کنار هم نیاز ایجاد اپلیکیشن ها را برای کسب و کار های مختلف به وجود می آورد. در این مقاله از گرین وب به بررسی طراحی اپلیکیشن اندروید خواهیم پرداخت.

چرا اپلیکیشن ها مهم هستند؟

اپلیکیشن ها به دلیل در دسترس بودن بیشتر برای مشتریان جذاب تر هستند. افراد دوست دارند که بدون رفتن به اینترنت و جستجو در گوگل بتوانند موزیک مورد علاقه شان را دانلود کنند. و یا به جای تماس با آشپزخانه مورد علاقه شان سفارش غذای مد نظر را در اپلیکیشن آن رستوران یا آشپرخانه ثبت کنند.
این که شما در دنیای امروز این قابلیت را داشته باشید شما را نسبت به دیگر رقبایتان به جلو می اندازد و باعث می شود تا مشتریان بیشتری را برای خودتان کسب کنید. این یعنی رشد کسب کار از راه کسب رضایت مشتری.

طراحی اپلیکیشن اندروید

همانطور که میدانید اکثر تلفن های همراه هوشمند در ایران و حتی جهان با سیستم عامل های اندروید کار می کنند. این یک نکته مهم است تا شما در نظر داشته باشید برای طراحی اپلیکیشن اول از اپلیکیشن های اندروید شروع کنید. در مراحل بعدی اگر رشد کسب و کارتان را از طریق اپلیکیشن مشاهده کردید می توانید اپلیکیشن ای او اس خود را نیز روانه بازار کنید. یا آن را به مشتریان خود معرفی کنید تا بتوانید آن ها را مشتریان ثابتی برای فروشگاهتان تبدیل کنید. شاید برای شما هم این پرسش به وجود بیاید که یک اپلیکیشن اندروید با ای او اس چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند، برای یافتن پاسخ این سوال ادامه مطلب را دنبال کنید.

طراحی اپلیکیشن اندروید با ای او اس چه تفاوتی دارد؟

یکی از این تشابه ها نصب شدن هر دوی آن ها بر روی تلفن های همراه است و اینکه هر دو با صفحه نمایش های کوچک به کاربران نمایش داده می شوند. ( اندازه صفحه نمایش باعث می شود تا نحوه طراحی اپلیکیشن اندروید یا ای او اس با اپلیکیشن های دیگر مانند پی سی و مک فرق کند.

از تفاوت های این دو نیز می توان به نحوه کار کردن با این نوع تلفن های همراه اشاره کرد که نکته بسیار مهمی است و طراحان در این زمینه ها کاملا از این تفاوت ها با خبر هستند. بهتر است شما نیز تا حدودی با این تفاوت ها آشنا شوید.

گوشی های اپل به دلیل نداشتن دکمه بک یا همان برگشت نیاز دارند تا در اپلیکیشن های شان دکمه های درون برنامه ای برای این کار طراحی شود. به عنوان مثال در اپلیکیشن تلگرام ای او اس به جای استفاده از دکمه بک شما میتوانید در بین صفحات جا به جا شوید و دکمه ای نیز با همان کارکرد بک در اندروید در بالای صفحه وجود دارد. علاوه بر این کاربرد زیادی بر روی کشیدن کامل دست وجود دارد. یعنی در همان مثال قبلی کاربران برای راحتی بیشتر که بتوانند به صفحه قبل بر گردند کافیست تا صفحه چت را به سمت راست بکشند و با این کار به صفحه تمام چت ها برخواهند گشت.

این تفاوت ها باعث می شود تا در طراحی اپلیکیشن اندروید و ای او اس تفاوت های زیادی به وجود بیاید و نیاز باشد این دو جدا از هم طراحی شوند. همانطور که گفتیم طراحی اپلیکیشن اندروید می تواند سود آوری بیشتری برای شما داشته باشد اما باز هم نباید طرف داران آیفون را فراموش کرد.

طراحی سایت یا اپلیکیشن، کدامیک اولویت دارد؟

ممکن است در حین جستجو در اینترنت و یا گرفتن مشاوره از افراد خبره در زمینه رشد کسب و کار ها شنیده باشید که قبل از طراحی اپلیکیشن لازم است تا سایتی برای کسب وکارتان طراحی کنید. این نکته کاملا درست است. کسب و کار ها برای معرفی، دادن رزومه، دسترسی بیشتر و جامع تر و همچنین ارتباط گیری بهتر نیاز دارند تا سایتی نیز برای خودشان داشته باشند.

مورد دیگری که داشتن سایت را الزامی میکند این است که افراد بتوانند با انواع دیوایس ها (دستگاه های مختلف) به صورت ریسپانسیو به آن دسترسی داشته باشند. مثلا اگر شما تنها اپلیکیشن اندروید داشته باشید افرادی که تلفن همراه آیفون دارند نمیتوانند از خدمات شما به هیچ عنوان استفاده کنند.

علاوه بر این موارد معمولا سعی می شود تا اپلیکیشن ها به سایت کسب و کار ها متصل شوند. شما از این طریق می توانید اطلاعات کاملی را به صورت آنلاین مشاهده کنید و آمار خوبی را نیز از سفارشات و … به دست آورید. گاهی نیز ممکن است شما یک رستوران باشید که می خواهید برای مشتریان اپلیکیشنی طراحی کنید تا غذایشان را انتخاب کنند. این انتخاب برای بررسی و درست کردن غذا نیاز دارد تا بر روی مانیتور بزرگ نمایش داده شود و این کار را می توان از طریق سایت ها به راحتی انجام داد.

شما به راحتی می توانید حساب کاربری، آمار روزانه از سفارشات، مقدار ورودی مبلغ از سفارشات، کد های اشتراک افراد و حتی دادن تخفیف به یک سری از افراد را به کمک وبسایت هماهنگ شده به اپلیکیشن انجام دهید. این که اپلیکیشن شما با سایتتان هماهنگ باشد، وظیفه طراح اپلیکیشن است. طراحان باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشند تا بتوانند برای شما راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورند.

مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید

پیش از این مقاله ای در این زمینه داشته ایم و تا حدودی درباره ویژگی های یک اپلیکیشن خوب صحبت کرده ایم اما لازم بود تا در این باره اطلاعات بیشتری به شما عزیزان بدهیم. این اطلاعات می تواند به شما در انتخاب یک تیم طراح اپلیکیشن کمک کند. حالا این اپلیکیشن میتواند اندروید باشد و یا ای او اس (در واقع این ویژگی هایی که ذکر خواهیم کرد ویژگی های مشترک در بین طراحی اپلیکیشن اندورید و اپلیکیشن های ای او اس است. 

  1. داشتن مپ و موقعیت یاب

بعضی از اپلیکیشن ها ممکن است نیاز به داشتن نقشه و  ثبت لوکیشن باشند. این ویژگی به افراد قابلیت دادن آدرس بهتر و کم شدن اتلاف زمان برای ارسال محصولات را می دهد. علاوه بر این زمانی که شما یک نقشه در اپلیکیشن برای ثبت مکان خاص را داشته باشید راحتی بیشتری برای دادن آدرس دارید. گاهی برای نوشتن آدرس ها لازم است تا چندین خط مسیری را تایپ کنیم که تازه در آن کوچه های ورود ممنوع و بن بست ثبت نشده است. ولی با دادن لوکیشن کار پیدا کردن مشتری راحت تر است.

  1. رزرو نوبت

ویژگی بعدی ای که ممکن است اپلیکیشن شما به آن نیاز داشته باشد قابلیت رزرو نوبت و یا اجاره کردن یک چیز باشد. به عنوان مثال اگر شما یک هتل دارید و میخواهید برای آن یک اپلیکیشن داشته باشید این قابلیت به سود کسب و کار شما خواهد بود. شما میتوانید اپلیکیشن ای داشته باشید تا افراد قبل از رسیدن به هتل شما جای خود را رزرو کنند و به محض رسیدن حضوری فقط کار های تطبیق هویت را انجام دهند و زمان زیادی را برای این کار صرف نکنند. این ویژگی باعث خواهد شد از مشکلات احتمالی مثل پر بودن اتاق ها جلوگیری شود.

 اگر شما کسب وکاری دارید که در آن سیستم نوبت گیری و یا اجاره و رزرو کردن وجود دارد می توانید از این قابلیت استفاده کنید. (هتل ها، رستوران ها، موسسات، درمانگاه ها، شرکت ها، مشاورین و…)

  1. تضمین امنیت

ممکن است برای شما امنیت خیلی مهم باشد. این اهمیت ایجاب می کند تا با گروه و یا تیم طراحی اپلیکیشن اندروید ای قرارداد ببندید که امنیت اطلاعات را برای شما تضمین کند. این تضمین میتواند کتبی باشد و یا هم به واسطه مواردی دیگر مثل نمونه کار ها.

  1. پرداخت از طریق اپلیکیشن

برای هر چه بهتر بودن خدمات لازم است تا بعضی پرداخت ها به صورت آنلاین در اپلیکیشن انجام شوند و نیازی نباشد تا کاربران برای پرداخت به سایت مراجعه کنند. البته این ویژگی همه گیرتر است و در بیشتر اپلیکیشن ها مشاهده می شود اما باز هم هستند کسانی که این قابلیت را ندارند و بهتر است شما این مورد را هم در مستندات اعلامی به طراحان ذکر کنید. (در بخش های پایانی این مقاله بیشتر در مورد مستندات صحبت خواهیم کرد)

  1. مشاوره برای ساخت اپلیکیشن

ممکن است مواردی که شما در ذهنتان دارید کاملا درست نباشند و به دلیل حرفه ای نبودن در زمینه طراحی نیاز باشد تا بخش هایی از آن ها ویرایش شود. دادن مشاوره قبل از ساخت اپلیکیشن ها می تواند بسیار خوب و مناسب باشد. شما می توانید از این طریق از صرف هزینه های زیاد و اتلاف شدن آن ها و هم چنین در کم شدن زمان پرده برداری از پروژه دوری کنید. این مشاوره هم چنین میتواند به تکمیل ایده های شما نیز بپردازد و مواردی را که ممکن است یادتان رفته باشد و یا از وجود آن ها بی اطلاع باشید به شما گوشزد کند.
هدف از توضیحات درون این مقاله هم دقیقا همین است. شما باید با نکات و ویژگی های اپلیکیشن ها آشنا باشید تا بتوانید ایده های بهتری را برای طراحی اپلیکیشنتان بدهید و برنامه ای بهتر از ایده اولیه تان تحویل بگیرید.

جهت دریافت مشاوره برای طراحی اپلیکیشن می توانید با ما در ارتباط باشید. مشاوره

مراحل طراحی اپلیکیشن ها

برای این که با مراحل طراحی یک اپلیکیشن آشنا باشید بهتر است بدانیم که نحوه کار کردن تیم ها با هم متفاوت است اما به طور میانگین خلاصه طراحی اپلیکیشن اندروید 4 مرحله دارد

  1. دادن مستندات

در این مرحله مشتریان (یعنی کسب و کار هایی که به اپلیکیشن نیاز دارند) مستندات خود را از قبیل نیاز ها، نوع رنگ برند، لوگو و کل توضویحات لازمه برای طراحی اپلیکیشن را به تیم طراح می دهند تا بررسی های لازم برای اعلام قیمت انجام شود.

  1. تحلیل و اعلام قیمت

تیم طراح قیمت لازم برای انجام پروژه و همینطور زمان میانگین انجام آن را به شما اعلام خواهد کرد و اگر هم موردی در مستندات وجود داشته باشد که لازم است موارد قبلی را تکمیل کند شما باید موارد را به تیم طراح اعلام کنید.

  1. تنظیم قرارداد

پس از به توافق رسیدن بر سر قیمت و مدت زمان پروژه دو طرف به صورت حضوری و یا مجازی قرارداد را امضا کرده و کار انجام پروژه استارت زده می شود.

  1. تست و تحویل پروژه

در این بخش هم پروژه به صورت بخش بخش ساخته شده و به شما نمایش داده می شود تا باگ ها و مشکلات آن را بگیرید و اگر بخشی با مستندات داده شده و نیاز های شما از اپلیکیشن هم خوانی ندارد اعلام کنید تا تصحیح شود. بعد از اتمام تمام بخش ها و باگ گیری آن ها عملا پروژه به اتمام می رسد و لازم است تا آخرین بازدید توسط شما انجام شود و اگر مورد تایید بود پرونده پروژه بسته شده و کار تمام است.

تیم طراحی اپلیکیشن اندروید گرین وب

تیم طراحی اپلیکیشن اندروید گرین وب به شما در رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد. همانطور که پیش از این گفته ایم هدف ما راحت تر کردن کار مشتریان و کسب در آمد بیشتر برای آن ها است. ما بر این باوریم که می توانیم تمامی امکانات لازم را برای شما فراهم کنیم. تمام امکانات و ویژگی هایی که از ابتدای این مقاله و مقاله قبلی در همین زمینه ذکر کرده ایم توسط تیم متخصص گرین وب جامه عمل می پوشند.

ما توانسته ایم تمام این امکانات را در اپلیکیشن های طراحی شده در اختیار مشتریانمان قرار دهیم. با این حال اگر ویژگی ای وجود دارد که نام برده نشده دلیل بر این نیست که ما نمیتوانیم آن را اجرا کنیم بلکه تمام این ها از کمبود منابع برای نوشتن مقالات و دادن اطلاعات بیشتر به شما عزیزان بوده است. و به همین دلیل از شما عذر میخواهیم و امیدواریم که توانسته باشیم به شما در درک مفاهیم طراحی کمک کنیم. و ویژگی ها و اطلاعات مهم جدیدی را به شما معرفی کرده باشیم.

به امید دیدار شما در حین ثبت سفارش طراحی اپلیکیشن کسب و کارتان و در پی آن رشد و پیشرفت در زمینه کاری شما.

 

 

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید