وبلاگ گرین وب

ویژگی های بهترین برنامه نویس اپلیکیشن

آیا می دانید بهترین برنامه نویس اپلیکیشن چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت های بسیاری به دنبال رشد کسب و کارشان هستند. یکی از مهم ترین راهکارها برای رشد کسب و کار ورود به فضای مجازی و فروش مجازی کالاهاست. اینکه چرا در این فضا میتوان فروش بیشتری را انجام داد موضوع مقاله ما نیست اما می توانید برای این که اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید در نوار جستجو کلیدواژه مورد نظرتان را تایپ کنید.
فضای مجازی تنها و تنها سایت ها و وب نیستند. این نکته یکی از نکاتی است که می تواند کمک زیادی به رشد کسب و کار ها بکند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که بعضی از شرکت های بزرگ دارند دقت نکردن به قدرت اپلیکیشن هاست.

پس از رشد تعداد تلفن های همراه فعال در سطح جهان و استفاده بیش از پیش مردم از اپلیکیشن های موبایل باعث می شود تا در این زمینه اهمیت بیشتری ایجاد شود. رشد تعداد تلفن های همراه هوشمند و مقدار ساعاتی که افراد از آن ها استفاده می کنند می تواند یک روش عالی و پول ساز برای شرکت ها و برندهای مختلف باشد. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که ورود به دنیای اپلیکیشن ها مورد جدیدی نیست اما می توان هنوز از آن به عنوان یک عامل رشد دهنده استفاده کرد.

طراحی اپلیکیشن 

اپلیکشن ها در انواع مختلف ساخته می شوند اما اگر بخواهیم آن ها را به یکی از بهترین حالت های ممکن دسته بندی کنیم می توانیم در مورد آن بگوییم که اپلیکیشن ها با توجه به سیستم عامل های مختلف ساخته می شوند. این دسته بندی باعث می شود تا برنامه نویس های مختلفی برای هر نوع از سیستم عامل ها پا به عرصه رقابت گذاشتند.
در این مقاله سعی داریم تا بیشتر در مورد برنامه نویس اپلیکیشن بگوییم و اینکه روال کاری برنامه نویسی اپلیکیشن ها چگونه است. با گرین وب همراه باشید.

انواع طراحی اپلیکیشن 

اپلیکیشن ها به طور کلی به دسته های ios و اندروید تقسیم می شوند و این باعث می شود که بازار های هدف از هم متفاوت باشند و افراد مختلف از برنامه های مخصوص خودشان استفاده کنند. به طور کلی بیشتر افراد از نرم افزار ها و تلفن های همراه اندرویدی استفاده می کنند. لذا کسانی که برنامه نویسی اندروید انجام می دهند می توانند بازار هدف بزرگ تری داشته باشند.

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که چرا الان در بازار های برنامه نویس اپلیکیشن تقاضا های برنامه نویسی ای او اس زیاد است؟ اخیرا تعداد افرادی که خصوصا در ایران از تلفن های همراه اپل استفاده می کنند زیاد شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد اما به هر شکل اخیرا تقاضا برای نرم افزار های ای او اس زیاد شده است.

آیا تنها اپلیکیشن های مخصوص تلفن های همراه پر تقاضا هستند؟

همانطور که می دانید بعضی از اپلیکیشن ها برای پی سی و همچنین مک استفاده می شوند و لذا نمی توان گفت که تنها و تنها تقاضا های بازار برای اپلیکشن های اندروید و ای او اس است. بلکه این درخواست ها برای برنامه های پی سی و مک نیز وجود دارند. شاید در بعضی از موضوعات این تقاضا ها بیشتر از آن ها هم بشوند. به عنوان مثال در بعضی دسته بندی های بازی ها می توان گفت که درخواست ها بیشتر نیز هست.

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن چیست؟

پس از اینکه بعضی نکات اولیه در مورد افراد برنامه نویس اپلیکیشن  و خود اپلیکیشن ها  را متوجه شدیم به سراغ نکات مهم دیگر در امر برنامه نویسی آن می رویم.

1.      طراحی ریسپانسیو در اپلیکیشن ها

یکی از مهم ترین نکات در اپلیکیشن ها این است که برای تمامی تلفن های همراه سازگار باشند و بسته به اندازه صفحه نمایش آن ها به اندازه های مختلف قابل نمایش باشند. به این حالت از طراحی اپلیکیشن و یا حتی سایت طراحی واکنش گرا و یا ریسپانسیو می گویند. رعایت این نکته در بین برنامه نویس اپلیکیشن ها باعث می شود تا رضایت مشتریان از استفاده این اپلیکیشن ها بیشتر شود. لذا رعایت این نکته می تواند سودآوری زیادی برای شرکت ها و گروه ها داشته باشد.

2.     طراحی رابط کاربری روان، ساده و سبک

این نکته نیز بسیار مهم است و در رضایتمندی مشتریان نقش مهمی را ایفا می کند. افراد خیلی دوست دارند تا در هنگام کار با اپلیکیشن ها راحت باشند و بتوانند به سادگی به تمام قسمت های سایت ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر دسترسی ساده به تمامی بخش های برنامه و گیج نشدن در بین شلوغی آپشن ها و امکانات ترکیب رنگی نیز یک عامل مهم است. ترکیب رنگی اپلیکیشن ها باید با رنگ لوگو و برند سازمان یا تیم هم خوانی داشته باشد. این مهم در ضمیر ناخود آگاه کاربران تاثیر زیادی دارد و باعث می شود که برند سازی راحت تر انجام شود.

این که اجرای یک اپلیکیشن سبک باشد به این معناست که شما بتوانید به راحتی در آن جابه جا شوید و صفحات مختلف آن را ببینید. اگر دقت کرده باشید در بعضی برنامه ها زمان زیادی برای لود کردن و آماده کردن صفحات جدید نیاز است. و این هدر رفت زمان به مردم حس خوبی نمی دهد و در طولانی مدت افراد را از اپلیکیشن شما زده می کند. تمام این نکات در صورتی که توسط برنامه نویس اپلیکیشن رعایت شوند می توانند برای رشد یک کسب و کار عامل خوبی باشند.

3.   استفاده از اشکال مناسب

قطعا یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی اپلیکیشن ها مهم است رعایت نکات روانشناسی است. یکی از بخش های روانشناسی در طراحی ها، اشکال هستند.  اشکال در نظر افراد و کاربران باعث می شود که احساس آن ها نسبت به محیط نرم افزار عوض شود. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به ویژگی های اشکال اشاره کنیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

الف) اشکال و خطوط نوک تیز

این نوع اشکال مانند مثلث ها و یا خطوط شکسته می توانند باعث شوند که فشار خون در افراد بالاتر برود و این استرس و هیجان را در افراد تحریک می کند. اگر محیط برنامه شما درباره صفحه های خرید است و یا با هر موضوعی که دوست دارید مردم بیشتر در آن باقی بمانند و زمان بیشتری را برای خرید از شما صرف کنند بهتر است از این نوع اشکال استفاده نکنید.

این نوع اشکال در جاهایی که لازم است تصمیمات سریع تر گرفته شوند مفید است. پس قاعدتا نمیتوان گفت که برای تمامی صفحات محصولات مناسبند. گاهی لازم است تا سریعا اجناس را به مشتریان بفروشید. به قولی بعد از معرفی محصول لازم است تا ضربه نهایی به مشتری زده شود که پول را برای آن پرداخت کند.

ب) اشکال و خطوط با نوک های ملایم

برای این که بتوانیم از این نوع اشکال بیشتر استفاده کنیم لازم است که مستطیل ها و یا اشکال نوک تیز را با گوشه های ملایم ویرایش کنیم. مثلا ممکن است شما مجبور باشید از مستطیل و مربع برای کار خود استفاده کنید و برای القا کردن احساس آرامش، بهتر است از لبه های ملایم استفاده کنید و علاوه بر آن برای بیشتر کردن اثر آن می توان از رنگ های ملایم نیز استفاده کرد. مثلا در کنار لبه های ملایم از رنگ فیروزه ای و یا کرمی برای رنگ آمیزی آن استفاده کنید.

پ) طراحی های شلوغ

در بعضی از سایت ها از اشکال درهم شلوغ استفاده شده است. این نکته نیز بسته به لبه های اجسام دارد و بر این اساس می توان اثر را بر روی هیجانات تغییر داد. اما معمولا برای افزایش هیجان از این طرح ها استفاده می کنند و شکل ها نیز مثلث هستند. این نوع طراحی می تواند برای صفحات فروش، میان متن ها و… مناسب باشد.

4.    پشتیبانی 

به عنوان یکی دیگر از مواردی که همیشه مطرح بوده است و برای مشتریان واقعا یک نکته موثر بوده پشتیبانی بسیار مهم است. برای کاربران و اکثر مردم مهم است که اگر در محصولی که خریداری کرده اند مشکلی بود باید چه کرد؟ و یا چه کسی برای سوالاتی در مورد خدمات و قیمت ها جواب گو است؟ این سوالات اگر به صورت واضح در بخش سوالات متداول نیز مطرح شوند میتواند مشتریان بیشتری را برای خرید از شما مجاب کند.

با این حال نمی توان تمام اعتماد سازی را با سوالات متداول حل کرد و باید پشتیبانی همیشه آنلاینی وجود داشته باشد تا مردم ارتباط راحتی با شما بگیرند و مشکلاتشان را حل کنند.

در ضمن دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در اصول روانشناسی (همانطور که در موارد قبل به این اصول اشاره کردیم) اگر مشتریان با افراد پشتیبان صحبت کنند و مشکلشان حل شود بعد از این اعتماد بیشتری نسبت به برند شما دارند. در واقع این حس درون مشتریان به وجود می آید که شما احترام ویژه ای برای آن ها قائل شده اید.

وظایف برنامه نویس اپلیکیشن

برای اینکه بتوان این کار (طراحی یک اپلیکیشن خوب) را به درستی انجام داد بهتر است تا کار به صورت گروهی و تیمی انجام شود. اینگونه می توان کار را سریع تر، با کیفیت تر و راضی کننده تر به مشتریان تحویل داد. همانطور که می دانید برای تیمی کار کردن در فضاهای طراحی اپلیکیشن و یا سایت روال کاری به گونه ای است که فرد یا افرادی یو آی را تنظیم می کنند.

کسانی که مسئول دیزاین یو آی هستند باید طرح های صفحات مختلف اپلیکیشن را با فتوشاپ طراحی کرده و به تیم کد نویس بدهند. پس از تحویل فایل های پی اس دی (فتوشاپ) کد نویسان به ساخت طرح اولیه ای از برنامه می کنند و محیطی که کاربران می بینند را به کد تبدیل می کنند.

پس از اتمام این کار نیز افراد یا فرد برنامه نویس کدها را زنده می کند و بین آن ها رابطه هایی را برای پویایی برنامه ایجاد می کند. هر چه کار هر سه بخش تیم منسجم تر و هماهنگ تر باشد کیفیت در تحویل کار بیشتر است.

در واقع اگر بخشی در اپلیکیشن مورد نظر شما وجود ندارد مسئول اصلی برنامه، فردی است که یو آی را تنظیم می کند. این فرد باید بخش مورد نظر شما را نیز طراحی می کرد و به همکاران کدنویس خود می داده است. اگر هم در انتقال ها بین صفحات اپلیکیشن مشکلی پیش می آید باید آن را با برنامه نویس پروژه در میان گذاشت.

با وجود تمامی موارد بالا تیم ها برای اینکه بتوانند بهتر کار کنند و حرف مشتریان در بینشان چند تا نشود بهتر است یک روابط عمومی برای کار خود داشته باشند. در این گونه موارد مشتریان نیز برای اعتراضات و موارد مختلف که درباره اپلیکیشن رعایت نشده است و لازم است به این شخص مراجعه می کنند.

تیم برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن

حتما شما هم این مورد را دیده اید که افراد مدعی برای ساخت اپلیکیشن های خوب و با کیفیت زیاد شده اند. حتی دانشجویان که تازه وارد این حرفه شده اند می خواهند برای کسب درآمد پروژه ها را قبول کنند و خب قطعا این افراد نمونه کار مناسبی ندارد و یا نمونه کار های افراد دیگر را به نمایش می گذارند و یا هم نمونه ای ندارند.

در این زمینه باید گفت به هیچ عنوان سپردن پروژه به این افراد کار درستی نیست و بهتر است با توجه به مواردی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم تیم خوبی را پیدا کرد. وظیفه یک برنامه نویس در طراحی های اپلیکیشن این است که بتواند تمامی نیاز های مشتری خود را رفع کند و در کنار این مورد بتواند نکات مهمی که گفته شد را همراه با آن در طراحی برنامه استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نقش تیم برنامه نویس در موفقیت یا شکست یک اپلیکیشن را مورد مطالعه قرار دهید.

اگر شما در مشهد و یا خراسان رضوی هستید و یا در هر کجای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات گرین وب استفاده کنید. گرین وب با تیم مجرب برنامه نویس اپلیکیشن خود آماده است تا خدماتی منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. ما افتخار می کنیم که در اکثر پروژه هایمان رضایت مشتریان را کسب کرده ایم.
در صورتی که به یک برنامه نویس اپلیکیشن نیاز دارید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید