وبلاگ گرین وب

10 تحول بزرگ دیجیتالی در سال 2018

با توجه به اینکه سال 2018 تازه آغاز شده است، میتوانیم بگوییم سال گذشته، سالی پر از هیجان و تحول در دنیای دیجیتال بوده است و تحولات صنعت دیجیتال در سال جدید را پیش بینی کنیم. (البته به غیر از اتفاقات غیر منتظره ای که ممکن است رخ دهد!) .
اینترنت اشیاء ما را به استفاده از اینترنت فوق سریع مجبور خواهد کرد!
بلاکچین جایگاه خود را پیدا خواهد کرد
و …

 با توجه به اینکه سال 2018 تازه آغاز شده است، میتوانیم بگوییم سال گذشته، سالی پر از هیجان و تحول در دنیای دیجیتال بوده است و تحولات صنعت دیجیتال در سال جدید را پیش بینی کنیم. (البته به غیر از اتفاقات غیر منتظره ای که ممکن است رخ دهد!)

 

اینترنت اشیاء ما را به استفاده از اینترنت فوق سریع مجبور خواهد کرد!

همانطور که اینترنت اشیا ما را به استفاده از آخرین و پرسرعت‌ترین نسل اینترنت مجبور خواهد کرد، تولید کنندگان تلفن همراه را هم مجبور به استفاده از نسل پنجم اینترنت خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل

انبوه اطلاعات تولید شده توسط پردازشگرها باعث ایجاد تحول و تغییراتی انقلابی در صنایع مختلف از تولید و سلامت و بهداشت گرفته تا روش‌های اجرای کار و عملکرد کلی و سراسری شهرها خواهد شد.

اینترنت پر سرعت

در نهایت بسیاری از شرکت ها به سمت استفاده از محاسبات فضای ابری پیش خواهند رفت و توسط اینترنت پر سرعت میزان حجم و سرعت اطلاعات را محاسبه خواهند کرد.

بلاکچین جایگاه خود را پیدا خواهد کرد

در حالی که پسرعموی بلاکچین، بیت کوین در حال ضربه زدن به بازار سهام می باشد، بلاکچین در نهایت جایگاه خود را در اوایل سال 2018 پیدا خواهد کرد، میزان جستجو درباره ی بلاکچین در موتورهای جست و جو در یک سال اخیر400 درصد افزایش داشته است.

معماری اطلاعات به یک جریان اصلی تبدیل خواهد شد.

معماری اطلاعات به یک جریان اصلی تبدیل خواهد شد.

واقعیت مجازی، دیگر قهرمان نیست!

انگار همین دیروز بود که همه ی ما هیجان و ذوق خرید یک عینک واقعیت مجازی را داشتیم!

اما الان چی؟ خیلی زود واقعیت افزوده توانست جایگزین واقعیت مجازی شود. اما چرا؟ حداقل با توجه به شرایط کنونی استفاده از واقعیت افزوده، ارزان تر و راحت تر از واقعیت مجازی است.

شرکت ها نیز می توانند بدون داشتن هزینه های واقعیت مجازی، محصولات جدید خود را در قالب، زمینه و تصویرسازی مورد نظرشان به راحتی به نمایش بگذارند.

شکست، بخش جدایی ناپذیر کسب و کارها

همان طور که مشاهده کرده ایم، بازارهای خدماتی در بخش نرم افزار و همچنین در زیر ساخت رشد خوبی داشته اند، اما شکست آنها به زودی اتفاق خواهد افتاد.

دلیل آن هم این است که در محیط دیجیتالی امروز که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، دلیل اصلی هر موفقیتی رخ دادن یک شکست است.

تغییر و چالشهای فرهنگی

خبر بد این است که اگر شرکت شما با مسائل فرهنگی در تغییرات دیجیتالی مقابله می کند، کار شما در سال 2018 سخت تر از قبل خواهد بود.تغییر، همانطور که قبلاً نیز وجود داشت، همچنان پیشتاز است.

تعداد فناوری های جدید همچنان در حال افزایش است، این امر مهم تر نیز خواهد شد چرا که شرکت‌ها نیز در حال پیشرفت و رشد سریع هستند.

تحول دیجیتال، یک ضرورت

در سال 2018 اکثر شرکت ها به این نتیجه خواهند رسید که رفتن به سمت دنیای دیجیتال یک شوخی نیست، و در بازار کسب و کار یک امر مهم تلقی می شود.

تغییرات در سال‌های آتی به سرعت رخ خواهد داد و شرکت هایی که خود را تغییر ندهند محکوم به شکست خواهند بود.

 

اینفوگرافی ۱۰ تحول بزرگ دیجیتالی در سال ۲۰۱۸ میلادی

اینفوگرافی ۱۰ تحول بزرگ دیجیتالی در سال ۲۰۱۸

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید