وبلاگ گرین وب

بررسی انواع روش های ساخت اپلیکیشن

امروزه صنعت موبایل جزو سودآورترین کسب و کارها شده است، به طوریکه خیلی از مدیران و صاحبان کسب و کارها در پی ساخت اپلیکیشن هستند. هرچند که طراحی وب سایت یک ابزار خوب برای تبلیغات به شما می آیند ولی امروزه اکثر افراد از گوشی های موبایل استفاده می کنند. در صورتی که شما اپلیکیشن نداشته باشید طیف وسیعی از مشتریان خود را از دست خواهید داد و رقبا در این زمینه از شما گوی سبقت را می گیرند. اما بهتر است تا دیر نشده است با روش هایی که در ادامه ذکر می کنیم، نسبت به ساخت اپلیکیشن اقدام کنید.

شما هم با روش های ساده و مطمئن که در ادامه صحبت می کنیم، می توانید صاحب یک اپلیکیشن حرفه ای شوید. با گرین وب همراه باشید.

1.یادگیری برنامه نویسی

اگر تمایل دارید که برای ساخت اپلیکیشن خود هزینه نکنید و به گروه طراحی اپلیکیشن کار را نسپارید، بهتر است که دست به کار شوید و کدنویسی را یاد بگیرید. برنامه نویسی نیز مانند هر زبان دیگری نیاز به آموزش و تلاش و پشتکار دارد. باید برای یادگیری آن باید زمان صرف کنید و در آموزشگاه های حضوری یا آنلاین به آموزش خود بپردازید. این نوع یادگیری بهترین نوع سرمایه گذاری است و می توانید در بلندمدت درآمد زیادی را از آن برداشت کنید.

یادگیری کدنویسی و مهارت در انجام آن می تواند نقش بسزایی در ساخت اپلیکیشن مدنظر فراهم آورد. در این روش باید صبر و شکیبایی بالایی داشته باشید.

نقاط مثبت

  • از نظر مالی کاملا به صرفه است.
  • بر مهارت و دانش تخصصی خود افزوده می کنید.
  • اگر اهل چالش و درگیری با مسائل باشید، قطعا از کدنویسی لذت خواهید برد.

نقاط منفی

  • زمان زیادی را باید صرف آموزش و یادگیری کنید که باعث می شود کار شما دیرتر پیشرفت کند. مخصوصا اگر به کدنویسی علاقه نداشته باشید این موضوع کار را برای شما طولانی تر خواهد کرد.

2.استفاده از شرکت های برنامه نویسی

اگر وقت کافی برای یادگیری ندارید، می توانید از یک گروه ساخت اپلیکیشن استفاده کنید. اما این روش سرمایه زیادی از شما می گیرد و یا دچار بدقولی هایی می شوید که حین کار پیش می آید. اما در هر صورت این روش یکی از روش های خوب و مطمئن است که می توانید با خیال راحت از آینده اپلیکیشن خود مطمئن باشید. قبل از شروع کار با هر تیم و گروهی مطمئن شوید که آن ها تجربه کار کافی در این زمینه را داشته باشند.

با استفاده از این روش به راحتی می توانید با کمک تجربیات آن ها آسوده خاطر باشید و به موفقیت برسید. بدون استفاده از این تجربیات ادامه مسیر بسیار سخت خواهد شد و شما به آن ها نیاز دارید تا گروه را مدیریت کنند و توسعه ببخشند.

پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نقش تیم برنامه نویس در موفقیت یا شکست یک اپلیکیشن را مطالعه کنید.

نقاط مثبت

  • این روش ریسک پایینی دارد زیرا متخصصین در شرکت حضور دارند و می توانند کار را به راحتی پیش ببرند و این افراد معمولا نسبت به انجام کار بسیار متعهد هستند .
  • مدیریت پروژه به راحتی انجام می شود و خیالتان بابت این موضوع کامل راحت است چرا که معمولا شرکت ها یک مدیر پروژه دارند .

نقاط منفی

  • این روش بالاترین هزینه را برای ساخت اپلیکیشن دارد زیرا شرکت ها چندین متخصص برنامه نویسی استخدام می کنند و باید هزینه ای که دریافت می کنند برای آن ها صرفه اقتصادی داشته باشد و جوابگوی پرداخت حقوق آن ها باشد.
  • زمانی که برای عقد قرارداد و ارتباطات حضوری به منظور تعریف پروژه می گذارید وقت شما را می گیرد. و شما برای رفت و آمد و حضور در این جلسات مجبور به هزینه های جانبی هم خواهید شد.

3.استفاده از ابزارهای ساخت اپلیکیشن

اگر تمایل به یادگیری کدنویسی ندارید و یا سرمایه کافی برای استخدام یک گروه متخصص را ندارید، می توانید از اپلیکیشن سازها استفاده نمایید. خبر خوب این است که این ابزارها به سادگی با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن برای شما یک اپلیکیشن طراحی می کنند. در این روش دیگر نه نیاز به تخصص خاصی دارید و نه نیاز دارید تا سرمایه هنگفتی هنگام شروع کار صرف کنید.

این روش آسان است و به سرعت می توانید اپلیکیشن را در مارکت ها منتشر کنید و باتوجه به انتخاب نوع سیستم امکانات متفاوتی برای شما فراهم می شود. با توجه به این که روش های ساخت اپلیکیش قابلیت های متعددی را ارائه می کنند اما نمی شود به عنوان یک طرح ایده آل برای افرادی باشد که دنبال ساخت اپلیکیشن های مشخص شده هستند.

برخی از بهترین ابزارهای آنلاین عبارتند از AppyPie, Kinetixe و  Nativ که طرح‎های گوناگونی را با قیمت‎های متفاوت ارائه می‎ دهند تا شما به راحتی بر اساس نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید و کار را پیش ببرید.

نقاط مثبت

  • همه می توانند از این روش با کمک گرفتن ار امکانات سایت اپلیکیشن مورد نظر خود را بسازنند.
  • کاملا مقرون به صرفه است و شما همزمان می توانید پلتفرم اندروید و ios را هزینه اش را پرداخت کنید و اپلیکشن خود را بسازید.
  • سرعت بالایی دارد و در کمتر از یک ساعت به هدف خود خواهید رسید و دست شما را در زمان بسیار باز می گذارد.
  • می توانید محتوای پویا داشته باشید و از طریق پنل تحت وب اطلاعات را بروزرسانی کنید.

نقاط منفی

  • در برخی امکانات محدودیت خواهید داشت. به طور مثال اگر در اپلیکیشن نیاز به استفاده از سنسورها در گوشی داشته باشید با سیستم‌های آنلاین نمی توانید این کار را انجام دهید ولی امکانات پایه‌ای در اپلیکیشن را کاملا پشتیبانی می‌کنند.
  • این سرویس ها نیاز به تمدید هزینه دارند و مدت زمان تمدید هرکدام متفاوت است.

4.فریلنسرکارها

فریلنسر کسی است که برای خودش به صورت پروژه محور و آزاد کار می کند. برای اینکه بتوانید یک فریلنسر را استخدام کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱-در ابتدا باید نیازهای خود را تعریف کنید.

۲-به سایت های مورد نظر که در این زمینه کار می کنند مثل پونیشا آگهی را ارسال کنید.

۳- با فریلنسرهای متقاضی مذاکره کنید و نتایج مذاکرات خود را یادداشت کنید.

۴- بهترین فریلنسر را انتخاب و تایید نهایی کنید.

البته انتخاب فرد مورد نظر تازه ابتدای کار است. حال باید براساس نیاز خود، خواسته های خود را به طور شفاف و دقیق برای فریلنسر بیان کنید و ارتباط خوبی داشته باشید. فریلنسرها هم باید توانایی مدیریت پروژه را داشته باشند و هم اینکه انتظارات شما را به خوبی پاسخ دهند. سعی کنید در مذاکرات اولیه، به نحوه برخورد و پاسخگویی فریلنسر  توجه کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید و همه چیز طبق روال معمولی پیش برود.

البته در مورد انتخاب فریلنسر این مورد را در نظر داشته باشید که معمولا فریلنسرها بر روی یک زمینه مهارت و تخصص دارند. به طور مثال اگر شما طراحی سایت را به آن ها بسپارید مجبور خواهید شد که برای طراحی گرافیک فریلنسر دیگری را به کار بگیرید.

نقاط مثبت

  • خواسته های خود را به سادگی سفارشی سازی کنید و انتظارات خود را برای فریلنسر بیان کنید تا یک پروژه دقیقا مطابق میل و خواسته خود داشته باشید.
  • با هزینه پایین یک متخصص را به استخدام خود در می آورید و از توانمندی های او برای پروژه خود کمک می گیرید.

نقاط منفی

  • امکان دارد که فریلنسر بر سر قول خود متعهد نباشد و پروژه را در زمان تعیین شده تحویل ندهد و نتواند به خوبی پروژه را مدیریت کند.
  • البته این روش ریسک بالایی هم دارد چون شما نسبت به فریلنسر شناخت کافی را ندارید و مشخص نیست که بتواند پروژه را به درستی پیش ببرید یا نه. البته این مشکل در اولین برخورد پیش می آید و در مراحل بعدی که بخواهید با فرد مورد نظر همکاری داشته باشید دیگر خیالتان راحت خواهد بود.

5.خرید اپلیکیشن آماده

شما علاوه بر ساخت اپلیکیشن و درسرهای پیرامون آن، می توانید از همان ابتدا به سراغ اپلیکیشن های آماده بروید و آن ها را خریداری و استفاده کنید.

نقاط مثبت

  • اپلیکیشن قبلا کامل تست و استفاده شده است و دیگر در آینده به باگ یا مشکلی برخورد نخواهید کرد.
  • به سرعت می توانید از امکانات اپلیکیشن خود استفاده کنید و زمان را برای خود ذخیره کنید.

نقاط منفی

  • امکان دارد اپ مورد نظر تمام امکاناتی که مدنظر شماست را نداشته باشد و با خواسته های شما متفاوت باشد.
  • از نظر هزینه هم معمولا هزینه بالایی تری دارد اما به نسبت ساخت اپلیکیشن هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

ایجاد یک اپلیکیشن مناسب نیازمند تمهیدات لازم از جمله بهره گیری از یک گروه متخصص و همچنین استفاده از ابزارهای موجود با چاشنی مهارت لازم می تواند به شما در ایجاد یک اپلیکیشن مناسب بخصوص در مورد موبایل کمک بسزایی کند.

هزینه ساخت اپلیکیشن

اگر تا به امروز پیشنهاد یا طرحی در خصوص ایجاد یک اپلیکیشن به ذهنتان رسیده باشد، باید بدانید که چنانچه بخواهید آن را عملی کنید هزینه نقش تاثیرگذاری در آن دارد. با توجه به پیچیدگی های اپلیکیشن هزینه های متفاوتی برای آن پیش بینی می شود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت اپلیکیشن

قیمت با نیازمندی های شما برای ساخت اپلیکیشن ارتباط تنگاتنگی دارد. به طور کلی هرچه اپ پیچیده تر باشد هزینه ساخت بیشتری هم دارد. اپلیکیشن های معمولی معمولا چند صفحه نمایش با اطلاعات محدود دارند و به راحتی با کلیک بر روی یک دکمه میتوان به صفحات مختلف آن رفت. اما اگر بخواهید به جز این مورد اپلیکیشن دیگری داشته باشید باید بیشتر هزینه کنید. در ادامه برخی از مواردی که باعث پیچیده شدن اپلیکیشن می شود را بررسی می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی اپلیکیشن به این لینک مراجعه کنید.

پیچیده شدن اپلیکیشن

عوامل مهمی وجود دارند که اپلیکیشن شما را پیچیده می کند و بالطبع هزینه ساخت اپلیکیشن را هم بالاتر میبرد. با در نظر داشتن این اطلاعات می توانید قراداد خود را معقولتر ببندید.

1.محتوای پویا

محتوای پویا به محتوایی گفته می شود که در اپلیکیشن از طریق یک منبع خارجی بروزرسانی می‌شود. یعنی به جای اینکه در اپلیکیشن اطلاعات ثابتی وجود داشته باشد، اپلیکیشن با اتصال به اینترنت همیشه اطلاعات خود را بروزرسانی می کند و اطلاعات جدیدی در اختیار کاربران قرار می دهد. به طور مثال اپلیکیشن‌های خبری از محتوای پویا استفاده می کنند.

اپلیکیشن به یک دیتابیس در اینترنت متصل است و هرگاه یک مقاله جدید منتشر می شود آن را از طریق دیتابیس از اینترنت دریافت می‌کند و به اپلیکیشن اضافه می‌کند. این کار را برای مدیران اپلیکیشن ها بسیار راحت تر کرده است و نیاز به یک نیروی انسانی برای این بروزرسانی ها نیست.

محتوای پویا پیچیدگی اپلیکیشن شما را زیاد می کند به این علت که اپ به قابلیت های بیشتری برای متصل شدن به اینترنت و همگام سازی با سرور جهت دریافت و نمایش اطلاعات جدید نیاز دارد.

2.پشتیبانی از سیستم عامل های متفاوت

اگر می خواهید اپلیکیشن تان هم نسخه اندروید و هم آی او اس را پشتیبانی کند، باید این را بدانید که هزینه بیشتری باید بپردازید و کار پیچیده تر می شود چون باید دو نوع پلتفرم را تحت پوشش قرار دهد.

3.خدمات مبتنی بر مکان

افزودن ویژگی موقعیت مکانی فعلی برای صاحبان اپلیکیشن ویژگی بسیار جذابی هست که اپلیکیشن را متمایز می‌کند. اما بسیار طبیعی است که اضافه کردن این قابلیت به اپلیکیشن هزینه بیشتری دربر دارد و شما باید این هزینه را قبول کنید.

4.سطح امنیت

افراد معمولا این عنوان را در بررسی های خود در نظر نمی گیرند. اما هرچه اپلیکیشن شما به امنیت بیشتری نیاز داشته باشد هزینه آن بالاتر خواهد بود. این پیچیدگی و افزایش هزینه به این علت است که باید داده‌ها در اپلیکیشن و سمت سرور رمزنگاری شوند. و بیشتر برای ساخت اپلیکیشن‌ هایی که عملیات پرداخت یا اطلاعات محرمانه شخصی دارند این مورد مهم و حیاتی است.

5.تجارت الکترونیکی(eCommerce)

منظور از تجارت الکترونیک ، اپلیکیشن‌ های فروشگاهی هستند که امکان پرداخت درون اپلیکیشن را دارا هستند. این اپلیکیشن‌ها از پیچیدگی بالایی برخوردار هستند. در این اپلیکیشن‌ها معمولا به بروزرسانی اطلاعات و محصولات نیاز است. همچنین این اپلیکیشن ها باید قابلیت ثبت نام و ورود کاربران را هم داشته باشند که این در افزایش قیمت آن موثر است.

6.قابلیت ثبت نام

اپلیکیشن‌ هایی که در آن ها قابلیت ثبت نام و ورود کاربران وجود دارد، هزینه ساخت اپلیکیشن بیشتر است. برای این منظور باید قابلیت‌ هایی به قسمت backend اضافه شود. حال اگر در برنامه برای ورود کاربران، ‌ورود از شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید کار کمی آسانتر می شود اما در هرصورت کارهایی اضافه تر بر ساخت اپلیکیشن معولی دارد که هزینه را بیشتر می کند.

تمام این 6 مورد باعث پیچیدگی و هزینه بیشتر در اپلیکیشن می‌شوند، هرچند که موارد دیگر ی هم در این راستا وجود دارد اما این ها جزو مهم ترین اجزای آن هستند که بر تعیین هزینه تاثیر گذار هستند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

جهت مشاوره و طراحی اپلیکیشن می توانید با گرین وب در ارتباط باشید.    مشاوره

 

 

 

 

مانا مستور

2 دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید