وبلاگ گرین وب

۹ نکته مهم در ساخت اپ موبایل

9 نکته مهم در ساخت اپ موبایل که باید مورد توجه قرار دهید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مجبوبیت فضای دیجیتال، روز به روز تعداد کاربران تلفن های هوشمند افزایش می یابد. جالب اینجاست که کاربران با وجود اینکه دانش استفاده از کامپیوتر را ندارند، اما توانسته اند با تلفن های هوشمند به خوبی ارتباط برقرار کنند! کاربران در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، در اینترنت جستجو می کنند و پاسخ سوالات خود را می یابند و خرید اینترنتی انجام می دهند. افراد امروزه به شدت خود را به گوشی های همراه وابسته می دانند و بدون آن احساس خلا می کنند. همین وابستگی کاربران باعث شده است تا افراد به ساخت اپ موبایل روی آورند.

خوشبختانه در سال های اخیر بهبود وضعیت اینترنت کشورمان موجب شده است تا کاربران بیشتری در سرتاسر کشور بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. به همین دلیل این روزها بسیاری از صاحبان و مدیران کسب و کار، برای ارتباط بهتر و خدمات دهی موثرتر با مشتریان به ساخت اپ موبایل توجه زیادی کرده اند. دیگر مهم نیست که  کسب و کارشان وارد فضای دیجیتال شده است و یا در فضای سنتی فعالیت می کند، ساخت اپ موبایل یک اقدام هوشمند از سوی آنان است. با این مقاله گرین وب همراه باشید تا نکات مهم در طراحی اپ موبایل را باهم بررسی کنیم.

چرا ساخت اپ موبایل برای کسب و کار ها مهم است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که با وجود داشتن وب سایت برای کسب و کارها، دیگر چه نیازی به داشتن اپلیکیشن موبایل است؟ بله درست است، با داشتن سایت هم می توانید توسط مشتری دیده شوید و در دسترس مشتریان باشید. اما باساخت اپ موبایل  می توانید امکانات بیشتری را در اختیار کاربران تلفن های هوشمند قرار دهید و رضایت آن ها را جلب کنید. به عنوان مثال تصور کنید با طراحی اپ موبایل و دسترسی به امکانات تلفن همراه مانند بلندگو و دوربین و … چه حس و تجربه متفاوتی را در کاربران می توانید ایجاد کنید. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که کاربران تلفن های هوشمند انتظارات بیشتری از تلفن همراه دارند و نحوه استفاده آن ها به کلی تغییر کرده است.

از طرفی تحقیقات نشان داده است که تعداد خریدهای اینترنتی که توسط اپلیکیشن انجام می شود، به مراتب بیشتر از خریدهایی است که با وب سایت صورت می گیرد.

در این خصوص می توانید با ما مشاوره ای رایگان داشته باشید :

مشاوره رایگان اپ موبایل

 

در تحقیقی دیگر که بر روی کاربران تلفن های هوشمند انجام شده است، اعلام شده که کار با انواع اپلیکیشن ها شامل پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و … بیشترین تعامل و ارتباط آن ها با تلفن های همراه را دارد.

هدف از ساخت اپ موبایل چیست؟

یکی از اهداف مهم طراحی اپ موبایل جذب مشتری، وفادارسازی مشتری و تشویق مشتری برای خرید می باشد.

صاحبان کسب و کارها با بازاریابی توسط اپلیکیشن های موبایل، به راحتی می توانند از طریق سرگرم کردن مشتری، مخاطبان هدف خود را جذب کنند. در این نوع از کمپین ها محصول یا خدمت مورد نظر به راحتی به مخاطبان معرفی می شود.

اپلیکیشن یک گزینه عالی برای کمپین بازاریابی به صورت آنلاین محسوب می شود. کار کردن راحت با اپلیکیشن ها باعث شده است که همه افراد جامعه بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این ویژگی میزان مشارکت مخاطبان را به صورت چشم گیری افزایش داده است.

جهت سفارش طراحی اپ موبایل با ما در ارتباط باشید. مشاوره

نکات مهم در ساخت اپ موبایل

اگر شما قصد طراحی اپ موبایل را دارید، قبل از هرچیز باید هدف خود را مشخص کنید. سپس می توانید با دقت کردن به نکات زیر، یک اپلیکیشن خوب و موفق طراحی کنید.

1.استفاده آسان و سریع اپلیکیشن برای کاربر نهایی

اگر  کار با اپلیکیشن شما ساده و راحت باشد، کاربر خود را برای همیشه با خود همراه می کنید و هیچ وقت آن ها را از دست نخواهید داد. این موضوع یک نکته مهم در طراحی اپلیکیشن است. بنابراین بهتر است از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.

2.هر دو سیستم اندروید و iOS را پوشش دهید.

بیش از 90% دستگاه‌های هوشمند از این دو پلتفرم استفاده می کنند . پس با اجرا در آمدن هر دو اپلیکیشن طیف عظیمی از کاربران خود را راضی نگه دارید.

 3.عملکرد بالا

سرعت و توسعه مداوم اپلیکیشن از نکاتی است که همواره باید توجه داشته باشید. انتظار برای اجرای یک اپلیکیشن بدترین موردی است که کاربر با آن روبه رو می شود. همیشه خود را جای کاربران خود قرار دهید تا تصمیمات درستی بگیرید.

4.امنیت

با وجود اینکه کاربران برای استفاده از اپلیکیشن، باید اطلاعات خود را وارد کنند، امنیت نکته بسیار واجب و حیاتی است.

5.کارکرد آفلاین

طبیعی است که اپلیکیشن‌ها برای استفاده، به اتصال اینترنت وابسته هستند. اما باید این امکان را برای کاربر فراهم کنید که به برخی از ویژگی‌های اولیه و محتویات در حالت آفلاین نیز دست پیدا کند.

6.به روز رسانی منظم

اپلیکیشن خود را با ویژگی‌های ثابت و جدید به طور منظم به روز رسانی کنید. با این کار به کاربر شان می دهید که برای او ارزش قائل هستید و تمام تلاشتان را می کنید تا او را راضی نگه دارید.

7.شخصی سازی

هر جا که می توانید از این ویژگی استفاده کنید. شخصی‌سازی بدون شک برای همه لذت بخش و شیرین  است. زمانی که کاربر قصد دارد تا از بین چند اپلیکیشن یکی را انتخاب کند، اپلیکیشنی برنده میدان خواهد بود که که امکان تغییر در تنظیمات، فونت، رنگ و سایز را داشته باشد. به کاربر اجازه دهید تا ظاهر و کارکرد اپلیکیشن را با سلیقه خودش طراحی کند. احساسات مثبت کاربر شما را از رقیبتان جلو می اندازد.

8.تجزیه و تحلیل

این ویژگی را حتما مدنظر داشته باشید تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشیدبا استفاده از تجزیه و تحلیل مداوم می توانید با پیگیری رفتار کاربران خود، اطلاعات جامع و کاملی از آنها بدست آورید. از این طریق می‌توانید هر لحظه که بخواهید میزان موفقیت اپلیکیشن خود را محاسبه کنید و برای آینده برنامه ریزی کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که در هنگام توسعه اپلیکیشن باید چه مواردی را رعایت کنید.

9.شبکه های اجتماعی

راه اشتراک‌گذاری را برای کاربران خود باز بگذارید، تا افراد بیشتر با شما آشنا شوند. محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید و بر محبوبیت خود بیفزایید. کاربران امکانات ویژه‌ و متفوتی را از شما انتظار دارند که باید تمام تلاش خود را داشته باشید تا آن‌ها را برآورده کنید.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید