وبلاگ گرین وب

۱۰ روش پیدا کردن ایده برای رسانه های اجتماعی

هنگامی که می خواهید برای رسانه های اجتماعی خود محتوا تولید کنید، خود را در میان حجم زیادی از مشکلات می یابید. زمان زیادی نیاز دارید تا فکر کنید و ایده خوبی به ذهنتان برسد، این ایده باید جدید و مورد علاقه مخاطبینتان باشد. سپس باید در منابع روز دنیا جستجو کنید، با کارشناسان زمینه های مرتبط مشورت کنید و در نهایت فکر خود را به کار گیرید تا محتوای مناسب آماده کنید.

گاهی رسیدن به یک ایده مناسب، نیارمند صرف وقت طولانی است و بعد از آن باید بررسی شود که آیا این ایده خلاقانه است؟ برای مخاطبین جذاب است؟به اندازه کافی جدید و به روز است؟ با کسب و کار شما تناسب دارد؟

برای سرعت بخشیدن به این کار، نیاز به یک استراتژی دارید تا بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید و ایده هایی که گرداوری می کنید، درخور باشد.

۱. بررسی پست ها و محتوای گذشته خود

اگر احساس بی نظمی در محتوای قبلی خود دارید، بهتر است قبل از هر چیز سری به آن بزنید و آن را مرتب کنید؛ بعد بصورت دقیق این پست ها را تجزیه و تحلیل کنید تا دریابید کدام پست ها بازدید بیشتری داشته است؟ مخاطبین شما چه مطالبی را بیشتر به اشترک گذاشته اند؟

بازبینی محتوا باعث افزایش کارایی می شود، علاوه بر اینکه می بینید چه پست هایی کار می کنند، می توانید ببینید کدام پست ها مناسب نبوده است و از انتشار پست های مشابه در آینده جلوگیری کنید.

۲. بررسی پست ها و محتوای رقیبان

دومین جایی که می توانید با مراجعه به آن ایده بگیرید، جستجو محتوای رسانه های رقیبان‌تان است؛ با این کار خواهید فهمید که چه مدل از پست های آن ها موفقیت آمیز عمل کرده است، این کار باعث می شود بری انتشار محتوا آگاهانه تر عمل کنید.

هرچند که بهتر است این کار با دقت کافی انجام شود، اما با یک نگاه سریع نیز ایده های زیادی خواهید گرفت.

۳.هدفتان را فراموش نکنید.

تیم شما باید یک هدف و برنامه کلی داشته باشد که طبق آن پیش بروید و هرجا که ایده ای برای تهیه محتوا نداشتید، با مراجعه به آن به یاد بیاورید که قرار است محتوا در چه مسیری شما را یاری کند.

۴.یک پرونده دستیار تهیه کنید.

در زمان هایی که در وب جستجو می کنید، می توانید یک پوشه ایجاد کنید و در آن محتواهایی که بنظر شما جذاب است ذخیره کنید.

این محتوا لزوما قرار نیست که با کسب و کار شما یا مخاطبین‌تان مرتبط باشد، حتی موارد متفرقه می توانند در خلاقیت شما تاثیر بگذارند و به شما ایده های جدیدی بدهند.

۵.از مخاطبینتان نظر خواهی کنید.

نظرات مخاطبین به ایده های شما جهت میدهند، با ارائه نظرسنجی و ایجاد پل های ارتباطی بارش فکری ایجاد کنید و نظرات آن ها را به دقت بررسی کنید تا برای محتوای جدید، متناسب با نیاز آن ها ایده بگیرید.

۶.اخبار هر روز را مطالعه کنید.

ممکن است شما در جریان داغ ترین خبرهای هرروز نباشید، چون در هر روز بیش از هزار اتفاق مهم رخ می دهد، اما اگر بتوانید از یک کانال معتبر، بهترین های هرروز را که با کسب و کار شما ارتباط دارد، بدست آورید، برای شما بارش فکری به بار می آورد و این خود به افزایش ایده های شما کمک می کند.

۷.هشتگ های ترند هر روز را بررسی نمایید.

هشتگ های ترند هر روز را مورد بررسی قرار دهید، این هشتگ ها به شما خبر می دهند که افراد چه چیزهایی را جستجو کرده اند، این ایده ها صرفا ممکن است بدرد شما نخورد و باید از خلاقیت خود بهره بگیرید تا محتوای مناسب با مخاطبین خود را روی رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

۸.موزیک پخش کنید.♥

ممکن است شما جزء آن دسته افراد باشید که کار کردن در سکوت را ترجیح دهید اما تحقیقات نشان داده است که پخش موسیقی ملایم، باصدای کم، می تواند به شما کمک کند تا ایده های خلاقانه تری به ذهنتان برسد.

۹.ورزش کنید.

با انجام ورزش هایی مثل دویدن و طناب زدن و … مغز شما را فعال تر می شود، برای دیدن نتیجه این امر از مدیر خود بخواهید یک ربع از ساعت کاری را به این امر اختصاص دهد و در عرض یک ماه خواهید دید چه ایده های بهتری دارید.

۱۰.ابتدا همه ایده ها را بپذیرید.

سعی کنید محیطی فراهم کنید که همه اعضای تیم بتوانند نظرات و ایده های خود را به راحتی بیان کنند، این کار باعث می شود که شما با شنیدن نظرات دیگری، جرقه ای در ذهنتان صورت گیرد.

علاوه بر این برخی نظرات ممکن است در وهله اول ناکارآمد بنظر برسند، اما می توان با کمی اطلاح آن را به یک ایده ناب تبدیل کرد.

در پایان توجه داشته باشید که داشتن ایده مناسب، کافی نیست و پس از پیدا کردن ایده، باید به دنبال محتوای بروز و متناسب باشید.

برای مشاوره در شبکه های اجتماعی و یا سفارش محتوا با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید