وبلاگ گرین وب

چگونه یک سایت آماده داشته باشیم؟

خرید دامنه و سایت آماده

شاید در گذشته نام دامنه از اهمیت بالایی برخوردار نبود و به راحتی می توانستید هر اسمی را که می خواستید برای خود به ثبت برسانید. اما امروزه با گسترش تجارت الکترونیک و افزایش فعالیت در این بستر، فروش دامنه به یک تجارت بین المللی تبدیل شده است که هزینه های کلانی در این تجارت جابجا می شود. از این رو کلمات و یا عباراتی پیش از برند شدن و یا واژه ای قبل از معروف شدن، توسط اشخاص و یا شرکت هایی که حرفه شان در زمینه ثبت دامنه است، به ثبت می رسند.

حال با این شرایط، ممکن است شما بخواهید واژه ای را برای کسب و کار خود استفاده کنید که از پیش ثبت شده باشد. در این شرایط کار شما برای انتخاب دامنه سخت می شود. گاها دیده شده است که عبارتی با معنا که شامل چند کلمه است و یا سایر کلمات و عباراتی که غلط های تایپی همین عبارات اند را با یکی از دامنه های معتبر یا ir. به ثبت می رسانند. در این مقاله ار گرین وب قصد داریم به بررسی خرید دامنه و سایت آماده بپردازیم.

خرید دامنه

نخست باید بدانید که کسب وکارتان تا چه میزان متکی به وب و فضای اینترنت است. برای مثال اگر سایت شما تنها حکم یک کاتالوگ دیجیتال را دارد که تاثیر زیادی در بازاریابی های اینترنتی و تبلیغات آن ندارد، لازم نیست تا دامنه هایی بسیار معتبر با قیمت های بالا خریداری کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در هزینه هایتان صرفه جویی و آن ها را مدیریت کنید. در نتیجه از ورشکستگی کسب و کار شما به علت کمبود بودجه جلوگیری می کند. هزینه های گزافی که هیچ سودی برای شما ندارند و صرفا باعث هدر رفت بودجه ی شما می شوند. برای مدیریت بهتر هزینه ها می توانید  قیمت طراحی سایت را مطالعه کنید.

یکی از شیوه هایی که استارتاپ ها به کمک آن هزینه ی دومین خود را کاهش می دهند، استفاده از واژه ای زیبا و با وزن (آهنگ) مناسب است. حتی این واژه می تواند بی ارتباط به برندشان باشد و به این ترتیب برند جدید خود را ایجاد می کنند. البته هنگامی این شیوه را به کار ببرید، که از قبل برندسازی نکرده باشید و یا برای سایت آماده نباشد.

اگر شیوه ی دوم را پیش برده باشید، لازم است تا در فضای مجازی و وب هم، نام برند خود را از آن خودتان کنید و لازم است تا این دامنه را از شخصی که ممکن است پیش از شما آن را ثبت و خریداری کرده باشد، بخرید. در این مسیر متناسب با میزان اعتبار دامنه قیمت آن افزایش پیدا می کند. هرچند که ممکن است قیمت هایی زیاد بدون دلیل و منطق را مشاهده کنید که صاحب دامنه به شما پیشنهاد می دهد. پس خود را برای شنیدن این اعداد و ارقام آماده کنید.

انتخاب یکسان نام دامنه و برند

مسیر برند سازی، پیچ و خم های زیادی دارد و زمان و هزینه ی زیادی برای شما بر جای می گذارد. برند ها به آسانی نامشان بوجود نمی آیند و تغییر دادن آن ها به همین سادگی نیست. عموما مشتریان برای جست و جوی شما در بستر وب، برند شما در موتورهای جست و جوگر سرچ می کنند. برای مثال اگر برند شما گرین وب است، کاربران توقع دارند شما را با greenweb.com  یا  greenweb.ir  بیابند.

حال اگر سایت اصلی شما با این نام دامنه ها تفاوت داشته باشد از میزان اعتبار شما کاسته می شود و مسیر سو استفاده از برند شما در فضای مجازی باز می شود. یعنی عملا با این کار، یک بازار خوب برای رقیبان و سودجویان باز می کنید تا بتوانند شما را به زمین بزنند.

انتخاب نام دامنه مناسب

یکی از ابزار های هر کسب و کاری، جذب از طریق تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می باشد. برای نمونه، یک سایت آماده که تبلیغات شما را در خود و سایر همکارانش درج می کند. در بستر اینترنت و به طور کلی فضای مجازی، جذب از طریق موتورهای جست و جو جایگاه ویژه ای دارد. به این منظور که دامنه ی خود، که همان برند شما در فضای مجازی هست را به سطح قابل قبولی در این بستر برسانید لازم است تا از وقت و هزینه گرفته تا نهایت انرژی خود را صرف کنید تا بتوانید به هدف خود برسید.

هنگامی که دامنه ای جدید و خام به ثبت می رسانید و در امر برند سازی و سطح دامنه تمام تلاش خود را می کنید، با فرض پر کار و پر تلاش بودن شما، حداقل دو سال زمان لازم است تا سایت شما میان مخاطبانتان شناخته شود و بین رقبا به سطح مناسبی برسد. این پروسه زمان بر به علت الگوریتم های پیچیده گوگل و فراوانی رقبا در بستر اینترنت است.

البته طبق تجربه، هزینه، زمان و انرژی ای که در آینده صرف این کار خواهید کرد تا سایت آماده شود، بسیار بیش تر از چیزی است که اکنون در ذهن دارید و این روند تا رسیدن شما به فاکتورهای مدنظرتان مانند بازدید از سایت، ترافیک و … ادامه دارد. در گام  های نخست استارت این پروسه، معیارهای سنجش محبوبیت سایت ارقام پایینی را نمایش می دهند.

در صورتی که بخواهید به شکلی درست و سالم، اعتماد مشتریان بالقوه را بدست آورید کاری دشوار وسخت خواهد بود. چون شما تعداد کثیری از فاکتورهای مثبت را ندارید و سایت خود را به تازگی تاسیس کرده اید، نمی توانید در انجمن های معتبر، سایت های تبادل لینک و از این قبیل فرآیندها شرکت کنید و این مکان ها شما را قبول نمی کنند.

خرید سایت آماده

یکی از پیشنهادهای عالی برای افراد و یا کسب و کارهایی که قصد تاسیس یک سایت در بستر اینترنت دارند، خرید یک سایت آماده قدیمی و محبوب در راستای فعالیت های خویش است. حال  پس از این که سایت را خریداری نمودید، تغییراتی که در سر دارید را روی آن پیاده کنید و آن را به سمت اهداف خود حرکت دهید. شما با این حرکت نه تنها یک سایت آماده را خریده اید، بلکه چند سال زمان نیز خریداری کرده اید.

این دامنه که میان مخاطبان محبوب و مورد اعتماد است به شما کمک می کند تا وقت و امکانات خود را برای پیشبرد دیگر مراحل آن بکار ببرید و از سایر رقبای تازه تاسیس خود چند قدم جلو باشید. در همین راستا اگر قصد تاسیس یک سایت در رابطه با موضوعات موسیقی، دانلود، تفریحی و از این دست را دارید با استفاده از روش بالا می توانید پیشرفت مناسبی کسب کنید و با سرعت قابل توجهی سایت آماده را رو به جلو سوق دهید.

خب همانطور که واضح و مشخص است، خرید یک سایت آماده خوش نام و معتبر که سال ها روی آن وقت و انرژی یک تیم صرف شده است، هزینه پایینی ندارد. شما می توانید با دید دیگری این مبلغ را با اشتیاق کامل پرداخت کنید. فرض کنید بجای این کار می خواستید مدل های تبلیغاتی، برندینگ، بازاریابی، سئو و … را با هزینه ای چند برابری و صرف چندین سال زمان پیاده سازی کنید. با این دیدگاه خرید یک سایت خوب به شما در بعد هزینه و زمان کمک شایانی می کند.

جهت مشاوره برای خرید سایت آماده می توانید با ما درارتباط باشید  مشاوره

چه موقع ثبت دامنه بر خرید آن ارجحیت دارد؟

1.       هنگامی که منابع مالی شما برای شروع کسب وکارتان محدود است

در این صورت منطقی نیست که هزینه ی زیادی را صرف خرید یک دامنه ی حرفه ای کنید. زیرا شما با این کار، بودجه ی سایر قسمت ها را می گیرید و پس از خرید دامنه، برای ادامه ی مسیر نمی توانید فعالیتی انجام دهید. به ثمر رساندن پروژه ای با صرف زمان و تلاش زیاد، از شکست همان پروژه با صرف زمان کوتاه و در ادامه با کمبود بودجه مواجه شدن بهتر است.

2.      زمانی که می خواهید یک کالای نو و جدید تولید کنید

در این مواقع، تحت هیچ شرایطی از اسامی مشابه برند های رقبایتان استفاده نکنید. زیرا با خرید دامنه مشابه رقیبتان یا حتی خرید سایت آماده او و فروش محصول خود در آن بستر، به احتمال قوی دو حالت برای شما پیش می آید. مورد اول اینکه شما را جدی نمی گیرند و یا متهم به اسپمر بودن و غیر پایبند بودن به اخلاقیات می شوید و در مورد دوم، ممکن است مشتری های رقبایتان از استراتژی ارائه شده ی شما خوششان نیاید و تمام هزینه های مالی برای خرید سایت آماده و هزینه های غیر مالی شما بر باد برود.

3.     هنگامی که فعالیت چندان باارزش و مهمی را در پیش ندارید

اگر فعالیتی که می خواهید دربستر وب انجام دهید، از اهمیت بالایی برخوردار نیست، لازم نیست هزینه ای گزاف برای آن بپردازید. برای نمونه، سایت های خبر خوان که از سایت های خبری معتبر بازنویسی می شوند و خود آن ها هیچ فعالیت خاصی ندارند، از اعتبار و آینده ی بالایی برخوردار نیستند و احتیاجی به هزینه های میلیونی برای دامنه ندارند. گاها دیده شده که این دست سایت ها دامنه هایی با قیمت 40 – 50 میلیون تومان و یا یک سایت آماده با مبلغی بسیار بالا خریداری می کنند، که اصلا توصیه نمی شود زیرا ارزشی برای آن بخش ندارد. در عوض می توان همین سرمایه را صرف کارهای تبلیغاتی و جذب مخاطب کرد. سایت های فصلی که صرفا برای فروش یک کالا در بازه ای از سال استفاده می شود نیز شامل این دسته می شوند و احتیاجی به دامنه و سایت آماده گران ندارند.

4.     زمانی که نام دامنه های مودنظر شما قبلا ثبت نشده است

در صورتی که نام دامنه ی مورد نظر شما با پسوند های خوبی همانند .ir و  .com باز هستند و از قبل ثبت نشده اند، ارجحیت دارند بر دامنه های قدیمی که ارتباط کم تری با کسب وکار شما دارند. پس قدیمی بودن دامنه یک رکن اصلی نیست و گاهی در شرایطی که یک دامنه ی بسیار خوب پیدا کرده اید، می توان آن را نادیده گرفت و فقط به همین یک فاکتور بسنده کرد.

علت فروش یک سایت آماده چیست؟

سوالی که هنگام خرید یک سایت قدیمی و معتبر پیش می آید این است: (( اگر این سایت خوب است چرا قصد فروش آن را دارند؟ ))

البته ممکن است چنین باشد و سایت دارای مشکل باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود هنگام خرید سایت، از افراد خبره و آگاه کمک بگیرید . با چند مشاور که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت کنید تا بتونید انتخاب درستی را انجام دهید. اما عموما، تصمیم به فروش سایت آماده به علت عدم برنامه ریزی درست مدیر و ضعف در به ثمر رساندن سایت می باشد. اکثرا پیش می آید که پس از صرف هزینه هایی زیاد برای قالب، اسکریپ، سئو، تبلیغات و … بازخوردی که از سایت می گیرند با تصوراتشان متفاوت است و به این دلیل که این سایت پاسخگوی نیازشان نیست، آن را به فروش می گذارند.

این موضوع از آن جایی سرچشمه می گیرد که مدیریت این بخش توسط افرادی انجام می شود که علم و دانش یک وب مستر حقیقی را ندارند و برای ریزترین کارها نیز باید پول صرف کنند تا آن مورد رفع شود. هزینه های بالایی که سایت های پر بازدید دارند باعث می شود تا مدیر به این نتیجه برسد که این سایت بازدهی درخور را ندارد و صرفا هزینه و زمانشان را گرفته است.

در این مرحله یک بنر و یا اطلاعیه در مکان هایی که وب مستران حضور دارند نصب می کنند تا سایت آماده خود را به قیمتی که برایشان در آمده یا حتی پایین تر به فروش بگذراند. شما هم می توانید به مالک اصلی سایت وصل شوید.  پس از توافق بر سر قیمت، سایت آماده را برای خود بخرید. البته در این انتخاب و گام های بعدی خود دقت کنید، زیرا اگر بدون برنامه ی درست و هدفمند پیش بروید شما نیز مانند صاحب قبلی مجبور به فروش سایت می شوید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

هنگامی که در جست و جوی دامنه برای کسب و کارتان هستید، به یک سایت بررسی وضعیت دومین، اکتفا نکنید و سایر دامنه های آزاد را نیز جست وجو کنید.

گاهی بهتر است برای سرعت دهی به کارتان، سراغ یک سایت آماده فروش نیز بروید. در صورتی که عجله ی زیادی برای استارت سایت خود در بستر اینترنت ندارید، ضمن رعایت نکات ذکر شده در بالا، می توانید دامنه های آزاد مرتبط با زمینه ی فعالیتتان را سرچ کنید.

اگر قصد خرید دامنه های از پیش ثبت شده را دارید با اولین قیمتی که به شما پیشنهاد داده می شود، راضی به خرید نشوید. زیرا عموما این دسته از افراد، دلالان فضای مجازی هستند و ممکن است در انتها همان دامنه را به قیمتی بسیار پایین تر به شما بفروشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله نکاتی برای سفارش خرید سایت پیشنهاد می شود.

همچنین می توانید برای سفارش طراحی سایت با گرین وب در ارتباط باشید.  سفارش طراحی سایت

 

مانا مستور

2 دیدگاه

سوال امنیتی *

  • […] گرین وب بار دیگر با حضور قدرتمند خود و معرفی محصول سایت بیلدر مانا در این همایش نشان داد که همیشه حامی هر حرکت روبه جلویی […]

  • […] گرین وب بار دیگر با حضور قدرتمند خود و معرفی محصول سایت بیلدر مانا در این همایش نشان داد که همیشه حامی هر حرکت روبه جلویی […]

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید