وبلاگ گرین وب

فروشگاه ساز چیست؟

اگر تا کنون قصد تاسیس یک فروشگاه اینترنتی را داشته اید، قطعا قیمت های پراکنده و اعداد و ارقام متفاوت را دیده اید که گاهی این قیمت ها سر به فلک می کشند و نجومی می شوند. اما در این میان برای کسب و کارهای نو پا و استارتاپ هایی که تازه می خواهند شروع کنند و قصد ندارند هزینه ی زیادی را متقبل شوند، یک راه مناسب وجود دارد. این گروه از افراد می توانند از فروشگاه ساز استفاده کنند.

دراین مطلب به بررسی این مسیر و انواع مختلف آن می پردازیم تا بتوانید موردی مناسب و خوب برای کسب و کارتان بیابید. با گرین وب همراه باشید.

تعریف فروشگاه ساز

آسان ترین مسیر برای تاسیس فروشگاه آنلاین، استفاده از فروشگاه سازها می باشد. این ابزار 24 ساعته به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را در بستر وب ایجاد کنید و محصولات خود، اعم از کالاهای دانلودی و فیزیکی را در این مکان بفروشید.

این ابزار یک نوع سیستم مدیریت محتوا می باشد که به دو شاخه ی اشتراکی(SAAS) و متن باز(Open Source) بخش بندی می شود.

ابزار ساختن فروشگاه متن باز

این شاخه از ابزارها، متعلق به دسته ای است که امکان توسعه و تغییر در آن ها وجود دارد. شما می توانید با توجه به دسترسی ای که به کد ها دارید، هر قسمت از این فروشگاه ساز را تغییر دهید. برای مثال، در ظاهر آن چیزهایی اضافه یا کم کنید و ارورهایی که شناسایی کرده اید را بر طرف کنید. دقت کنید که منظور از این صحبت ها این نیست که برای استفاده از این نوع ابزارها، لازم است تا دانش برنامه نویسی داشته باشید، نه!! هنگامی این تغییرات احتیاج است که کسب و کار شما رشد کرده باشد و لازم باشد تا تغییراتی در آن بدهید تا بتوانید همچنان از آن استفاده کنید. تعدادی از این بسترها که جز بهترین های خود هستند را می توانید در زیر بیابید:

ووکامرس(WooCommerce)

ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز است که روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس نصب می شود. پس در اصل به تنهایی یک سیستم اُپن سورس نیست. در اصل وردپرس نمی تواند به تنهایی یک ابزار ساخت فروشگاه باشد و کمک این افزونه تبدیل به یک فروشگاه ساز می شود.

مجنتو(Magento)

مجنتو از لحاظ امکانات شباهت نزدیکی به مثال بالا دارد، اما تفاوت این دو فروشگاه ساز در این است که این ابزار ساخت فروشگاه در ابتدا ماهیت ساخت فروشگاه را بدون کمک از چیز دیگری دارد و یک افزونه نیست. پس به تنهایی، قابلیت اجرا بدون نیاز به بستری دیگر مانند وردپرس را دارد. این ابزار برای فروشگاه هایی که کالای زیادی در خود دارند و نیاز به پشتیبانی مناسب دارند، توصیه می شود.

اُپن کارت(OpenCart)

اپن کارت همانند مجنتو می باشد و درعین آسانی کاربا آن، رابط کاربری خوبی برای مشتریان به وجود آورده است. البته ایرادی که به این فروشگاه ساز وارد است، کم بودن تعداد افزونه های آن است و این مشکل با کمی هزینه کردن و ساخت افزونه ی شخصی قابل حل است.

پرستاشاپ(PrestaShop)

این ابزار از محبوب ترین نرم افزارهای فروشگاه ساز آنلاین است. به آسانی می توان با آن فعالیت کرد، اما به منظور بهره برداری از تمام قابلیت های آن، نیاز است تا یک برنامه نویس ماهر را استخدام کنید تا بتوانید آن را گسترش دهید و یا این که با صرف هزینه، افزونه های آن را خریداری کنید.

ابزار ساختن فروشگاه اشتراکی

واژه ی SAAS کوتاه شده ی Software AS A Service می باشد که در زبان ما، سرویس اشتراکی یا اجاره نرم افزار معنی می شود. شاید فکر کنید که این ابزار همانند متن باز امکان گسترش پذیری یا توسعه را ندارد، اما به این شکل نیست. در ابزارهای اُپن سورس شما به تمام کدها دسترسی کامل داشتید و می توانستید آن ها را تغییر داده و یا کم و زیاد کنید. اما در اینجا نیاز است تا از شرکت ارائه دهنده سیستم مدیریت محتوای اشتراکی، بسته هایی مدت دار (مثلا 90روزه) خریداری کنید و در این بازه دسترسی دارید تا بتوانید تغییرات لازم را انجام بدهید. از پر مخاطب ترین ابزارهای SAAS می توان به این موارد اشاره کرد:

جهت طراحی سایت می توانید با ما در ارتباط باشید.  سفارش طراحی سایت

شاپیفای(Shopify)

این ابزار توسط یک شرکت کانادایی عرضه شده است و برای شغل های کوچک و خرده فروشی مناسب است. هزینه ی استفاده از اشتراک آن کمی زیاد است که معمولا به صورت 30 روزه خریداری می شود. در عین حال بالغ بر 6000 فروشگاه آنلاین در این بستر فعالیت دارند که نشان از محبوبیت آن است.

بیگ کامرس(BigCommerce)

این ابزار فروشگاه ساز همانند شاپیفای به قصد کسب و کارهای کوچک طراحی شده است که قابلیت های جالبی در اختیارتان قرار می دهد. برای این ابزار، یک فروشگاه مخصوص نیز طراحی شده است تا نرم افزارهای جانبی و تکمیلی برای آن را عرضه کند.

شاپفا(shopfa)

شاپفا یک فروشگاه ساز ایرانی می باشد که برای استارت یک فروشگاه، هزینه های اندکی برای شما دارد. اما اگر کمی ظریف تر به قضیه نگاه کنید، مشاهده می کنید که تعداد قالب های آن کم است و قابلیت ویرایش قالب را نیز ندارید. پس اگر قصد داشته باشید تا یک قالب جدید بر روی آن سوار کنید، نیاز است تا هزینه ی قالب را به شکل جداگانه ای بپردازید.

افزون بر این، اگر در آینده احتیاج داشته باشید تا فضای کسب و کار خود را گسترش دهید، به افزونه هایی نیازمند هستید که برای طراحی آن ها نیز باید به صورت شخصی اقدام کنید. پس در کنار هزینه ی کم شروع به کار با این ابزار، به هزینه های جانبی اش نیز دقت کنید.

سازیتو(Sazito)

سازیتو مانند شاپفا یک بستر ایرانی برای ساخت فروشگاه آنلاین است. این ابزار یک سیستم مشارکت در فروش است. به این شکل که شما هر کالایی را که فروختید، درصدی از آن را به سازیتو می دهید. شاید این سیستم برای افرادی که هیچ پولی برای شروع ندارند، مناسب باشد اما در ادامه برای گسترش فروشگاه ممکن است چالش هایی داشته باشند. پس بهتر است اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید، به فکر انتخاب دیگری باشید.

پرتال(Portal)

یکی دیگر از فروشگاه سازهای ایرانی، پرتال نام دارد که برای شما 2 پیشنهاد دارد که متناسب با حرفه و کسب و کارتان یکی را اننخاب کرده و به مدت یک سال از آن استفاده می کنید. با انتخاب هر کدام از این دو بسته، برای شما قالب، هاست و دامنه نیز در نظر گرفته می شود و نیازی نیست تا به شکل جداگانه خریداری شوند. قابلیت ویرایش قالب و شخصی سازی هم فراهم شده است. این ابزار برای هر دو دسته از محصولات فیزکی و دانلودی مناسب است و برای آن ها پشتیبانی ارائه می کند.

کدام بستر را انتخاب کنیم؟

ابزارهای ساخت فروشگاه قابلیت ها متفاوتی دارند که می توان به کمک آن ها چیدمان فروشگاه را مرتب کرد. قابلیت اعمال کدهای تخفیف، تنظیم قیمت ها، تعیین شیوه ی ارسال، شیوه ی پرداخت بهای محصول و … از قابلیت هایی هستند که برای تاسیس یک فروشگاه لازم است تا از سایر رقبایش متمایز شود.

حال که شما تصمیم به ایجاد یک فروشگاه آنلاین گرفته اید، آیا معیارهایی نیز برای آن در نظر گرفته اید؟ اگر تا کنون این معیار ها را مرتب نکرده اید یا اصلا به آن ها فکر هم نکرده اید، در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا با این موارد بیش تر آشنا شوید و بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

امکانات اولیه فروشگاه ساز

نخست برای انتخاب که ببینید کدام بستر برای شما بهتر است، به قابلیت ها و اختیاراتی که در ابتدا به شما داده می شود، توجه کنید. شما می توانید با مقایسه چندین بستر و مشاهده ی امکاناتشان، نیازهای خود را با آن ها تطبیق دهید و ببینید که برای شما کدام یک از آن ها می تواند گزینه ی بهتری باشد.

ثبت کدهای تخفیف

بعضی از ابزارهای فروشگاه ساز ها، امکان ثبت کدهای تخفیف را دارند که شما می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود، این کدها را در اختیار مخاطبان قرار دهید تا آن ها بتوانند با کدهای تخفیف از شما خرید کنند. این مورد معمولا در جشنواره ها و یا کمپین ها کاربرد دارد که شما می خواهید آفرهایی برای تبلیغ برندتان در نظر بگیرید.

قابلیت ثبت ایمیل مخصوص

بدون شک داشتن یک ایمیل رسمی برای فروشگاه و اعضا یک امر ضروری است. این کار باعث افزایش اعتبار برند شما و در نتیجه اعتماد سازی میان کاربران می شود. شاید بپرسید که ایمیل مخصوص یا اختصاصی دیگر چیست؟ تصور کنید آدرس سایت شرکت شما www.greenweb.ir باشد. لازم است تا هر بخش یک ایمیل اختصاصی مرتبط با آدرس شرکت داشته باشند که چند مورد از آن ها را در پایین می توانید ببینید:

info@greenweb.ir ایمیل اصلی شرکت

pourali@greenweb.ir مدیرکنترل کیفیت

cv@greenweb.ir ایمیل به منظور دریافت رزومه ها

ارائه گزارش

فروشگاه هم مانند یک موجود زنده هر روز تغییراتی در آن به وجود می آید که لازم است مانند یک پزشک سلامت کسب و کارتان را چک کنید. نیاز است تا بتوانید ضربان، فشار خون و … را اندازه گیری کنید. برای این کار احتیاج دارید تا دیتاهایی از فروشگاه بدست آورید، اطلاعاتی مانند میزان بازدید از فروشگاه، تعداد کلیک ها روی یک محصول، رنگی که بیش ترین خرید را داشته است، واژه های سرچ شده و … تا بتوانید برای ادامه ی کار متناسب با این اطلاعات برنامه ی بلند مدت و کوتاه مدت خود را بچینید. پس بهتر است بستری را انتخاب کنید که این اطلاعات را در اختیار شما قرار بدهد یا اینکه بتوانید ابزارهایی که این کار را انجام می دهند مانند Google Analytics را بر روی آن سوار کنید.

امکان متصل شدن به سامانه های ارسال ایمیل: پیام هایی از قبیل صحت ثبت کالا، صحت ثبت نام، احراز هویت، بازگزدانی رمز عبور، زمان ارسال بسته، اطلاع رسانی در رابطه با کمپین ها و … مواردی هستند که از طریق ایمیل به مشتریان اطلاع  داده می شود. اگر امکان اتصال به این سامانه ها بر روی فروشگاه ساز شما فراهم باشد، به راحتی می توانید این کارها را به شکل کاملا اتومات و خودکار انجام دهید ونیازی نیست تا یک تیم استخدام کنید تا این موارد را به شکل دستی انجام دهند.

امکان متصل شدن به سامانه های ارسال پیام کوتاه

این قابلیت همانند سامانه ی ارسال ایمیل است. با این تفاوت که تبادل در بستر سامانه ی های پیام کوتاه صورت می گیرد و می تواند برای شما کمک بهتری باشد زیرا مردم امروزه به نسبت گذشته با ایمیل سر و کار ندارند و پیامک را ترجیح می دهند. پس می توانید قشر بیش تری از مردم را جذب کنید. (البته منظور این است که این قابلیت در کنار ایمیل استفاده می شود و جایگزینی برای آن نیست)

قابلیت دسته بندی کردن کالاها

با گسترش کسب و کار و افزایش تعداد محصولات، لازم است تا کالاهای خود را در دسته هایی قرار دهید تا هنگامی که مشتری وارد سایت می شود، بتواند به شکلی آسان تر محصول مد نظرش را بیابد. علاوه بر راحتی مشتری، کار برای خود شما نیز آسان تر می شود. هنگامی که بخواهید بر روی محصولی خاص تغییری اعمال کنید، مثلا قیمتش را تغییر دهید، رنگ بندی اش را اضافه کنید، کد تخفیف بر روی آن بگذارید و صد ها کار دیگر، به آن دسته می روید و مثل آب خوردن اعمال مورد نظرتان را پیاده می کنید.

قابلیت نظردهی

دسته ای از مشتریان که می خواهند محصولی را برای اولین بار بخرند، به نظر مشتریان پیشین توجه می کنند و متناسب با آن ها خریدشان را انجام می دهند. پس این امکان می تواند دید خوبی به کاربرانتان بدهد و آن ها را در مسیر خرید، راهنمایی کند.

امکان استفاده آسان

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که تا کنون سایت یا بلاگی را مدیریت نکرده اید، ممکن است کار کردن با یک فروشگاه ساز که کمی پیچیده باشد، شما را به چالش بکشد و نتوانید تصورات خود را روی آن پیاده کنید و این فرایند زمان زیادی از شما بگیرد. برای نمونه هنگامی که وارد بخش تنظیمات می شوید، عبارات و گزینه هایی دارد که تا به حال به گوشتان هم نخورده است و نمی توانید در عین کارایی بالایی که ممکن است این ابزار داشته باشد، از آن استفاده لازم را بکنید. پس هنگام انتخاب، این مورد را هم در گوشه ی ذهن خود داشته باشید که در کنار سایر ویژگی هایش بتوانید با آن به شکلی ساده و راحت ارتباط برقرار کنید و ساختار پیچیده ای نداشته باشد.

جهت مشاوره برای طراحی سایت با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

Although the database may be reduced with the current network industry, the market demand will be reduced, but Oracle’s products are still one of PDF Download the most Testing Exam Pdf widely used database. to echo business, the best certifications accumulate accomplished exposure; either by Exam Study Materials chat of. everyone can acquire is about of lower amount than Online Sale one that demands abundant effort. examination fees), organisations can account financially by alms centralized training. n addition, it is said that the MCSD and its additional exam certificates can also make the candidate’s resume stand out among IIA-CIA-PART3 Examination Materials a large Exams Dumps number of job seekers. knowing they accept completed avant-garde PDF Download training and anesthetized the alternation of 74-343 Sale On Online exams deemed. was to amend their 70-498 Dumps PDF knowledge. Past Exam Papers Up-to-date abilities acquired in training, continuing education. Some core courses, such as the Java application of the enterprise network architecture, require multiple exams. PassITExams Today’s accepting 70-463 Dumps PDF programmes resemble guilds in several areas, but extend their. Additionally, the activity abstracts Certification Dumps questions and answers pdf a accurately condonable activity for due activity and. of any credential is for the competencies that are abstinent to become standardised as. Exam Dumps programme’s credential.” The cipher of belief articulates how certified professionals shall. Staying accepted is analytical in about every profession that certifies adequacy ad is. A aggregation of industries advise able certifications accoutrement hundreds of.

مانا مستور

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

  • سلام
    نظرتون راجب دیگر سیستم های saas مثل بیدک و وبزی چیه؟
    در کل بین سیستم های saas کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید