وبلاگ گرین وب

روشهای کسب درآمد با طراحی اپلیکیشن موبایل

شما می توانید برای طراحی اپلیکیشن موبایل گزینه ی طراحی اپلیکیشن اندروید یا طراحی اپلیکیشن ios را برگزینید. این گزینه از لحاظ مسئله ی جذب بازار، استقبال کردن مخاطبان، هزینه ی مورد نیاز برای تولید، کیفیت، زمان نیاز برای توسعه و همچنین عرضه ی آسان تر آن به بازار مزایایی دارد. در ادامه با گرین وب همراه باشید تا به طور دقیق به بررسی هر یک از این موارد در رابطه با طراحی و ساخت اپ موبایل بپردازیم.

هزینه

هزینه های ساخت و طراحی اپ موبایل در حوزه اندروید، از نسخه ی مشابه ios آن کم تر می باشد. دلیل آن چیست؟ تعداد برنامه نویس هایی که اپلیکیشن اندروید طراحی می کنند جمعیت بیش تری دارند و تعداد برنامه نویس هایی که اپلیکیشن ios طراحی می کنند جمعیت کم تری دارند.  از دیگر دلیل های آن کم بودن سخت افزار هایی است که برای توسعه ی آن نیاز داریم.

ارائه به بازار

معمولا برای ارائه اپلیکیشن های  ios تنها از اپ استور استفاده می شود. بازار های جانبی دیگری مثل سیبچه هم موجود است اما بازدید کننده ی زیادی ندارد که این موضوع می تواند از نقص هایش باشد. اما در اندروید این موضوع کمرنگ تر می باشند. یعنی هرچند که گوگول پلی بهترین آن ها است اما مواردی مثل گلکسی اپ یا بازار نیز با بازدیدکننده ی بالا به طور قوی در حال فعالیت هستند. یکی دیگر از عوامل موثر در انتشار اپلیکیشن اندرویدی این است که کاربران گوشی های اندروید می توانند اپ را بدون هیچ گونه مانع و نیاز به واسطه بین دیگر تبلت ها و موبایل های اندرویدی جا به جا کنند. اما در ios جا به جایی اپ به هیچ عنوان برای کاربران مقدور نمی باشد و تنها با دانلود آن از بازار های مجاز در دسترس، می توانند آن را دریافت کنند.

کیفیت طراحی اپلیکیشن

در طراحی اپلیکیشن اندروید و ios کیفیت را از زوایای مختلف می سنجیم. از آن جایی که اپلیکیشن های ios از فیلتر های کیفی اپ استور می گذرند از کیفیت بالاتری برخوردارند. البته این فیلتر ها نیز برای اندروید هم موجود است اما اپل در این زمینه مقداری سخت گیرانه تر عمل می کند و علت این موضوع می تواند انحصاری بودنش باشد. از سوی دیگر هنگامی که کارتان را با توسعه اندروید آغاز کنید از آن جایی که هزینه های آن پایین تر است و افراد متخصص فعال در این حوزه بیشتر هستند خروجی کار باکیفیت تر می باشد. از موارد مهم دیگری که در کیفیت طراحی اپلیکیشن تاثیرگذار است می توان به این اشاره کرد که اپلیکیشن ios به دلیل همگونی ورژن هایش، به کار زیادی جهت کسب یک واحد کیفیت نیاز ندارد. در اندروید اما با سخت افزارهای وسیعی از کمپانی های متفاوت رو به رو می باشید. متنوع بودن ورژن های اندروید و دیگر گوشی ها، مانعی برای کسب یک واحد کیفیت است.

زمان توسعه

لازم است برای مطلع شدن از زمان توسعه، یک بررسی کوچک بر روی سیکل تولید نرم افزار ها انجام دهیم. معمولا بیش تر کمپانی ها از روش های حلزونی یا اسپیرال استفاده می کنند. این کار را به این دلیل انجام می دهند که هر چه هم خواسته ی خود  را در آغاز کار مشخص کرده باشند باز تغییرات اجتناب ناپذیرند. پس نتیجه پس از انجام بعضی تغییرات پروسه طراحی اپلیکیشن و ساخت مجدد تکرار می شود. حالا این موضوع را در نظر بگیرید و به علاوه ی علم متخصصینی که می توان به آن ها دسترسی داشت به این نتیجه می رسیم که توسعه اندروید از نظر زمانی به صرفه تر می باشد. همچنین زمان لازم برای دریافت بازخورد در اپلیکیشن اندرویدی کم تر از ios می باشد.

مشکلات تحریم ها

همان طور که می دانید تحریم های کمپانی های امریکایی،  زیان هایی بر جوانب مختلف بازار اپ ایران وارد کرده است. مدتی پیش اپ استور شروع به از دسترس خارج کردن اپلیکیشن های ایرانی کرد. این قضیه ممکن است بر سر پلی استور که بازار مرجع اندروید است نیز بیاید. از آن جا که انحصار کم تری در اپلیکیشن های اندرویدی موجود است پس از خارج شدن آن ها از پلی استور و قطع دسترسی کاربر ایرانی، بلافاصله در کافه بازار و دیگر بازار های مشابه جایگزینی برای آن یافت می شود. در رابطه با اپ های ios موضوع این است که سیبچه و مانند آن، از لایسنس های شرکت اپل استفاده می کنند. در نتیجه با از دست دادن دسترسی لایسنس های ایرانی، دسترسی به این درگاه های مشابه هم از بین می رود.

کاربران اپلیکیشن ها

مورد بعدی که تاثیر زیادی در انتخاب پروژه تان می گذارد میزان کاربران اپ اندروید و ios است. قطعا بهتر است طراحی اپلیکیشن با استقبال کنندگان بیشتری همراه باشد.

طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی

امروزه فروشگاه آنلاین در مرکز توجه صاحبان کسب و کار در فضای دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته و بسیار پر درآمد است. تا جایی که برخی از فروشگاه ها، مغازه ها و… تصمیم به راه اندازی فروشگاه آنلاین گرفته اند. در این گونه از فروشگاه ها از نوعی سیستم مدیریت فروش آنلاین که بر پایه ی وب و اپ موبایل می باشد تا سفارش ها در آن ثبت شود. دلیل این که اکثر صاحبان فروشگاه ها در کنار یک وب سایت قروشگاهی آنلاین به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی نیز روی می آورند امکانات ویژه ی اپ ها می باشد. فضای اپ بسیار برای کاربران گوشی ها آشنا تر است و افراد اعتماد بیشتری به آن ها دارند. از امکانات عالی اپلیکیشن ها می توان به کم حجم بودن، فضای کاربری عالی و… اشاره کرد. دسترسی به تمامی سرویس ها از طریق منو نیز به سادگی صورت می گیرد. البته کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه رقبا با سابقه ای درخشان در مقابل شما هستند.

با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، کاربران می توانند به راحتی سفارشاتشان را از به استفاده از اپ موجود در گوشی یا تبلت، به همراه تمامی اطلاعات آن شامل نوع سفارش، زمان و میزان آن در سیستم ثبت کنند. یک فروشگاه آنلاین می توانند دارای تمامی ویژگی های مرکز خرید فیزیکی از جمله تخفیف های مناسبتی باشد. معمولا پرداخت وجه محصول از طریق درگاه بانکی اینتزنتی امکان پذیر است اما برخی به صورت نقدی و پس از تحویل محصول، وجه را دریافت می کنند.

کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن موبایل

مدل های کسب و کار مختلفی وجود دارند که می توان از آن ها به جهت کسب درآمد از اپ موبایل استفاده کرد. اما انتخاب یک مدل درآمدی واحد برای تولید کننده، ساده نیست. از انواع کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن موبایل می توان به فروش اپ، تبلیغ، خدمات و ویژگی های اضافه بر سازمان که قابلیت فروش درون برنامه ای را دارند، حق اشتراک و… اشاره کرد.

انواع روش های کسب درآمد از اپ گوشی

پرداخت به ازای دانلود

کاربران در این نوع از اپلیکیشن ها باید برای دانلود اپ، مبلغی را بپردازند. حتما برایتان پیش آمده است که بخواهید اپ موردنظر را پس از پیدا کردن در بازار دانلود کنید اما پس از آن که متوجه شدید مبلغی هر چند کم را باید بپردازید پشیمان شوید. چراکه امکان دارد از کیفیت اپ مطمئن نباشید. معمولا اپ های مشابه با دانلود رایگان بلافاصله نظرمان را جلب می کنند. پس این روش پیشنهاد خوبی برای کسب درآمد نیست مگر نسخه ی دموی آن نیز موجود باشد. این گونه کاربر با استفاده از نسخه ی دمو و سنجیدن کیفیت، تصمیم به خرید آن می گیرد.

فریمیوم (Freemium)

این روش می تواند پیشنهاد خوبی برای کسب درآمد باشد. به گونه ای که پس از طراحی اپلیکیشن، آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهیم. اما کاربر تنها مجاز به استفاده ی رایگان از خدمات اولیه ی آن باشد و برای استفاده از تمامی خدمات ویژه مجبور به پرداخت مبلغی تنها برای یک بار باشد.

فریمیوم با خرید چندگانه

این مدل تقریبا مشابه به مدل قبلی می باشد. به گونه ای است که پس از طراحی اپلیکیشن، آن را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار داده  کاربران باید مبلغی بیشتر به ازای دریافت ویژگی های خاص اپ پرداخت کنند. حتما در اطراف خود دیده اید افرادی را که حاضرند برای رسیدن به رتبه ی مورد نظر در بازی مورد علاقه شان به خریدهای چندگانه مانند خرید المان های برنامه و بازی اضافه دست بزنند.

تبلیغ در اپلیکیشن موبایل

تبلیغات تقریبا از آخرین شیوه های کسب درآمد محسوب می شود. در این روش اپ به صورت رایگان توسط کاربران دانلود می شود. طراحی اپلیکیشن به گونه ای انجام شده است که فضاهایی که بازدید زیادی دارند برای تبلیغات خالی گذاشته شده است. البته گاهی این تبلیغات باعث می شوند امتیاز اپ شما کاهش یابد و کاربران از آن ناراضی باشند. بنابراین می توانید نسخه ای را به صورت ماهانه و یا سالانه برای فروش در اختیار کاربران قرار دهید که در این نسخه تبلیغات به طور کامل از برنامه حذف گردند. شما در هر دو صورت سود کرده اید. برخی ناشر ها و بازار هایی که اپ را انتشار می دهند مانند اپ استور، گوگل پلی، کافه بازار و … این خدمات را با مالک و طراح اپ ارائه می کنند.

تبلیغات ویدیویی

این روش تقریبا مشابه مورد قبلی می باشد. اما قطعا یک ویدیو تبلیغاتی جذاب، نظر کاربر را بیشتر به خود جلب می کند. پس می توانید به جای نمایش برخی بنر های تبلیغاتی خسته کننده از این ویدیو های جذاب استفاده کنید. توسعه دهنده ی اپ با شبکه های تبلیغات طی شرایطی همکاری می کنند تا این ویدیو های تبلیغاتی کوتاهی را که در دست دارند در فضای خالی که با طراحی اپلیکیشن ایجاد شده است به نمایش گذارند.

سرویس های تبلیغات

اگر می خواهید تبلیغات واقعا برای کاربران کاربردی باشد بهتر است بیخیال بنر های خسته کننده باشید و با دریافت اطلاعاتی کلی از کاربر، سلیقه اش را بررسی نمایید و تبلیغی کاربردی، مطابق با سلیقه اش به نمایش بگذارید. لازم است طراحی اپلیکیشن به گونه ای صورت گیرد تا فضای مشخصی برای تبلیغ خالی باشد. شما می توانید با سرویس های تبلیغاتی دیجیتال همکاری کنید و به تبلیغات هدفمند شبکه متصل شوید.

حامی مالی

اگر خودتان هم جزو آن دسته از افراد هستید که تبلیغات برایتان آزاردهنده است و نمی خواهید با طراحی اپلیکیشن و قرار دادن چند تبلیغ در آن، کاربران را نیز آزرده خاطر کنید، بهتر است تنها با یک یا دو شرکت در ازای دریافت مبلغی از آن ها طی یک قرارداد محصولاتشان را تبلیغ کنید. این گونه با تعداد تبلیغ محدود توانسته اید هزینه هایتان را پوشش دهید.

فروش حق اشتراک

کاربران باید برای استفاده از تمام یا قسمتی از آیتم ها و امکانات اپ، حق اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنند. در این مورد اگر کیفیت طراحی اپلیکیشن عالی نباشد باید مقداری صرف نظر کنید. چراکه ممکن است کاربر حاضر به پرداخت هزینه ی مورد نظر شما جهت خرید اولیه و یا تمدید اشتراکش نباشد.

کمیسیون

این روش برای آن دسته از اپ هایی مناسب است کهطراحی اپلیکیشن برای معامله ای بین دو طرف صورت گرفته است. این گونه هنگامی که معامله یا خرید و فروشی بین دو طرف صورت می گیرید شما می توانید مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت کنید.

در کل انتخاب با شماست که کدام مدل درآمدی را برای اپلیکیشن خود در نظر بگیرید. پس از کسب اطلاعات از بررسی روش های کسب درآمد متفاوت، دریافتیم که همه چیز به طراحی اپلیکیشن شما نیاز دارد. شاید نیاز باشد برخی مدل ها را همزمان استفاده کرده و به نتیجه ی مطلوب رسید. باید کاربران خود و نیازشان را بشناسید. سلیقه ی آن ها نیز در انتخاب شما بسیار موثر است.

طراحی اپلیکیشن خدماتی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با ترکیدن لوله در خانه تان، خراب شدن ماشین در محل کار و… رو به رو شده باشید و به متخصصی در این زمینه ها دسترسی نداشته باشید. دسته ای از اپلیکیشن ها که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند کار شما را آسان تر می کنند. از کار های تعمیراتی گرفته تا نظافت منزل، کارواش و هر خدمات دیگری که مورد نیاز شما باشد را ارائه می دهند. طراحی اپلیکیشن خدماتی با یک ایده ی جدید می تواند بسیار سودآور باشد.

از آن جایی که تلفن های هوشمند تغییرات مثبت زیادی ایجاد کرده اند و یکی از آن ها جلوگیری از اتلاف وقت است افراد استقبال زیادی از اپلیکیشن هایی چون فروشگاه های آنلاین و یا اپ های خدماتی می کنند. پس اگر تخصص خاصی در این زمینه دارید دست به کار شوید. گرین وب با سابقه ای درخشان، پاسخ گوی سوالات شما در این زمینه می باشد.

جهت مشاوره برای طراحی اپلیکیشن با گرین وب در ارتباط باشید.  مشاوره

 

 

مانا مستور

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید