وبلاگ گرین وب

یک کارمند از مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند، چه انتظاراتی دارد؟

در رابطه با ایجاد رضایت شغلی کتاب های زیادی تالیف شده است و دوره های آموزشی بسیاری برگزار گردیده است اما با این حال شاهد آن هستیم که میانگین ساعت کاری مفید در کشور بسیار پایین است؛ پس نیاز است که این مورد را جزیی تر و دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

ما باید بدانیم یک کارمند دقیقا چه توقعاتی دارد تا در حد امکان آن را فراهم کنیم؛ این کار سبب می شود بتوانیم نیروهای خوبمان را حفظ کنیم و فضای کسب و کار پویاتری داشته باشیم و در نهایت منجر به بهینه شدن تجارت ما خواهد شد.

در ادامه به ۶ مورد از این انتظارات هر کارمند از فضایی که در آن کار می کند، اشاره می کنیم:

۱.به آن ها اختیار دهید

کارمندان علاقه ندارند، برای انجام هرکاری از مدیران اجازه بگیرند بلکه خواهان داشتن اختیار جهت تصمیم‌گیری ها هستند، پس بهتر است برای آن ها چارچوب تعریف کنید و اجازه دهید در محدوده این چارچوب، با تدبیر و اختیار خودشان تصمیم بگیرند.

۲.قدردان باشید

قدردانی باید جزئی از فرهنگ شرکت شما باشد. اعضای تیم کاری می‌خواهند ارزش کارهایی را که انجام می‌دهند، شما با نشان دادن این موضوع، قدم مهمی برای موفقیت نهایی شرکت برمی‌دارید. لازم نیست قدردانی را با یک هدیه گران بها یا افزایش حقوق نشان دهید؛ بلکه می توانید به سادگی یک یادداشت تشکر بنویسید یا در یک ملاقات، صمیمانه سپاس گزاری کنید؛ وقتی کارمندان به خاطر مهارت‌ها و انجام صحیح وظایف احساس باارزش بودن کنند، بیشتر خودشان را به کار متعهد می‌کنند. کارمندانی که تعهد بیشتری دارند، در محیط کاری شادتر هستند و انرژی بیشتری روی کار خود می‌گذارند. قدردانی از کارمندان بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد و بر سوددهی شرکت هم تأثیر مثبت زیادی می‌گذارد.

۳.برای وقت آن ها ارزش قائل شوید

زمانی که رییس، کارمندان را تا دیروقت در اداره نگه می دارد یا حجم زیادی از کار را در اواخر شب و یا تعطیلات به عهده آن‌ها می گذارد، این مساله قطعا نفرت کارمندان را در پی خواهد داشت. بنابراین می بایست به زمان کارکنان ارزش قایل شوید و به آن احترام بگذارید.

ممکن است با خود گویید در برابر این کار، حقوق اضافه در نظر میگیرید، ولی باید بدانید این کار تا زمانی پاسخگو است و در نهایت وقت آن ها از پول ارزشمندتر است.

۴.اعضا را از اتفاقات شرکت باخبر کنید

در صورتی که فعالیت اداره شما به صورت کاملا محرمانه صورت می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که کارکنان شما از این طبقه‌بندی رضایت نداشته باشند.

اگر کارمندان در تصمیمات اتخاذ شده برای شرکت دخیل نباشند، معمولا از این بابت رنجیده نمی‌شوند. اما اگر این اتفاق درمورد برنامه‌ها و مسیرهای پیش روی شرکت باشد، باعث ناراحتی آ‌ن‌ها خواهد شد.

کارکنانی که در برابر تعداد زیادی از رویدادهای غیرمعمول شرکت تحمل می‌کنند یا هیچ تصوری از ۶ ماه آتی شرکت شما ندارند، به مرور حس بی اعتمادی در آن‌ها ایجاد خواهد شد. هیچ کس دوست ندارد تا بدون اطمینان از در اختیار گذاشتن اطلاعات ضروری به او، نهایت تلاش خود را برای کسب و کار و رییسش به کار گیرد.

۵.مسایل جدید آموزش دهید

یکی از راه‌های نتیجه‌ بخش برای جلب رضایت کارمندانتان، این است که مطمئن شوید آن ها همسو با وظیفه که در شرکت دارند، مهارت های تازه‌ای را می آموزند. بدین وسیله به طور مداوم بر دانش و توانایی های کارکنان شما افزوده می شود.

یادگیری مسایل جدید اعضای شرکت را مشغول نگه می دارد و این آگاهی را به آن ها می دهد که در صورت رفتن به سوی شغل دیگر، اداره شما از آن ها کارمند بهتری را ساخته است.

۶.کمی آسیب ‌پذیر باشید

طبیعی است که یک مدیر پاسخ تمامی سوالات را نداشته باشد و هرکاری که انجام می دهند، مثمرثمر نباشد، پس اشتباهتان را بپذیرید، کارمندان برای مدیرانی که صادقانه نقاط ضعف خود را پذیرفته و از روش‌های دستیابی به پیشرفت آگاهی دارند، احترام قائلند.

مدیرانی که به نقاط ضعف خود آگاهی دارند، علاوه‌بر داشتن درک و فهم درستی از کارمندان، با آنها مهربان هستند، احساس همدلی می‌کنند و به اندازه‌ای به توانایی‌های خود اعتماد دارند که با فراموش کردن عنوان مدیریت، خود را در جایگاه کارمندان قرار می‌دهند. این مدیران که دارای شخصیت قوی هستند، به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد و از انجام کار صحیح به‌منظور بهبود وضعیت سازمان هیچ‌گونه ترسی ندارند.

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید