وبلاگ گرین وب

استراتژی تولید محتوا

۵ گام موثر برای بهبود دیجیتال مارکتینگ

رشد و بهبود استراتژی های تولید محتوا مستلزم بازنگری در برنامه ریزی ها، نگارش و معیارهای اندازه گیری در تمام فرم های آنلاین است تا بتوان به اهداف اصلی در کسب و کار و فروش رسید.

حال این پرسش پیش می آید که “چرا استراتژی مهم است؟”

یک استراتژی مناسب می تواند برای کسب و کار و برند شما ارزش افزوده ایجاد کند؛ شما برای افزایش فروش وبالابردن آگاهی مخاطبین، به یک راهبرد مناسب احتیاج دارید تا بتوانید از محتوا به بهترین شکل بهره برداری کنید.

بدون یک استراتژی، ممکن نیست بتوانید فاصله بین “اهداف تولید محتوا” و “نتیجه حاصل” را کم کنید.

در ابتدا تصور تهیه استراتژی محتوا، ممکن است بسیار سخت به نظر بیاید، اما اگر به آن مثل یک بازی بین “اهداف بازاریابی محتوا”، “اقدامات” و “انتظارات” نگاه کنیم، خواهیم دید که چقدر ساده است.

استراتژی محتوای خوب، همیشه نیاز به برنامه ریزی خوب دارد. بنابراین ما آن را به پنج مرحله ضروری که پایه و اساس هر استراتژی محتوای موفقیت آمیز است، تقسیم کرده ایم:

۱. کسب و کار خود را به خوبی بشناسید.

اولین گام برای ساخت یک استراتژی محتوا، تعریف دقیق کسب و کار است.

  • ما کی هستیم؟
  • چه کاری انجام می دهیم؟
  • چرا باید این کار را انجام دهیم؟
  • مشتری های ما چه مشکلاتی دارند که می توانیم آن را حل کنیم؟
  • چگونه می توانیم مشکلات را متفاوت و بهتر حل کنیم؟
  • اهداف کوتاه، میان و بلند مدت ما چیست؟
  • بازاریابی محتوا چگونه می تواند به ما کمک کند؟

استراتژی محتوا همین پاسخ های شما به این مدل سوالات هستند؛ پس یک لیست تهیه کنید و شروع کنید به تبادل اندیشه!

۲. مخاطب خود را به خوبی بشناسید.

اگر مخاطب خود را به خوبی نشناسید ممکن است محتوایی که تولید می کنید، برای او بی مصرف باشد،حوصله و نیاز مخاطبین باهم متفاوت است و در استراتژی محتوا باید به این نکته توجه کنید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید.

برای ایجاد استراتژی محتوای اختصاصی برای مخاطبین خود، ابتدا به این سبک پرسش ها پاسخ دهید:

  • علاقه آن ها در چیست؟
  • مشکلات آن ها چیست؟
  • مخاطبین، زمان انلاین خود را در کجا صرف می کنند؟ (در چه سایتی، شبکه های اجتماعی و .. بیشتر حضور دارند؟)
  • چقدر حوصله دارند و زمان صرف می کنند؟

بهترین راه برای شناخت مخاطبین، تحقیق و تهیه یک نوع پروفایل اختصاصی برای هر نوع بازدیدکننده است.این کار “شخصیت خریدار” یا “Buyer Persona” نامیده می شود که بزودی راجع به آن مقاله ای ارائه خواهیم کرد.

۳ .صدای منحصر به فرد خود را پیدا کنید.

شانسی برای این که محصولات یا خدمات شما تنها نوع موجود در جامعه باشد، ممکن نیست! و به احتمال زیاد محتوای آنلاینی مشابه بیزینس شما وجود دارد،پس فکر کنید که چطور می توانید محتوای بکر،منحصر به فرد و ارزشمند تهیه کنید؟

برای اینکار باید مطالب منحصر به فرد ناشی از دانش و آگاهی کافی به اشتراک بگذارید.

می دانیم که اعتبار یک برند، بسیار در کسب اعتماد موثر است؛ پس بکوشید تا برند و صدای اورجینال خود را ارائه دهید تا مخاطبین شما را باور کنند.

۴ .استراتژی محتوای خود را مکتوب کنید.

اگر استراتژی محتوای شما در ذهنتان باشد، خیلی دیر به آن دست خواهید یافت، طبق تحقیقات صورت گرفته،۴۴ درصد از شرکت ها استراتژی محتوای خود را مکتوب نکرده اند.

پس شما به سرعت استراتژی محتوای خود را ثبت کنید، این کار باعث می شود در صورت نیاز، تنظیم و ترمیم آن را راحت تر انجام دهید و در مسیر محقق کردن اهدافتان قرار بگیرید.

۵ .اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری

یک استراتژی محتوا، باید قابل اندازه گیری باشد، معیارهای اصلی نیز به ۴ دسته تقسیم میشوند که در آینده مفصلا راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

این پهاردسته عبارتند از: به کار بردن، به اشتراک گذاشتن، جلب توجه مشتری و تعداد فروش ها

ابتدا شما نیاز دارید KPI یا همان شاخص های کلیدی عملکرد خود را به درستی تعریف کنید و سپس از این شاخص ها استفاده کنید تا روند بهبود و پیشرفت خود را در مسیر نتیجه مطلوب، بسنجید.

بطور خلاصه، بازاریابی محتوا با توچه به متغیرهای موجود در جامعه، می تواند یک کار گیج کننده باشد که به کمک یک استراتژی محتوای مناسب می توانید در آن موفق عمل کنید.

اطلاعات بیشتر

 

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید