وبلاگ گرین وب

اصطلاحات تخصصی طراحی سایت

اصطلاحات تخصصی طراحی سایت ،میتواند کمک بزرگی برای بررسی، شناخت و راه اندازی کسب و کار آنلاین شما و در نتیجه کسب درآمد اینترنتی باشد.

وایرفریم یا طرح اولیه وب‌سایت:

وایرفریم یک نمونه اولیه از سایت هست که فقط نحوه چیدمان و اندازه المان‌های استفاده شده در سایت را نمایش می‌دهد. برای مثال در صفحه‌اصلی چه قسمت‌هایی وجود دارد مثل قسمت نمایش ۵ محصول با عنوان محصول و یا اینکه در بالای سایت لوگو در چه قسمتی و به چه اندازه‌ای باشد. در وایرفریم اندازه فونت متن‌ها، رنگ‌ها، تصاویر گرافیکی مد نظر نمی‌باشد. وایر فریم یا طرح اولیه وبسایت، طرح‌بندی (layout) صفحه وب است که نشان می‌دهد چه عناصر رابطی بر روی صفحه اصلی و سایر صفحات وب سایت وجود خواهند داشت.

برای مثال تصویر روبرو یک نمونه از وایرفریم می‌باشد. در این تصویر تمامی عناصر موجود در صفحه اصلی مشخص شده‌اند.

طراحی گرافیک یا UI:

طراحی گرافیک UI وبسایت بر اساس وایرفریم نهایی انجام میشود و شامل ظاهر نهایی المان های سایت میشود که در قالب یک تصویر گرافیکی ارائه میشود که نمای اصلی و نهایی سایت را نمایش می‌دهد.

 

 پیاده‌سازی سایت:

پیاده سازی سایت به معنی کدنویسی و برنامه نویسی طرح گرافیک (UI)سایت و تمام امکانات مد نظر می باشد. در انتهای این پروسه، تمامی امکانات سایت قابل استفاده هستند و شما میتوانید داده های خود را وارد سایت کنید. تا کاربران از وبسایت شما استفاده کنند.

شما می توانید برای طراحی سایت خود از مشاوران گرین وب کمک بگیرید.

مشاوره طراحی سایت

 

 باگ:

هر قسمت از وبسایت که طبق تعهدات قبلی در امکانات باشد و بدرستی کار نکند باگ محسوب می‌شود. همچنین می‌تواند شامل تناقضات طرح با وب‌سایت پیاده‌سازی شده هم باشد.

 

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت:

قابلیت ریسپانسیو بودن بدین معنا هست که سایت در سایز های مختلف صفحه نمایش بدرستی نمایش داده شود. برای مثال موبایل صفحه کوچکتری نسبت به صفحات تبلت و دسکتاپ دارد پس باید سایت در این صفحه نمایش کوچکتر، بدرستی نمایش داده شود.

 

بروزرسانی سایت:

شامل بروزرسانی‌های امنیتی و امکانات سایت می‌شود. برای مثال سایت از لحاظ امنیتی اگر با مشکلاتی روبرو باشد با انجام چنین بروزرسانی‌هایی مشکل آن رفع می‌شود. این بروزرسانی‌ها معمولا در طول پشتیبانی بصورت مستمر و طبق زمان‌بندی مشخص انجام می‌شوند.

 

آموزش استفاده از سایت:

آموزش استفاده از سایت شامل استفاده از سایت و همچنین نحوه ورود محتوا به داخل سایت می شود. اینکه چطور تصاویر و مطالب را به سایت وارد کنیم و چطور از لحاظ محتوایی سایت را بروزرسانی کنیم.

 

سیستم تیکتینگ سیستم پشتیبانی:

سیستم تیکتینگ سیستمی هست که با استفاده از آن می‌توانیم درخواست‌های خود را در آن ثبت کنیم و همچنین موارد را بصورت مکتوب تا رفع کامل آن پیگیری نماییم. اکثر مواردی که نیاز هست توسط تیم پشتیبانی پیگیری و انجام شوند توسط تیکت در سیستم تیکتینگ ثبت می‌شوند. همچنین با استفاده از این سیستم می‌توانیم فایل‌ها و نامه‌ها را بین یکدیگر رد و بدل کنیم.

 

تیکت

به هر درخواست مشتری که از طریق سیستم تیکتینگ ارسال شود، یک تیکت گفته می شود.

 

پیکسل در طراحی سایت

در تصاویر کوچکترین واحد تشکیل دهنده یک تصویر را پیکسل می‌گویند. واحد اندازه گیری فاصله ها در محیط وب بر حسب پیکسل میباشد و نباید از سانتی متر برای اندازه گیری فواصل المان های استفاده شده در طرح استفاده کرد.

 

قالب سایت

همان طرحی است که بر روی سایت پیاده سازی می شود. قالب اختصاصی امکان تغییر ندارد و تغییر آن منوط به لغو پشتیبانی و بستن قرارداد جدید است.

 

هسته سایت

هسته سایت، همان موتور وب سایت است که صفحات را می سازد، بخش ها را مدیریت می کند و همه چیز را از طریق آن می توان هدایت کرد.

 

نماینده فنی

کسی است که ارتباط مستقیم با پیمانکار و پیمانکار با او برای پیگیری مسائل سایت برقرار می شود.

 

 سئو

مجموعه اقداماتی است که جهت بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شود که شرکت ها این کار را در قالب قراردادی جداگانه از قرارداد طراحی سایت انجام می دهند. پروژه های طراحی سایت شرکت گرین وب بدون تعهدات سئو می باشد.

 

هاست

فضای میزبانی سایت است که ارائه آن به صورت یک ساله می باشد و حجم مشخصی از فضا به هر سایت تعلق می گیرد. در صورت پر شدن آن، صاحب وب سایت می بایست نسبت به افزایش حجم فضا با پرداخت هزینه مربوطه اقدام کند.

 

دامنه

همان آدرس اینترنتی سایت است. مثلا greenweb.ir که یک مساله کاملا شخصی است و فرد صاحب سایت می بایست آن را برای خود محفوظ نگاه دارد.

 

نفر ساعت

هر یک ساعت که یک نفر بر روی پروژه مشغول کار باشد، نفر ساعت محسوب می شود. مثلا برای انجام یک کار خاص، اگر یک گرافیست به مدت 1 ساعت و یک برنامه نویس به مدت 2 ساعت مشغول شوند، این کار با 3 نفر ساعت انجام شده است.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید