وبلاگ گرین وب

طراحی اپلیکیشن موبایل را از کجا شروع کنیم

اهمیت طراحی اپ موبایل + کاربرد آن در کسب و کار

امروزه کمتر کسی را می بینید که از تلفن هوشمند استفاده نکند. تقریبا در خیابان، مترو، دورهمی و هر جای دیگری بیشتر افرادی که می بینید موبایل در دست دارند. برخی از این افراد توانایی استفاده از کامپیوتر را ندارند. اما کار کردن با موبایل برایشان بسیار راحت است. فعالیت در شبکه های اجتماعی، جست و جو در گوگل و فعالیت های روزانه ی دیگر از مواردی است که با استفاده از موبایل انجام می دهند. دسترسی به اینترنت نیز در سال های اخیر آسان تر شده که همین موضوع باعث شده است که افراد فعالیت بیشتری در آن داشته باشند. به همین خاطر است که صاحبان کسب و کار، چه افرادی که از پیش در دنیای کسب و کار آنلاین فعالیت داشته اند و چه افرادی که کسب و کاری سنتی داشته اند و در حال حاضر از نوپایان فضای مجازی هستند، تصمیم به طراحی اپ موبایل گرفته اند. اپ موبایل باعث می شود مشتریان راحت تر خدمات را دریافت کنند. همچنین ارتباط با مشتری آسان می شود.

در ادامه گرین وب اهمیت طراحی اپ موبایل، کارایی آن و تفاوت اهمیت اپلیکیشن با وب سایت و همچنین هزینه های طراحی را برایتان شرح می دهد.

چرا یک وب سایت به تنهایی نیاز های یک کسب و کار را فراهم نمی کند؟

داشتن یک وب سایت عالی باعث می شود دسترسی به خدمات و محصولات یک کسب و کار امکان پذیر باشد. اما هدف کسب کار ها از ورود به فضای مجازی تنها در دسترس بودن نیست. طراحی اپ موبایل راه های ارتباط با مشتری را افزایش می دهد و امکانات بسیار گسترده تری را نسبت به وب سایت در اختیار مشتری می گذارد. تجربه ی مشتری در استفاده از خدمات شما در اپلیکیشن ،متفاوت تر از وب سایت می باشد. کاربران موبایل انتظاراتی از شما دارند که شما می توانید با توجه به استفاده های پیاپی آن ها در گذشته از دیگر اپلیکیشن ها و عادت به فضای اپلیکیشن این انتظار ها را با طراحی اپ موبایل برآورده کنید.

اگر تحقیقات اخیر را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که تعداد کاربران تلفن هوشمند که خریدشان را از طریق اپلیکیشن به ثبت می رسانند نسبت به تعداد کاربرانی که این کار را از طریق وب سایت انجام می دهند بسیار بیشتر است. همچنین طبق تحقیقات دیگری که در سال های اخیر انجام شده است بیشترین تعامل کاربران تلفن هوشمند از طریق کار با اپلیکیشن ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. یعنی تقریبا 80 درصد از تعامل کاربران با موبایل ها در بستر اپلیکیشن انجام می شود.

انواع طراحی اپ موبایل با اهداف مختلف

از راهکار های تبلیغات برای کسب و کار ها می توان به طراحی اپ موبایل اشاره کرد. اپلیکیشنی که با هدف جذب و سپس وفادار سازی مشتری طراحی شود بسیار کاربردی است. شما می توانید از اپلیکیشن به عنوان یک روش عالی برای جذب مشتری از راه سرگرمی با هدف بازاریابی استفاده کنید. نوعی از کمپین ها که به منظور معرفی محصولات و خدمات به مشتری ایجاده شده اند،به تازگی شاهد افزایش مخاطبان و گسترش مشارکتشان در این نوع از اپلیکیشن ها هستیم. دلیل آن فضای ساده و به دور از پیچیدگی اپلیکیشن می باشد. پس به یاد داشته باشید که این مورد برای کمپین بازاریابی آنلاین بسیار مناسب است.

هدف طراحان اپلیکیشن های موبایل برای سیستم عامل های اندروید و IOS که سیستم عامل های تلفن همراه با بیشترین مخاطب هستند، متفاوت است. هدف اکثر کسب و کار ها از طراحی اپ موبایل، طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی، طراحی اپ موبایل کاربردی، طراحی اپلیکیشن با هدف تبلیغات و حتی طراحی اپلیکیشن موبایل محور جهت وفادار سازی مشتریان می باشد. شاید انواعی از اپلیکیشن ها باشند که با اهدافی به دور از ارائه محصولات و خدمات طراحی شوند و تنها جهت سرگرم سازی و جذب مشتری طراحی شوند.

اپلیکیشن های موبایل اختصاصی به چه منظور طراحی می شوند؟

این اپلیکیشن ها مخصوص کسب و کار ها، سازمان ها، استارتاپ ها و ایده های نو طراحی می شوند. اهمیت نیاز های مجموعه و هدف کسب و کار برای طراحان و اپلیکیشن ها بسیار زیاد است. مارکت ها پیش از منتشر کردن اپلیکیشن، حتما کیفیت طراحی اپ موبایل را بررسی می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کیفیت اپلیکیشن تان در این بازار رقابتی پاسخ گوی نیاز مشتری شما باشد. فراموش نکنید که داشتن قابلیت انتشار در اپ مارکت ها موضوع بسیار مهمی است.

به عنوان نمونه ای از موارد تاثیر گذار در کیفیت طراحی اپ موبایل فروشگاهی آنلاین می توان به امنیت اطلاعات کاربران اشاره کرد. درست است که دسترسی کاربر به همه ی سرویس های اپ از طریق منو و مطلع بودن از وضعیت کالا و وضوح مراحل خرید از مهم ترین اصول یک فروشگاه آنلاین است. اما شما باید جهت جلب اعتماد مشتری، رازدار اطلاعات شخصی او باشید که هنگام ثبت نام در اختیار شما می گذارد. پس مطمئن شوید که امنیت اپلیکیشن طراحی شده به اندازه کافی بالا باشد.

همان طور که پیش از این اشاره شد هدف هر کسب و کار از طراحی اپ موبایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس، از متخصصین و طراحانی کمک بگیرید که این اهمیت را درک کرده باشند. به علاوه پیش از شروع کار لازم است که طی چند جلسه و تحقیق توسط کارشناسان با تجربه، نیاز شناسی صورت گیرد.

هزینه ی طراحی اپ موبایل

متفاوت بودن اهداف کسب و کار ها برای طراحی اپ موبایل و گستردگی نیاز ها باعث می شود هزینه ای ثابت در دست نباشد. چرا که برای نیاز های متفاوت باید از برنامه نویسان و طراحان با تخصص های متفاوت کمک بگیرید. اما هزینه ی آن برای سفارش طراحی اپ موبایل موضوع مهمی می باشد. بنابراین حتما با توجه به بودجه ی خود با کمک گرفتن از کارشناسان هزینه را به طور تقریبی برآورد کنید.

اکثر شرکت ها و شغل هایی که در حال رشد و ارتقا کسب و کار خود هستند به فکر طراحی اپ و وب سایت هستند. البته طی چند سال اخیر استفاده کاربران از اپلیکیشن های تلفن همراه بیشتر شده است پس طراحی اپ ارزان می تواند در مسیر ابتدایی کار به شما کمک شایانی کند تا بتوانید در کنار کسب و کار سنتی که دارید وارد دنیای دیجیتال شوید و هم بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید و هم کاربران بتوانند استفاده ی کافی را ببرند.

جهت مشاور برای طراحی اپ موبایل با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

دوست دارید صفحه ی مدیریت اپ شما چه شکلی باشد؟

قطعا هر مدیری علاقه مند است که بتواند اپلیکیشن خود را مدیریت کند اما شاید وقت آن را نداشته باشد تا بتواند قواعد و الگوهای خاص و پیچیده ای را یاد بگیرد تا بتواند به کمک آن ها تغییراتی در اپ بدهد یا محصولی را اضافه و کم کند. پس حتما باید دسترسی و کار کردن با صفحه ی مدیریت اپ تا حد ممکن ساده سازی و راحت شده باشد تا دیگر نیازی نباشد برای هر تغییر با شخصی که طراحی اپ ارزان شما را انجام داده است، تماس بگیرید تا این تغییرات را برای شما ایجاد کند. در کنار ویژگی راحتی کار با اپلیکیشن، آپدیت دوره ای نیز باید برای طراحی اپ ارزان خود در نظر بگیرید.

برای طراحی اپ ارزان چه کار کنم؟

قصد طراحی اپلیکیشن دارید؟ برای شروع ایده ای در ذهن دارید؟ آیا می دانید چه چیزهایی یک اپ را از سایر رقبایش متمایز می کند؟ قصد طراحی اپلیکیشن را در چه سبکی دارید؟ برای شروع طراحی اپ ارزان موارد بالا را مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک اپ با کیفیت و کاربردی تحویل کاربرهایتان بدهید.

تحلیل بازار را فراموش کنید!!

از قدیم گفته اند تجربه را تجربه کردن خطاست. بازار را مورد ارزیابی قرار دهید، رقبایتان که طراحی اپ ارزان انجام داده اند را زیر نظر بگیرید و ببینید در چه قسمت هایی قوی و در چه قسمت هایی ضعیف عمل کرده اند. با کاربران آن ها مصاحبه کنید تا بتوانید قسمت های مورد علاقه ی کاربران را در اپ خود پیاده کنید و قسمت هایی که به آن ها علاقه ندارند را استفاده نکنید. در نهایت می توانید ویژگی های اپ خود را مطابق اطلاعات بالا قرار دهید که قطعا به شما کمک شایانی خواهد کرد.

به کارآمدی اپلیکیشن دقت کنید

اپلیکیشن شما باید دقت و کارایی کامل و 100% را داشته باشد تا بتواند پاسخگوی یک حرفه باشد. طراحی اپ ارزان شما نباید به گونه ای باشد که کاربر با چند بار استفاده از آن، از مصرف زیاد اینترنت آن شاکی باشد و اپ شما را که حکم یک بازوی کسب و شما را دارد، کنار بگذارد. همین شرایط برای میزان مصرف باطری نیز صادق است. البته متناسب با اپ شما میزان مصرف باطری متفاوت است اما نباید از میزان میانگین آن تجاوز کند و اگر بتواند از مقدار میانگین نیز کمتر مصرف کند برای شما یک مورد مثبت محسوب می شود و می توانید این را به عنوان یک امتیاز مثبت به کاربران خود بگویید، زیرا امروزه مقدار مصرف باطری برای کاربران اهمیت بسیاری دارد و ممکن است مصرف زیاد باطری منجر به داغ شدن گوشی کاربر هم بشود و توسط نرم افزارهای امنیتی به کاربر هشدار بدهد که این اپ مصرف باطری نامتعارفی دارد.

مواظب باشید در طراحی اپ ارزان خود، حجم اپلیکیشن را نیز در نظر بگیرید. فکر نمی کنم این مورد بر کسی پوشیده باشد که ترجیح کاربران بر استفاده از اپ سبک تر و کارآمد تر است پس در کنار حفظ کیفیت و کارآمدی به حجم آن نیز دقت کنید تا بیشتر مورد انتخاب قرار بگیرد.

نوآوری داشته باشید

دقت کرده اید هنگامی که فروشگاه جدیدی افتتاح می شود مردم تمایل دارند تا از آن فروشگاه خرید کنند؟ همواره سعی کنید از خدمات و ویژگی های جدیدی که به بازار می آید در طراحی اپ موبایل خود استفاده کنید، زیرا مانند مثال بالا مردم همواره به دنبال چیز های جدید و نو هستند. پس از شما توقع دارند تا به عنوان صاحب کسب و کار منتخب آنها، به آنها احترام بگذارید و همواره اپ خود را به روز نگه دارید و از خدمات به روز بازار در طراحی اپ ارزان کسب و کارتان استفاده کنید.

کسی منتظر شما نمی ماند

سرعت پردازش اپ باید یکی از فاکتورهای مهم در طراحی اپ ارزان شما باشد تا بتواند خواسته ی مشتریان را برآورده سازد. دنیا دنیای سرعت است. کاربر دوست دارد با چند کلیک به خواسته خود برسد. حال اگر بخواهد چندین ثانیه منتظر بماند تا نرم افزار لود شود به او احساس ناخوشایندی دست می دهد و از کار کردن با اپ شما لذت نمی برد و اگر این میزان انتظار تکرار شود آن هم به مدت طولانی، (این جا منظور از طولانی می تواند 30 ثانیه باشد) ممکن است به سراغ اپ های دیگر برود تا به مطلوب خود برسد. در نتیجه کاربر منتظر شما نمی ماند پس شما او را منتظر نگذارید و در طراحی اپ رزان خود سرعت پردازش را یکی از فاکتورهای مهم قلمداد کنید.

هزینه طراحی اپ

اگر اپی که می خواهید ارائه دهید رایگان نیست، باید هزینه ای معقول و منطقی داشته باشد تا هم بتواند هزینه خدمتی که ارائه می دهد را جبران کند و هم بتواند مشتری را راضی به پرداخت هزینه کند و در کنار سایر رقبا از لحاظ قیمتی رد نشود.

به سمت اهداف خود حمله کنید

همواره این سوال را از خود بپرسید که طراحی اپ ارزان قیمت را برای چه کسانی انجام می دهید؟ شما باید جامعه هدف خود را بشناسید تا بتوانید متناسب با ویژگی ها و خواسته های آنها طراحی اپ ارزان را انجام دهید. ویژگی هایی چون ملیت، جنسیت، رده ی سنی ،محل سکونت و دیگر فاکتورهایی که متناسب با کسب و کار شما است.
اگر به جامعه هدف خود آشنا نباشید یا اصلا آنها را نشناسید، مانند کمانداری با چشمان بسته هستید که نمی داند باید به کدام سمت حمله کند و انرژی و سلاح خود را بیهوده به هر طرف پرتاب می کند تا شاید به هدف بخورد و عملا راندمان کارش بسیار پایین می آید.

حتما متوجه شده اید که داشتن یک اپلیکیشن خوب در کسب و کار ها حائز اهمیت است. پس در برنامه های آینده ی خود جایی برای اقدام به طراحی اپ موبایل بگذارید. تیم گرین وب از همراهی

اپ موبایلشما در این راه خوشحال خواهد شد.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید