وبلاگ گرین وب

چطوری سایت خوب بسازیم

چطوری سایت بسازیم با چند گام ساده

در مطالب قبلی بارها از تاثیرات مثبت و مزایای حضور در اینترنت و فضای دیجیتال صحبت کردیم. و متوجه شدیم برای رشد و رونق کسب و کارمان به فضای دیجیتال به شدت نیازمندیم. فضای دیجیتال موارد زیادی را شامل می شود مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتورهای جستجو و غیره که همگی تاثیر به سزایی در فروش کسب و کارها دارند. از میان این موارد در این مقاله ما به طور تخصصی به موضوع وب سایت می پردازیم. در این مقاله سعی داریم تا به یک سوال بسیار مهم (چطوری سایت بسازیم) که اکثر افراد در جستجوی آن هستند پاسخ دهیم.

امیدوارم با خواندن این مقاله آموزشی بتوانید به راحتی برای کسب و کار خود وب سایت طراحی کنید. و یا اگر در حال حاضر سایت دارید خودتان بتوانید آن را به درستی مدیریت کنید.

نکات مهم قبل از طراحی وب سایت

قبل از شروع به طراحی سایت حتما به این موارد توجه داشته باشید؛

  1. هدف خود را به درستی مشخص کنید و بی گدار به آب نزنید. شفاف و واضح بدانید که طراحی سایت به کدام نیاز مشتری بیشتر پاسخ می دهد و با طراحی سایت کدام نیازهای کسب و کار شما تامین می شود.
  2. نوع طراحی سایت را مشخص کنید. در پاسخ به سوال چطوری سایت بسازیم باید بدانید که  سایت را می توانید خودتان به راحتی با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا طراحی کنید. اما طراحی سایت به صورت کد بیس کاری بسیار تخصصی و سخت است. طراحی سایت نیاز به دانش فنی و نکات مهمی دارد. اگر قصد داشتید سایت را به یک تیم طراحی وب سایت حرفه ای بسپارید حتما از موازین کار آن ها آگاه باشید. برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب و حرفه ای حتما مقاله نکات انتخاب شرکت های طراحی سایت را مورد مطالعه قرار دهید.
  3. طراحی سایت کاری زمانبر است و نیاز به زمان کافی دارد. برای طراحی سایت خوب زمان کافی در نظر بگیرید و کار را با عجله و سرعت انجام ندهید.

مراحل طراحی وب سایت

1.اولین مرحله انتخاب نام سایت و دامنه است. در انتخاب نام دامنه دقت کافی داشته باشید. نام دامنه باید کوتاه و معنادار باشد. نام دامنه را به نحوی انتخاب کنید که به راحتی در ذهن ها باقی بماند و مشتری بتواند با آن ارتباط برقرار کند. نام دامنه در سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) سایت شما تاثیرگذار است پس به آن دقت کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که دامنه سالانه به تمدید نیاز دارد.

برای آشنایی با سئو و نکات آن مقاله خصوصیات بزرگترین شرکت سئو سایت مشهد کمک بسیار بزرگی به شما می کند. با گرین وب همراه باشید.

  1. در مرحله دوم شما نیاز دارید تا یک هاست خوب و متناسب با فعالیت کسب و کار خود انتخاب کنید. هاست به فضایی در اینترنت گفته می شود که شما می توانید فایل های خود را در آنجا نگه دارید. برای خریداری هاست از یک سایت رسمی و معتبر خرید کنید. هاست خوب هم در سرعت و سئوی سایت تاثیرگذار است. قبل از تهیه هاست حتما با پشتیبان آن ارتباط بگیرید و از مشاوره آن ها استفاده کنید.

ایران سرور با بیش از ۱۴ سال سابقه درخشان یکی از برترین سرویس دهندگان خدمات میزبانی وب در ایران است. هاست ویندوز و هاست لینوکس, سرور اختصاصی و سرور مجازی ویندوز و لینوکس, ثبت دامنه برخی از خدمات ایران سرور هستند. ایران سرور می تواند به شما در خرید هاست کمک شایانی کند و با پشتیبانی 24 ساعته شما را همراهی کند.

  1. ارتباط دامنه و هاست به یکدیگر سومین مرحله برای راه اندازی یک وب سایت است. با ست کردن مقادیر Domain Name System) DNS) هاست بر روی دامنه، این دو با هم مرتبط می شوند و هرگاه آدرس سایت در مرورگر وارد شود، محتوا از هاست خوانده می شود.
  2. طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، مرحله پایانی در طراحی سایت است. در میان سیستم های مدیریت محتوای متفاوت با توجه به آمار، وردپرس پرچمدار این سیستم ها است و بیشتر کاربران از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. وردپرس کار را برای تمام افرادی که درگیر سوال چطوری سایت بسازیم هستند، راحت و آسان کرده است و مسیر را هموار نموده است.

اما چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

  1. وردپرس رایگان است و برای دانلود و نصب آن هیچ هزینه ای متحمل نمی شوید. استفاده کنندگان از وردپرس بسیار زیاد هستند و می توانید از آن ها در صورت بروز مشکل کمک بگیرید.
  2. وردپرس انعطاف پذیر و قابل تغییر است. می توانید با استفاده از پلاگین های رایگان سایت خود را گسترش دهید.
  3. با استفاده از وردپرس از شر سختی های کدنویسی خلاص می شوید و نیاز به یادگیری کدنویسی ندارید. تنها در صورتی که نیاز به تغییرات جزئی در سایت خود داشتید می توانید با یادگیری مقدماتی کدنویسی مشکلتان را برطرف کنید.
  4. وردپرس برای سایت های معرفی و نمونه کار که حجم زیادی ندارند بسیار مناسب است.
  5. انتخاب قالب مناسب برای وب سایت نکته مهم دیگری است. انتخاب قالب و نصب آن مرحله بسیار مهمی در طراحی سایت است. قالب سایت، ظاهر سایت را شکل می دهد. از آن جایی که کاربران با ظاهر سایت سروکار دارند و با ظاهر سایت ارتباط می گیرند، باید به انتخاب قالب توجه داشته باشید.

جهت مشاوره برای طراحی سایت با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

نکات پایانی چطوری سایت بسازیم؟

در پایان توجه داشته باشید که حتما سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا در اندازه های متفاوت سایت به درستی خوانده شود. امروزه اکثر کاربران به علت سهولت استفاده از گوشی همراه اکثر کارهای خود  از جمله وب گردی را با تلفن همراه انجام می دهند. بسیار مهم است که مشتری بتواند از هر طریقی به راحتی با سایت شما ارتباط بگیرد و سردرگم نشود. در ضمن در سال 2018 رسپانسیو بودن سایت یک نکته بسیار مهم و کلیدی در سئوی سایت است و جایگاه  سایت شما را به راحتی ارتقا می دهد.

پس از پایان طراحی سایت با گذاشتن محتوای خوب و رعایت کردن اصول سئو رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا بیاورید. راحت ترین و ارزان ترین نوع بازاریابی، حضور در صفحه اول گوگل است تا مشتریان شما را ببینند و بشناسند.

از اینکه تا پایان مقاله چطوری سایت بسازیم با گرین وب همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید