وبلاگ گرین وب

کمپین تبلیغاتی چیست؟و چگونه یک کمپین تبلیغاتی خوب ایجاد کنیم؟

کمپین های تبلیغاتی یا کمپین های بازاریابی مجموعه ای از پیام های تبلیغاتی است که یک هدف یکسان را دنبال می کنند؛ این مجموعه ی تبلیغاتی در قالب های متفاوت و در رسانه های اجتماعی گوناگون در یک بازه زمانی خاص شروع به فعالیت می کند تا نام یک برند، محصول یا خدمتی را در ذهن مخاطبان آن حوزه ثبت نماید.

سوالی که اینجا پیش می آید این است که:

چرا باید تبلیغ کنیم؟

به سه دلیل شما به تبلیغات نیاز دارید:

  1. خدمات یا محصولات خود را به مردم معرفی کنید.
  2. آن ها را قانع کنید که از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.
  3. راه های تهیه محصولات یا خدمات خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

چطور یک کمپین تبلیغاتی موفق و موثر داشته باشیم؟

شغل هایی مثل فروش و بازرگانی، با تکنولوژی ها و ترند های جدید، نیازمند استراتژی های به روزشده اند؛ یک کمپین تبلیغاتی نیز اگر بخواهد موفقیت آمیز و تاثیرگذار باشد، لازم است با مطالعه دقیق و بررسی کامل درمورد نیازهای یک کمپین تبلیغاتی صورت گیرد.

ما در این مقاله با استفاده از تجربیات و تحقیقات خود، میخواهیم مواردی را که در کمپین های تبلیغاتی تاثیر گذار بوده اند را در اختیار شما قرار دهیم:

۱. پیام تبلیغاتی خود را توسعه دهید:

در ابتدای امر، تایمی را اختصاص دهید تا محتوای تبلیغاتی خود را با جزئیات آن وارسی کنید، به نظر ما در یک تبلیغ موثر، اولین قدم محتوای کاربردی، جامع و مختصر است؛ این محتوا باید بتواند در ذهن مخاطب نفوذ کند، اطلاعات کاملی را به او بدهد، ذهن او را درگیر کند و در عین حال طولانی نباشد.

۲.از چشم بیرونی به مسئله نگاه کنید:

شما به عنوان ارائه دهنده یک محصول یا خدمت، همیشه از دیدگاه خودتان آنچه را که عرضه می کنید، مورد ارزیابی قرار می دهید، اما لازم است گاهی خودتان را جای مشتریانتان بگذارید و از دید آن ها به وب سایت و نرم افزارها را بررسی کنید.

با این کار شما می تواند دغدغه ها و مشکلات آن ها را کشف کنید و در صدد رفع آن برایید.

همچنین از دید مخاطب ممکن است رسانه های دیگری به ذهنتان برسد که برای تبلیغات موثرند.

۳.کپی نکنید:

هر کمپین تبلیغاتی به یک ایده ی خلاقانه و منحصر به فرد احتیاج دارد، گاهی بعضی کمپانی ها، در تکاپوی رقابت با مجموعه های دیگر، تلاش می کنند مشابه آن ها رفتار کنند و رفتار آن ها را تکرار میکنند! این کار باعث می شود با وجود صرف هزینه، کمپین تبلیغاتی با شکست مواجه شود، چرا که مخاطبان با دیدن دوباره و چندباره یک ایده، جذب آن نمی شوند.

۴.بودجه تنظیم کنید:

شاید این مهمترین بخش در برپایی یک کمپین تبلیغاتی باشد، حتی ممکن است شما به مشورت با یک متخصص در این زمینه نیاز پیدا کنید؛ همانطور که می دانید تبلیغات در یک برنامه تلوزیونی پر مخاطب، بسیار پر هزینه تر از تبلیغات ایمیلی باشد، اما در مواردی همان تبلیغات ایمیلی موثرتر واقع می شود.

پس باید بررسی کنید که با توجه به مبلغی که برای کمپین درنظر گرفته اید، از بین تبلیغات چاپی (مثل بیلبوردی و تراکت و …) ، پیامی (مثل ایمیلی ، پیامکی و…) و رسانه ای (مثل اینستاگرام، رپورتاژ آگهی در وب سایت ها و…) و مدل های مختلف دیگر، بودجه خود را چگونه تقسیم نمایید.

۵.شاخص های کلیدی تعریف کنید:

قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی برای آن شاخص کلیدی تعریف کنید.همانطور که می دانید این شاخص ها باید قابل اندازه گیری، واقعی و موثر باشند؛ با گرداوری شاخص های کلیدی مناسب، حتی اگر از کمپین تبلیغاتی شما نتیجه دلخواه حاصل نشود، شما می توانید با ارزیابی آن، در کمپین های بعدی حتما موفق عمل کنید.

در پایان به شما پیشنهاد می دهیم به این کمپین تبلیغاتی خلاقانه سامسونگ توجه کنید.

 

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید