وبلاگ گرین وب

هر آنچه که درباره طراحی یا خرید سایت فروشگاهی باید بدانید!

حتما شما که به دنبال این مقاله هستید و قصد مطالعه آن را دارید، در فکر راه اندازی سایت فروشگاهی هستید و نقشه ها و هدف های زیادی در سر دارید. با طراحان و شرکت های طراحی سایت بسیاری صحبت کرده اید و از آن ها مشاوره گرفته اید. بنابراین توانسته اید پس از بررسی های گوناگون، از قیمت ها و مدت زمان طراحی سایت به خوبی مطلع باشید. در این مقاله از گرین وب به بررسی کلی خرید سایت و معایب و مزایای آن نسبت به سایت های اختصاصی می پردازیم.

روش خرید سایت

برای داشتن وب سایت ،دو کار می توانید انجام دهید که یکی طراحی وب سایت از پایه است و روش دیگر خرید وب سایت می باشد. در روش اول، طراحی وب سایت دقیقا مطابق با نظر شما انجام می شود. شما برای راه اندازی سایت به دامنه، هاست و فایل های سایت که توسط برنامه نویس اجرا می شود، نیاز دارید.

در روش خرید سایت می توانید دامنه و سایت خود را از میان دامنه ها و سایت هایی که برای فروش گذاشته شده اند، انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما اگر سایت خاصی را پسندیدید می توانید با مدیر سایت تماس بگیرید و پیشنهاد خود را بابت خرید سایت مطرح کنید.

همچنین وب سایتهایی به طور تخصصی این کار را انجام می دهند. تمام افرادی که می خواهند سایت خود را بفروشند در این سایت ها، سایت خود را برای فروش قرار می دهند. شما می توانید به این سایت ها مراجعه کنید و سایت مورد نظر خود را خریداری کنید.

اگر فرصت لازم را دارید بهتر است با یک تیم حرفه ای طراحی وب قرارداد ببندید و کار طراحی سایت خوب خود را به طور اختصاصی انجام دهید. هزینه خرید سایت و طراحی سایت تفاوت آنچنانی با هم ندارند و فقط در هدر رفت زمان تفاوت دارند. خرید سایت باعث می شود که به تمام آن امکانات و ویژگی هایی که در سر دارید نتوانید برسید و سایت خریداری شده با خواسته شما تفاوت خواهد داشت.

خرید سایت فروشگاهی

خیلی از افراد تخصص و مهارت و همچنین ایده ‌های بسیار عالی برای آغاز یک کسب و کار دارند، ولی به علت عدم توانایی مالی، نمی توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و درآمد زایی داشته باشند. امروزه با گسترش فضای وب و حضور در دنیای اینترنت این مشکلات تقریبا برطرف شده است و شما می توانید به راحتی فقط با اندکی اطلاعات صاحب یک کسب و کار موفق شوید.

برای استارت یک کسب و کار سنتی به یک مکان فیزیکی نیاز دارید، که همان اجاره یا خرید مغازه در ابتدای کار معمولا باعث دلسردی افراد می شود. ولی شما می توانید در ابتدای راه با طراحی یا خرید سایت فروشگاهی در زمان و سرمایه صرفه جویی کنید و با هزینه کمتر به هدف خود دست یابید. طراحی و یا خرید سایت فروشگاهی این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید محصولات و کالاهای خود را به صورت آنلاین به حراج گذاشته و آن ها را به فروش برسانید.

در نظر داشته باشید که خرید سایت فروشگاهی و کسب و کار های آنلاین روز به روز در حال افزایش است. این کسب و کارها با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش هستند و روز به روز پر رونق تر می شوند. شما هم می توانید با خرید سایت فروشگاهی مورد نظر خود گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرید و اقدام به افزایش فروش خدمات و پیشرفت کسب و کار خود کنید.

یکی از سوالاتی که اکثر مدیران و صاحبان کسب و کارها درگیر آن می شوند خرید سایت فروشگاهی آماده و یا طراحی سایت فروشگاهی است. در ادامه به بررسی و پاسخ به این دو سوال می پردازیم. البته که نظر قطعی در این رابطه وجود ندارد و بسته به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر از نظر بودجه و زمان مشکلی ندارید طراحی سایت را از ابتدا دقیقا مطابق با سلیقه و خواسته های خودتان انجام دهید. البته بسیار مهم است که یک شرکت طراحی سایت خوب را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید تا بعدا مدام نیاز به تغییرات در موارد پایه ای و اصلی نداشته باشید. به شما پیشنهاد می کنم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله نکات انتخاب شرکت های طراحی سایت را مورد مطالعه قرار دهید.

البه این مورد را هم در نظر بگیرید که نباید از ابتدا انتظار طراحی سایت مثل دیجی کالا را داشته باشید، بلکه باید صبور باشید و مراحل را گام به گام و به شکل اصولی پیش ببرید.

مزایا و معایب خرید سایت فروشگاهی

اگر بخواهید سایت را از ابتدا طراحی کنید باید وقت و هزینه زیادی صرف کنید. هرچند که در پایان دقیقا فروشگاهی مطابق با سلیقه و نیاز های خود طراحی کرده اید اما این کار هم معایبی نسبت به خرید سایت فروشگاهی دارد که عبارتند از:

  1. معایب سیستم تا مدت طولانی مشخص نمی شود در حالی که شما سایت را تحویل گرفته اید و ارتباطتان با برنامه نویسان قطع شده است. این معایب بعدها نشان داده می شوند و هزینه زیادی برای رفع آن ها خواهید داشت.
  2. پس از مدتی ممکن است با حفره های امنیتی و یا ناامنی مواجه شوید.
  3. همیشه به طراح سایت وابسته خواهید بود و او از این فرصت برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کند.
  4. همیشه بابت بروزرسانی های نسخه های کد نویسی نگران خواهید بود.
  5. همانطور که در بالا اشاره کردیم صرف هزینه و زمان زیادی را در بر دارد.

حال به بررسی معایب و مزایای خرید سایت فروشگاهی آماده می پردازیم.

البته منظور طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان یا سیستم های مدیریت محتوای معمولی نیست، بلکه پرتالی است که قبلا تیمی آن را توسعه داده و ماژول هایی برای آن نوشته است و مرتب در حال بروز رسانی آن است.

با توجه به شرایط، زمانی خرید سایت پیشنهاد می شود که شما در ابتدای کار هستید و نمی خواهید خیلی هزینه و زمان صرف کنید. شاید برایتان جالب باشد که اکثر سایت های معروف روزی از همین سیستم های آماده و توسعه یافته کار خود را آغاز کرده اند و با پیشرفت کسب و کار خود آن را ارتقا داده اند.

به طور کلی اگر زمان و هزینه برایتان مهم است از یک فروشگاه اینترنتی آماده که توسط تیم حرفه ای پشتیبانی می شود برای شروع کار استفاده کنید و باقی زمان خود را صرف فروش و افزایش بازدید از سایت کنید تا به درآمد برسید.

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

  1. مشتریان بیشتری جذب شما می شوند و شما را می شناسند.
  2. قدرت برند و اعتماد به آن افزایش می یابد.
  3. دسترسی به اطلاعات برای مشتریانتان ساده تر می شود.
  4. در هزینه های رفت و آمد کاربرانتان و همچنین زمان آن ها صرفه جویی می شود.
  5. کاهش هزینه های تاسیس یک کسب و کار را به همراه دارد.
  6. خدمات و محصولات شما، شهرها و محدوده جغرافیای بیشتری را در بر می گیرد.
  7. فروشگاه در تمام روزهای هفته و در تمام ساعات شبانه روز در حال خدمت رسانی است و طیف مشتریان شما به طرز شگفت انگیزی افزایش خواهد یافت.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

حال اگر انتخاب شما طراحی سایت فروشگاهی است و می خواهید از ابتدا با یک شرکت برنامه نویسی پیش بروید باید از مراحل آن آگاه باشید تا بتوانید راحتتر با برنامه نویسان ارتباط داشته باشید. مراحل به شرح زیر است.

خرید دامنه

برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی در مرحله اول به انتخاب و خرید یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. در انتخاب نام دامنه خیلی باید دقت داشته باشید. نام دامنه را ساده انتخاب کنید که کاربران شما بتوانند به راحتی با آن ارتباط بگیرند و به راحتی نام آن را در ذهن خود ثبت کنند.

انتخاب شرکت طراحی وب

انتخاب تیم و یا توسعه دهنده وب بسیار مهم است. اگر می خواهید سایتتان را در مدت زمان نسبتا کوتاه و حرفه ای راه اندازی کنید باید یک تیم خوب و متخصص را استخدام کنید.

یک چک لیست و یک جدول زمانی در ابتدای کار تعریف کنید تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. قبل از انتخاب تیم برنامه نویسی، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید چرا که در بین راه نمی توانید کار را به دست تیم دیگری بسپارید. و این کار زمان بسیار زیادی را از شما می گیرد.

تهیه اسناد و مدارک

کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید. یک مجوز فروش بگیرید. می توانید با استفاده از یک وکیل مجرب از تمام قونین به درستی آگاه شوید و کمک بگیرید. از همان ابتدا کار را به درستی انجام دهید و پیش ببرید.

مشخص کردن پلتفرم تجارت الکترونیک و میزبانی وب (هاست)

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. می توانید از، Shopify WooCommerce یا BigCommerce استفاده کنید. اکثر توسعه دهندگان وب به خوبی با این موارد آشنا هستند و این پلتفرم ها در ساخت پلاگین و پردازش پرداخت بسیار کمک می کنند.

انتخاب تم متناسب با تجارت الکترونیک

تم های آماده و خوبی را می توانید از سایت هایی مثل ThemeForest خریداری کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید. طرحی که متناسب با کسب و کار شما باشد و کاربر بتواند به خوبی با آن ارتباط بگیرد را انتخاب کنید. انتخاب تم در تجربه کاربری بسیار مفید و کاراست.

تولید محتوا

حال می توانید هرآنچه که می خواهید به سایتتان اضافه کنید. شما می توانید صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، عکس، متن، فیلم ها و موارد دیگر را در این مرحله به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. تا مشتریان تان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند.

محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب شده شما با محصولات و نوع کسب وک ارتان سازگاری و تناسب دارد.

تهیه درگاه پرداخت

حتما قبل از درخواست، یک فرآیند پرداخت امن را در وب سایت خود ایجاد کنید. شما نیاز به یک حساب بانکی شفاف دارید تا بتوانید شماره حساب بانکی تان را در اختیار کابران خود قرار دهید. راه اندازی درگاه پرداخت و پردازش کارت اعتباری مدتی طول خواهد کشید اما نگران نباشید و منتظر بمانید.

مشخص کردن نحوه بسته بندی، انبار کردن و حمل و نقل محصولات

قبل از اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید به تمام این موارد فکر کنید. هر کدام از این آیتم ها در دل خود مسائل زیادی دارند که حتما باید به آن ها توجه کنید.

قیمت خرید سایت

موارد متفاوت و زیادی وجود دارد که در تعیین تعرفه و قیمت وب سایت ها تاثیر می گذارند. این موارد عبارتند از :

کیفیت طراحی و گرافیک سایت، سرعت وب سایت، رعایت استاندارهای کدنویسی، تعداد امکانات درخواستی شما و خیلی از موارد دیگر که در قیمت خرید سایت موثر هستند ولی ما نمی بینیم. خیلی واضح است که هرچه امکانات سایت بیشتر باشد، برنامه نویس وقت بیشتری بر روی کدنویسی می گذارد و قیمت طراحی سایت بالاتر می رود.

گاهی اوقات برخی از کاربران بدون اینکه از پشت پرده کار خبر داشته باشند، می گویند طراحی سایت کاری ندارد و برنامه نویسان پول مفت می گیرند!

یک نکته مهم در پروژه های فروشگاهی که پول کارفرما در پروژه ها درگیر است، استرس های بسیاری است که برای یک متخصص طراحی سایت به وجود می آید. چرا که با یک کدنویسی اشتباه پول بسیاری از جیب کارفرما خارج می شود. این استرس ها و سختی ها مشکلات زیادی را در بلندمدت برای یک برنامه نویس به وجود می آورد. آیا فکر می کنید برنامه نویسی ارزان واقعا انصاف است.

یا به طور مثال زمانی که قبل از شروع یک پروژه صرف تحلیل و کشف الگوریتم ها و نقاط بحرانی پروژه می شود، این تجزیه و تحلیل نیمی از زمان برنامه نویس را می گیرد که هیچ کس این زمان را برای طراحی سایت در نظر نمی گیرد.

در هر صورت در نظر داشته باشید که برنامه نویسی کار سختی است و فکر و ذهن انسان را به شدت مشغول می کند. اگر نیاز به برنامه نویسی ارزان دارید، عواقب کار را هم در نظر بگیرید، چرا که کیفیت و قیمت معمولا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

به عنوان نکته پایانی باید بگویم که سه اصل مهم کیفیت، امکانات، پشتیبانی را در هنگام خرید سایت هیچ گاه فراموش نکنید!

در این مطلب از گرین وب سعی کردیم تا به بررسی تمام مسائل پیرامون داشتن یک سایت فروشگاهی بپردازیم. امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. کارشناسان گرین وب پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. با ما در ارتباط باشید.

مشاوره طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید