وبلاگ گرین وب
طراحی سایت گرافیکی

طراحی سایت خوب

در مقالات قبل درباره ویژگی های یک تیم طراحی خوب صحبت کردیم و گفتیم که یک تیم خوب به چه صورتی کار می کنند، چه روالی برای طراحی سایت دارند و چه صافی هایی برای این که یک تیم طراحی سایت خوب است وجود دارد را نیز تقریبا به طور کامل گفتیم.

در این مقاله با گرین وب همراه باشید تا بیشتر در مورد اینکه چه سایت هایی را میتوان با عنوان سایت خوب نام برد. این نکته لازم به ذکر است که بخش چگونه یک طراحی سایت خوب داشته باشیم و برای آن باید چه کار هایی و چه ترتیبی را برای این مورد انجام دهیم در مقالات قبلی آورده شده است که میتوانید با جستجو در سایت به آن ها دسترسی داشته باشید و استفاده کنید.

طراحی سایت خوب

ویژگی سایت خوب چیست؟

این که یک طراحی به نظر فردی خوب و حتی عالی است ممکن است از نظر دیگری جالب نباشد ممکن است اما برای این که بتوانیم نظر اکثر مردم را درباره سایت خودمان و یا سایتی که طراحی میکنیم جلب کنیم تا احساس کنند با یک سایت خوب روبرو شده اند نکاتی وجود دارد. به عبارتی ما ترفند هایی داریم که بتوان به کمک آن ها سایت را خوب جلوه داد تا از نظر کاربران راضی کننده باشد. شاید بتوان گفت سایتی خوب است که موارد زیر در آن اجرا شده باشند:

رعایت اصول طراحی سبک سایت

برای اینکه سایت به راحتی بالا و پایین اسکرول شود و کاربرین را از خود راضی کند، لازم است تا در هنگام طراحی به این نکته دقت داشت. ممکن است سایتی داشته باشیم که از فرط سنگین بودن و داشتن مواردی از جمله عکس های پر حجم و یا کد نویسی اشتباه و ارور های زیاد در بک گراند سایت مشتریان را از خود زده می کند.
به سایتی میتوان سبک گفت که گیر نکند و حجم آن پایین باشد تا کاربران از نظر سرعت عمل بتوانند وضعیت بهتری داشته باشند و علاوه بر این مشکلی در حجم مصرفی بازدید سایت شما نداشته باشند.

به عنوان مثال شما برای این که سایت سبکی داشته باشید باید عکس ها را با حجم کمتری در سایت خود قرار دهید. برای این کار لازم است تا خود شما به عنوان مدیر سایت پلاگین های کم کننده حجم را روی وب سایت خود نصب کنید تا با آپلود تصاویر بر روی سایت به صورت خودکار حجم کمتری بگیرند. این کار چند قابلیت مفید دارد که یکی از آن ها سبک شدن سایت است. (اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد دیگر خواص این کار بگوییم میتوان به کم تر شدن مصرف پهنای باند، کم شدن حجم سایت برای بک آپ گیری و کم شدن مصرف اینترنت کاربران اشاره کرد)

صفحه فرود مناسب

صفحه فرود به صفحه اولیه هر سایت گفته می شود که معمولا مردم با جستجوی سایت شما در گوگل به آن وارد می شوند. این صفحه باید حد الامکان با قدرت ساخته شود. قبل از اینکه بگوییم چه صفحه های فرودی مناسب هستند باید گفت که طبق قوانین روانشناسی باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد از سایت شما تنها 30 ثانیه اول را به ذهن بلند مدت خود می سپارند. این نکته باعث شده که اهمیت صفحه فرود بسیار بالا باشد و شما باید در واقعیت 30 ثانیه طلایی مواجه کاربران با سایت خود را غنیمت بشمارید و چیز هایی را در آن قید کنید که کاربر را جذب خود کند.

صفحه های فرود باید با تم سایت شما هماهنگ باشند. به عنوان مثال اگر لوگوی شما بنفش و سبز است باید سعی کنید در این صفحه نیز از همین دو رنگ بهره بگیرید و به گونه ای ترتیبشان را قرار دهید که بتوانند جلوه خوبی به وجود بیاورند.

یک طراحی سایت خوب باید این نکته که صفحه فرود معمولا خالی تر است را رعایت کند. معمولا صفحه های فرود خلوت تر هستند این نکته نیز از نظر روانشناسی ثابت شده که مردم زمانی که با صفحه ای با دو طرف خالی مواجه می شوند ذهن های خود را بیشتر درگیر مطالب وسط صفحه می کنند و در واقع تاثیر جملاتی که در صفحه نوشته شده است بالا می رود. البته این نکته که باید دو طرف و بالا و پایین صفحه های فرود خالی باشد تا توجه بیشتری به جملات جلب شود در همه جا صادق است.
در صفحه فرود باید به معرفی اجمالی پرداخت نه معرفی کلی. این معرفی های کوتاه می توانند به مطالب شما که در بخش معرفیتان یا معرفی تیم وجود دارند لینک داده شوند تا این صفحه حالت خلوت خود را از دست ندهد و جلوه خوب خود را داشته باشد.

نقش رنگ ها در صفحه فرود

رنگ ها در صفحه فرود بهتر است به گونه ای باشند که آرامش مخاطب را بالا ببرند. رنگ های ملیح و آرام می توانند بر روی اعصاب کاربران به گونه ای تاثیر بگذارند که آن ها برای ماندن در سایت شما و خواندن در مورد آن زمان بیشتری را اختصاص دهند. برای طراحی سایت خوب و مخصوصا بخش صفحه فرود لازم است تا نکاتی از جمله ثبت نام راحت برای خبر نامه سایت و یا خود واژه ها و جملاتی که به کار برده می شوند صریح باشند و از استفاده کلمات درشت و دیر فهم پرهیز شود. بهتر است در این صفحه جملاتی استفاده شود که مخاطبین بتوانند با اولین بار خواندن آن ها تما جان کلام را متوجه شوند.

با توجه به زیاد بودن تعداد موارد مهم در این زمینه و همچنین در مورد اینکه یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد بهتر است تا بیشتر در مورد آن ها تحقیق کنید و این مقاله شروعی برای یافتن نکات بیشتر در دل گوگل باشد. گرین وب به عنوان یک تیم مختصص برای طراحی سایت خوب پیشنهاد میکند که اگر دوست دارید تمامی موارد بالا بدون تذکر شما به برنامه نویس و طراح سایتتان انجام شوند و به عبارتی کار طراحی سایت شما حرفه ای باشد میتوانید با ما تماس بگیرید.

در پایان باید گفت برای طراحی سایت خوب نکات بی شماری وجود دارند که تنها راه فراگیری آن ها یاد گیری این نکات و خواندنشان در مقالات مختلف مانند این مقاله و تجربه های گوناگون از عمل به آن هاست.

جهت مشاوره و سفارش طراحی سایت با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

 

جستجو

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

  • […] می دانید برای طراحی سایت به چه مواردی نیاز […]

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید