وبلاگ گرین وب

نکات طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

امروزه با توجه به این که در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم هر فرد قبل از این که چیزی را خرید کند، اولین کاری که اغلب انجام می دهد جستجو کردن در مورد آن محصول در گوگل است. با توجه به این که در سال های اخیر بستر های خرید اینترنتی در کشور ما فراهم شده است و تمایل و اطمینان بیشتری به این نوع خرید ها شده است، طراحی سایت فروشگاهی خوب و حرفه ای در آغاز و رونق کسب و کار شما می تواند بسایر تاثیر گذار باشد. با گرین وب همراه باشید.

ویژگی ها و عوامل زیادی در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای دخیل هستند. اما مهم ترین نکته در طراحی سایت فروشگاهی این است که حس امنیت و اعتماد را در کاربر برای خرید محصول القا کند و شخص را به یک مشتری دائمی تبدیل کند.

طراحی سایت فروشگاهی

 این نوع سایت ها برای معرفی کالا ها یا ارائه خدمات شما می توانند بسیار عالی باشند. اما نکته ای که باید در این سایت ها رعایت کرد این است که اولین مراجعه مشتری به سایت و نحوه استقبال شما در سایت بسیار تعیین کننده است. اگر می خواهید که به طور حرفه ای عمل کرده باشید، باید اصول روانشناسی خرید، عناصر بصری مناسب و استراتژی دقیق فروش را در طراحی این نوع سایت ها رعایت کنید.

در طراحی سایت که انجام می دهید سعی کنید که خدمات و کالا هایی که قصد دارید آن ها را ارائه دهید را به صورت منظم و دسته بندی شده در جداول و لیست هایی که متناسب آن ها است قرار دهید و نظم خاصی را در آن رعایت کنید. سایتی که قرار است طراحی شود باید در عین سادگی زیبا هم باشد و کاربران را به خود جذب کند. یعنی از رابط کاربری خوب و روانی بهره ببرد و فرد از ظاهر سایت خسته نشود تا مشتری بتواند در کمترین زمان خرید خود را انجام دهد.

طراحی سایت فروشگاهی مناسب چه افرادی است؟

به طور کلی این نوع سایت ها مناسب افرادی است که قصد دارند خدمت یا کالایی را عرضه کنند و کسب و کاری آنلاین راه اندازی کنند. مهم نیست که کسب و کاری کوچک یا بزرگ دارید، اگر کار را به بهترین شکل انجام دهید به راحتی آن را با توجه به بستر مناسبی که از طریق اینترنت فراهم شده است گسترش خواهید داد.

تفاوت یک سایت فروشگاهی با سایر سایت ها

 طراحی سایت فروشگاهی مانند یک مغازه لوکس نباید زیاد پر زرق و برق باشد و اصلا شباهتی به آن ندارد. در صفحه اصلی این سایت ها همانند ویترین مغازه ها باید گلچینی از محصولات شما قرار گرفت باشد تا یک ایده کلی به مشتری درباره محصول هایتان به او بدهد.

همچنین نوع مدیریت این سایت ها با سایر سایت ها بسیار متفاوت است. طراحی سایت فروشگاهی برای این که برای صاحبان سایت وقت گیر نباشد باید به گونه ای باشد تا بتواننند به راحتی در آن تغییر ایجاد کنند. چرا که یک سایت فروشگاهی خوب باید پیوسته به روز رسانی شود و محصولات جدید تر در آن قرار گیرد و یا این که نوع کالا ها و موجودی هایشان و همچنین قیمت ها تغییر کند.

تفاوت دیگری که یک سایت فروشگاهی با سایت معمولی دارد این است که برای این سایت ها باید یک آمار دقیق و محاسبه شده ای از هر بخش از سایت وجود داشته باشد. انجام کلیه محاسبات نظیر درآمد، فروش و کنترل موجودی هر محصول در انبار باید در طراحی سایت فروشگاهی رعایت شده باشد.

طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا سایت

با توجه به این که اغلب افراد وب گردی و سرچ های خود را بیشتر از طریق گوشی های هوشمند و تبلت های خود انجام می دهند، ریسپانسیو بودن سایت می تواند یکی از نکات مثبت آن باشد که حتما باید در طراحی آن رعایت گردد. همچنین رعایت این نکته می تواند در رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو بسیار تاثیر گذار باشد.

داشتن نماد الکترونیکی

از اصلی مواردی که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم این است که برای به دست آوردن موفقیت یکی از لازمه های آن جلب رضایت مشتری است. اغلب افراد نگران این هستند که گرفتار کلاهبرداران اینترنتی نشوند. نماد الکترونیکی یک نشان دیجیتال است که از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی که به طور اصولی و قانونی بخواهند فعالیت کنند داده می شود و به گونه ای مهر اعتماد به این سایت ها به حساب می آید.

امنیت در فروشگاه های اینترنی

طراحی سایت فروشگاهی و راه اندازی آن به معنی آغاز تجارت الکترونیک است پس باید از این کسب و کار مراقبت کنید و امنیت آن را بالا ببرید. از آن جایی که برای پرداخت هزینه محصول یا ثبت نام در سایت، کاربران باید اطلاعات خود را وارد کنند بسیار مهم است که شما در سایت خود از درگاه های پرداخت مطمئن و امن و سیستم ها و پروتکل های رمزنگاری شده و امنیتی برای ایجاد امنیت اطلاعات کاربران خود استفاده کنید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی یک سایت فروشگاه اینترنتی بسته به قابلیت ها و امکاناتی که دارد متفاوت است. به طور کلی هزینه های طراحی سایت بر اساس تعداد افرادی که بر روی پروژه کار کرده اند محاسبه و برآورد میشود و واضح است که هر چه سایت تخصصی تر و حرفه ای تر باشد و در آن از سامانه های مختلفی استفاده شده باشد هزینه آن هم بالاتر خواهد بود.

به طور کلی اگر بخواهیم به ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را  نام ببریم:

  • داشتن سیستم مدیریت با سطوح کاربری متفاوت و کاربری ساده
  • سبد خرید
  • استفاده از CTA برای افزایش فروش
  • قابلیت تبادل نظر درباره محصولات مختلف
  • امکان مقایسه محصولات
  • سفارش و فرآیند پرداخت بسیار ساده و سریع
  • بازاریابی هدفمند
  • مشخص بودن جزئیات کامل و دقیق درباره ی هر محصول
  • امنیت و سرعت بالا سایت
  • جستجو پیشرفته
  • مدیریت برندها
  • دسته بندی محصولات
  • طراحی واکنشگرا
  • داشتن باشگاه مشتریان
  • قرار دادن تصویر یا ویدیو های نقد و بررسی محصولات
  • طراحی خاص و کاربر پسند

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی می توانید با ما در ارتباط باشید.  سفارش طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید