وبلاگ گرین وب

بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی مدیران در سال ۹۷

مدیریت یک شرکت کار آسانی نیست؛ به ویژه در دنیای تجاری امروز که سرعت فوق العاده بالایی دارد و همواره در حال تغییر و تحول است. پیشرفت‌های تکنولوژی، استراتژی‌های استخدامی جدید و تغییرات در دنیای سیاست همه و همه بر مدیریت تاثیرگذار هستند و علاوه بر این، هر سال که می گذرد، تغییرات عمده‌ای بر سبک و سیاق مدیریت صورت می‌گیرد. ما از رهبران کسب‌و‌کار خواسته‌ایم تا بزرگ‌ترین چالش‌ هایی را که در سال جدید، پیش روی مدیران عامل خواهد بود با ما در میان بگذارند و بگویند چگونه باید بر این مشکلات فائق آمد.

حفاظت از داده‌ها و اطلاعات دغدغه اصلی هر کسب‌و ‌کاری خواهد بود.

هرچه بازار کسب‌و‌کارهای آنلاین رونق بگیرد. خطر جرائم اینترنتی نیز افزایش می‌یابد و به عامل خطر شماره یک کسب‌و‌کارها تبدیل می‌شود. مجرمان اینترنتی هر روز شیوه‌های جدید و پیچیده‌ای برای دسترسی یافتن به سیستم‌های کنترلی یاد می‌گیرند و به همین خاطر شرکت‌ها باید بودجه بیشتری را به حفاظت از داده‌های خود اختصاص دهند. در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم بودجه مناسبی را برای ارتقای سیستم‌های زیربنایی اطلاعاتی، امنیتی و آموزش کارمندان و متخصصان حوزه امنیت ببینیم.

سیستم‌های تحلیل داده هوشمندتر از قبل می‌شوند.

سال‌هاست که داریم در حیطه کسب‌و‌کار صحبت میکنیم، اما مدت کوتاهی است که ابزار‌ها و سیستم‌های تحلیل داده به بخش مهمی از دنیای کسب و کار تبدیل می شوند. آنهایی که هنوز به این سیستم‌ها بودجه‌ای اختصاص نداده‌اند، خیلی زود از رقبایشان عقب می‌افتند. ما حتی انتظار داریم کسب‌و‌کار‌های سنتی نیز دستخوش تغییراتی بشوند.


مطالعه این مقاله را از دست ندهید: پدیده‌های جدید بازاریابی در سال ۹۷ چه خواهند بود؟


ساعات کاری کارمندان انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

جذب و حفظ نیروی کار ماهر به مسئله‌ای اساسی برای کسب‌و‌کارها تبدیل می‌شود. به این ترتیب، شرکت‌ها باید از متخصصان نیروی انسانی حرفه‌ای برای به کارگیری کارمندان مستعد، به ویژه نسل هزاره، استفاده کنند. افرادی که مایل‌اند در خانه کار کنند یا آزاد کار هستند (فریلنسرها)، مایل‌اند ساعات کاری منعطف‌تری داشته باشند. مدیران کسب‌و‌کار باید در هنگام کنار آمدن با کارمندان جدید، انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

از طرف دیگر، نگرش مدیران کسب و کار نیز تغییر کرده است و آنها اهمیت بیشتری برای پیدا کردن کارمندانی قائل شده‌اند که نگرش‌ها و ارزش‌های همسویی با شرکت دارند ( نه لزوما افرادی ک سابقه کاری درخشان یا فهرستی طولانی از مدارک مختلف دارند.)

جذب سرمایه کماکان دشواری‌های خاص خود را خواهند داشت.

یکی از مشکلات کسب‌و‌کار، که در همه جای دنیا وجود دارد، پیدا کردن سرمایه‌گذار مناسب است.

هر روز که می گذرد، رقابت در بازار‌های جهانی تنگاتنگ می‌شود و سرمایه‌گذاران به دنبال الگوهای کاری‌ای می‌گردند که بتوانند میزان رونق خود را در آینده و طبعا افزایش سرمایه فرد سرمایه‌گذار را از قبل پیش بیینی کنند.

انتظار مصرف‌کنندگان

دیو کارمنی، مدیرعامل شرکت Online Labels، چالش شماره یک مدیران کسب‌و‌کار در حال حاضر را تغییر عادات و انتظارات مصرف کنندگان می‌داند؛

” الگوی خرید از سایت آمازون باعث ایجاد تغییری بزرگ در نحوه خرید کردن مشتریان شده است و آنها بیش از پیش به سرعت عمل ارسال محصولات اهمیت می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که مدیران کسب‌و‌کار فکری به حال سفارش‌گیری و فرآیند ارسال محصولات خود بکنند تا بتوانند نظر مساعد مشتریان را جلب کنند.”


مطالعه این مقاله را از دست ندهید: نوآوری در سال نو


محیط کاری مجازی

این مسئله کما بیش قبلا هم برای مدیران کسب‌و‌کار رخ داده بود؛ چرا که هر روز تعداد کارمندانی که می‌خواهند به صورت دورکاری با مجموعه‌ای همکاری کنند، افزایش می‌یابد. علاقه زیادی بین کارمندان در حیطه‌های مختلف ایجاد شده تا بتوانند در خانه و بدون حضور در محل کار، کارهایشان را انجام دهند. در جلسات مجازی شرکت کنند و در صورت بروز هر گونه سوال یا اشکال، از طریق فضای مجازی آن را حل کنند.

اشباع بیش از حد بازار

امروزه مصرف‌کنندگان برای خرید هر وسیله‌ای با دنیایی از گزینه‌های مختلف روبرو هستند. مردم مشغله‌های زیادی دارند و گاهی از حجم زیاد اطلاعاتی که به آنها ارائه می‌شود، خسته و کلافه می‌شوند. شرکت‌ها باید روشی پیدا کنند تا خود را از سایر رقبا متمایز کنند و بتوانند محصولاتشان را به مشتریان مناسب برسانند.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید