وبلاگ گرین وب

پدیده‌های جدید بازاریابی در سال ۹۸ چه خواهند بود؟

۱. رشد بی وقفه بازاریابی دیجیتالی و افزایش تعداد متخصصان تحلیل داده.

تجارت الکترونیک با بحران استعداد مواجه شده است. در یک پژوهش مشخص شده که بیش از ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق بودند که کمبود متخصصان امور دیجیتال باعث ایجاد خلل در تولید برنامه‌های دیجیتالی شده است و به همین دلیل سازمانشان برتری رقابتی خود را به دلیل کمبود نیروی انسانی با استعداد از دست داده است و نیمی از کل سازمان‌ها و شرکت‌ها بر این عقیده‌اند که صحبت‌ زیادی در زمینه کمبود استعداد شده است اما هیچ کار عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

دیگر عصر بازاریابی سنتی به پایان رسیده است. طبق پیش‌بینی مجله آنتروپرونر، برندهای بزرگی در جهان بخش بازاریابی خود را مجهز به متخصصان دنیای دیجیتال و بررسی داده کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، تحلیل داده + بازاریابی دیجیتال از هر زمانی بیشتر خواهد شد. شرکت‌ها و سازمان‌ها مالی و تجاری‌ای که در این حیطه‌ها نیز فعالیت داشته باشند برنده خواهند بود.


برای اثبات تخصص خود کلیک نمایید!


۲. تولید محتوا را فراموش نکنید.

بحران کمبود افراد مستعد فقط به متخصصان فنی، نابغه‌های دنیای دیجیتال و تحلیل داده محدود نمی‌شود. امروزه بازاریاب‌ها‌ اشتهایی تمام نشدنی برای تولید محتوا دارند؛ پست‌های وبلاگ، ویدئو‌ها، دستورالعمل‌های گام به گام، مواد آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی و اینفوگراف‌ها تعدادی از انواع و اقسام محتواهای رایج امروزی هستند.

بازاریابی محتوا این روز‌ها دیگر به بلوغ رسیده است. در واقع، بازایابی در شبکه‌های اجتماعی، بدون داشتن محتوایی قدرتمند، امکان‌پذیر نیست.

اما این همه محتوا از کجامی‌آید؟

نویسندگان؛ افرادی که تخصصی در زبان انگلیسی، نویسندگی، روزنامه‌نگاری و ارتباطات اجتماعی دارند، می‌توانند به خوبی از پس این کار برآیند و نیاز شدیدی به حضور آنها در تجارت الکترونیک احساس می‌شود.

۳. چت بات‌ها دنیا را تسخیر می‌کنند.

سال ۱۳۹۸  سالی است که برند‌های گوناگون باید در مورد استفاده از چت‌بات‌های شبکه‌های اجتماعی تجدید نظر کنند.

سال‌های سال است که این چت بات‌ها در فضای مجازی وجود دارند، اما اخیرا تغییرات بزرگی به وسیله واقعیت افزوده (AI) در آنها به وقوع پیوسته است. هر روز برندهای بیشتری از این چت بات‌ها به منظور پشتیبانی از مشتریان و بهبود استراتژی بازاریابی‌شان استفاده می کنند.

در حال حاضر، بیشتر چت‌بات‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در واقع ۶۱ درصد از چت بات‌ها حول محور پاسخگویی به سوالات مشتریان شکل گرفته‌اند.

آینده درخشانی پیش روی این بات‌هاست و می‌گویند که تا سال ۲۰۲۰، ۸۵ درصد از تعاملات با مشتری از طریق بات‌ها صورت خواهد گرفت.

۴. هنر داستان سرایی جدید، یعنی استوری‌های اینستاگرام را دست کم نگیرید.

استوری‌های شبکه‌های اجتماعی روز به روز محبوب‌تر می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که بازاریاب‌ها بخواهند از این روش نیز برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

فرمت استوری برای اولین بار به وسیله اسنپ‌چت اختراع شد و اکنون بخشی جدایی ناپذیر از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب است ( در یوتیوب به این بخش (ریلز) گفته می‌شود. ) هرکدام از این شبکه‌ها ویژگی‌ها و نحوه ارائه به خصوصی برای داستان سرایی در اختیار کاربران گذاشته‌اند، اما کانسپت یا مفهوم اصلی این کار در همه شبکه‌ها یکسان است.

کاربران معمولا بهترین لحظات روزشان را به صورت استوری‌هایی منتشر می‌کنند که پس از مدت کوتاهی از حساب کاربریشان حذف می‌شوند. این ماهیت موقتشان نوعی احساس ضرورت در بقیه ایجاد کرده و باعث می‌شود که تمایل به مشاهده آن پیدا کنند. این استوری‌ها روشی جالب و کوتاه برای ارائه محتوای ویدئویی است.

۱۳۹۷ سالی پر از استوری‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. حتی قرار است شبکه‌هایی مانند فیس بوک و واتس‌آپ نیز چنین قابلیتی را به اپلیکیشنشان اضافه کنند. بهتر است هرچه زودتر استفاده از استوری‌ها در جهت بازاریابی را نیز در استراتژی خود بگنجانید.

۵. اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذارتر می شوند.

تا به امروز، اهمیت بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی برای همه مشخص شده است. به همین خاطر است که بازاریاب‌ها در سال جدید شاهد رقابت برند‌های مختلف برای کارکردن با اینفلوئنسر‌های مرتبط و قدرتمند حیطه خود خواهند بود.

به منظور اینکه از رقابت با سایر برند‌ها در زمینه کار با اینفلوئنسر‌ها دوری کنید، بهتر است روابط بلند مدتی با اینفلوئنسر مورد علاقه‌تان ایجاد کنید تا او از کار با سایر برند‌های مشابه خودداری کند.

۶. محتوای ویدئویی کماکان پرطرفدار خواهند بود.

هیچ چیز در شبکه‌های اجتماعی چشمگیرتر از ویدئو‌های خوش‌ساختی نیست که دست به دست به اشتراک گذاشته می‌شود. چه در یوتیوب و فیس‌بوک مشغول بازاریابی باشید، چه در توییتر و اینستاگرام، مطمئنا استقبال کاربران از ویدئوها در سال جدید افزایش خواهد یافت.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، نگاهی به آمار و ارقام زیر بیندازید که ثابت کننده ارزشمند‌بودن محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی هستند:

کاربران یوتیوب روزانه یک میلیارد ساعت ویدئو نگاه می‌کنند.

کاربران فیس بوک هر روز بیش از هشت میلیارد ویدئو مشاهده می‌کنند.

۸۲ درصد از کاربران توییتر به محتواهای ویدئویی این پلت‌فرم علاقه دارند. 

فرمت‌های ویدئویی مختلفی وجود دارد: از ویدئو‌های ۳۶۰ درجه گرفته تا پخش زنده.

این موضوع انعطاف‌پذیری زیادی به بازار‌یاب‌ها می‌دهد تا در هنگام راه ‌اندازی کمپین‌های ویدئویی‌شان بتوانند از گزینه‌های متنوع پیش روی خود استفاده کنند. همه ‌ی این جریان‌های بازاریابی چشم‌اندازی از بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در سال جدید هستند. به منظور اینکه کسب و کار خود را پیشتاز نگه‌دارید،باید محتوا و استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید تا بازتابی از تمایلات و خواسته‌های مصرف‌کنندگان باشد.

می توانید در این زمینه با مشاوران ما در ارتباط باشید.  مشاوره

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید