وبلاگ گرین وب

نوآوری در سال نو

سال جدید را همراه با نوآوری آغاز کنید

بدون تردید در عرض چند سال گذشته جایگاه ایران از نظر پیشرفت در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات چشم گیری داشته است که به آسانی نمی­توان آن را نادیده گرفت. این تغییرات و پیشرفت ها در شرایطی صورت گرفته که موانع و سختی های بسیاری در این راه وجود داشته و مقاومت افراد به سیستم های سنتی همچنان به چشم می خورد. اما باید باور کرد که صنعت IT اگر شاه کلید مشکل اشتغال در کشور نباشد؛ حتما یکی از کلید‌ها و راه حل ها برای کاهش آمار بیکاران و ایجاد اشتغال پایدار و درآمد‌زاست.

بدون اغراق می توان گفت توسعه و پیشرفت صنعت IT می تواند در اقتصاد کشور معجزه کند، هم سرمایه‌گذاری کمتری برای ایجاد اشتغال می طلبد و هم بازده سرمایه آن نسبت به دیگر حوزه های سرمایه گذاری بیشتر است.

تلاش هایی که ما در سال های گذشته انجام داده ایم، گواه روشنی بر این بوده است که شرکت های خدمات IT ایرانی هم قادر هستند تحولاتی را در زمینه کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کرده و حتی با صادرات محصولات خود، به بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.

اشتراک گذاری تجربیات به دست آمده در این راه باعث رشد و شکوفایی شرکت های فعال در این عرصه شده و به دنبال آن نام کشورمان در جهان را با افتخار پر رنگ تر خواهد کرد.

در هر حال نباید از این نکته غافل شد که صنعت IT، یک صنعت نوظهور و جدید است و به همین دلیل در بسیاری از کشورها شاهد هستیم که ساز و کارهای ارائه شده برای این صنعت، نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی به بلوغ و تکامل لازم نرسیده و نیازمند یک همکاری مناسب میان بخش خصوصی و دولتی می باشد.

در این میان مدیران، سازمان ها و شرکت هایی که زمان بسیاری را در سال های گذشته صرف پیشرفت IT در کشور کرده اند، سعی بر این دارند تا ایران از نظر میزان پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تا حد امکان همگام با کشورهای دیگر حرکت کند.

استارتاپ های ریز و درشتی که در چند سال گذشته در فضای IT کشور در قالب تیم های متخصص شکل گرفته و اکنون شاهد به ثمر نشستن بسیار از آن ها هستیم، دلیل آشکاری بر نادیده نگرفتن تلاشی است که مدیران متخصص در این راستا داشته اند.

IranIT

اگر بخواهیم آینده ای روشن در صنعت IT کشورمان داشته باشیم، باید فضای ایجاد شده را بیش از پیش تقویت کرده و بستری مناسب را برای تیم ها و تشکل های جوان و پر ایده برای پیاده سازی طرح های خلاقانه شان فراهم آوریم اما نباید در این زمینه شتاب زده و بدون فکر عمل کنیم. تصمیم گیری های عجولانه و پر و بال دادن به هر ایده بدون بررسی های لازم، می تواند ما را به سمت نا امیدی و دلسردی از شکست زود هنگام طرح ها پیش ببرد. مطالعه بیشتر در این زمینه می تواند باعث شود تا گام های محکم­ تری در زمینه سرمایه گذاری و اجرای پروژه های استارتاپی برداریم.

مسلما فکر کردن به ایجاد فضاهایی مانند آن چه که در حال حاضر در کشورهای پیشرفته وجود دارد، کمی دور از ذهن خواهد بود اما پیشرفت های جهش گونه صنعت IT در کشور، امیدواری عجیبی را در این راستا در میان فعالان صنعت IT و حتی سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده و انگیزه ای بسیار قوی به وجود آورده است.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید