وبلاگ گرین وب

” نگاهی به گذشته، به دنبال آینده ” : خط مشی برندسازی کسب و کارها

” نگاهی به گذشته، به دنبال آینده ” : خط مشی برندسازی کسب و کارهای B2B در سال 2019

در دوران کنونی که کسب و کارهای مختلف دارای سرعت صعود و سقوط زیادی هستند باید غیر از دیدن نقاط ضعف و اشتباهات کسب و کارهای مختلف از ایده های خلاقانه آنها در برندسازی استفاده کرد و با تجمیع ایده های مختلف به استراتژی جدیدی در برندسازی دست یافت.

بنده به عنوان محقق حوزه برند با نگاه به سال ۲۰۱۸ چند ایده برای سال ۲۰۱۹ برای تدوین استراتزی برندینگ برای شما آماده کرده ام تا دانش و نتایج مطالعات کسب شده ام را با شما به اشتراک گذاشته تا تاثیری هر چند کوچک در کسب و کار شما ایجاد نماید.

 

همیشه نگاه به گذشته برای عبرت گرفتن نیست، میتونه برای کسب ایده و ایجاد خلاقیت باشه!

۱. محتوای انعطاف پذیر

مخاطبین نام های تجاری دیگر مانند سال‌های گذشته با یک متن ساده که شامل نقاط ضعف و قوت برند ما باشد جذب نمی شوند. بازاریابی محتوا دیگر به چند جمله و عبارت کلیدی ختم نمی شود و مخاطب برای جذب شدن نیاز به محتوایی قوی و تاثیرگذار دارد.

مخاطب ما میبایست حسی که انتظار داریم نام تجاری ما به وی منتقل کند را، در عباراتی کوتاه یا حتی بلند دریافت نماید. عباراتی که از داستان برند ما نشات گرفته و به قلب وی منتقل شود.

محتوای تولیدی دیگر نباید مختص به توییتر، تلگرام، وب سایت یا فضای خاصی باشد. برای ایجاد پویایی در ساختار برند، میبایست محتوایی را تدوین نمایید تا در هر شبکه و ساختاری برای مخاطب شما تاثیرگذار باشد.

نیاز تولید محتوای تجاری در سال جدید، سرعت و تاثیرگذاری حداکثری، در کمترین زمان ممکن است.

 


حتما این مطلب را بخوانید: ساخت یک برند جهانی در چارچوبی با تفکرات استیو جابز


۲. موافقت یا مخالفت با ایجاد موضوع جدید کسب و کار ؟!

در یکی دو سال گذشته ایجاد کسب و کارهای نوپا یا بهتر بگوییم استارتاپ‌ها رشد چشمگیری داشته است.

مشتریان زیادی به ما مراجعه می کنند و درخواست دارند برای تجاری سازی ایده‌ی جدید آنها کمکشان کنیم؛ غافل از اینکه با داشتن سرمایه، تیم اجرایی و حتی استراتژی کسب و کار به موضوع مهمی توجه نمی کنند؛ و آن موضوع مرحله توسعه و مرحله شناسایی رقبا و بازار است.

ما در ابتدا، ایده های آنها را گوش می کنیم؛ سپس آنها را بررسی و مورد تحلیل قرار می دهیم و به آنها کمک می کنیم تا راه حل‌های بهتر و کاربردی‌تری را بدست آورند، تا نقشه پیمایش و رشد کسب و کارشان روشن و دقیق باشد.

برای نفوذ به قلب مشتری باید در کنارشان بود و به آنها اثبات کرد، منافع آنها برای ما اولویت دارد.

 

۳. پذیرش برای فعالیت غیر خطی؟!

شاید ارائه خدمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با همان قیمت و هزینه ی گذشته و یا بیشتر از نظر بعضی از شرکت‌ها و یا افراد نوعی کلاهبرداری برداشت شود! اما بنده مخالف این موضوع هستم.

با توجه به فشرده شدن زمانبندی کسب و کارها و انجام پروژه هایی که باید در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود؛ استفاده از راهکارهای هوشمندانه که باعث کوتاه‌تر و چابک تر شدن اجرای پروژه منجرب شود برای مشتری‌های ما بسیار میتواند لذت بخش باشد و همین چابکی باعث دریافت پروژه های بیشتر می شود. میبایست با هوشمندسازی کسب و کارها به سمت چابکی نام های تجاری شویم تا سرعت انجام پروژه به حداقل ممکن برسد و البته با مهندسی ارزش بتوانیم کیفیت را نیز افزایش و یا در استاندارد قبلی نگه داریم.

چابکی الزامی برای بقای کسب و کارهای آینده خواهد بود.

 

۴. موقعیت یابی فروش

تمرکز بر روی بازاریابی صرف شاید تاثیرگذار بوده است، اما دیگر کافی نیست. ایجاد تیم فروش بر اساس منطقه یابی و موقعیت مشتری‌های ما بعلاوه تدوین استراتژی فروش مختص به آن منطقه باعث ایجاد و انتقال حس تفاوت به مشتریان ما خواهد شد.

یک فروش خوب مستلزم داشتن تیم بازاریابی و فروش متخصص بوده و تدوین استراتژی درست برای ارتباط این دو بخش به یکدیگر باعث ایجاد هم افزایی و رسیدن به هدف فروش سازمان ما خواهد شد.

با داشتن ساختار استراتژیک صحیح میتواند به سرعت برای هر منطقه بررسی سطح فروش را انجام داد و با داشتن ROI و گزارش عملکرد تیم فروش به پیروزی بزرگی دست یافت.

 

۵. مطالعات بازار

امروزه شرکت های بزرگ و موفق دنیا، بخش اعظمی از سرمایه خود را بر روی تحقیقات و مطالعات بازار قرار می دهند.

بررسی و رفتار شناسی مشتریان و تحلیل بازار هدف باعث ایجاد بستری روشن و شفاف برای ایجاد یک نام تجاری و یا تولید و عرضه محصول جدید بوده و موفقیت شما را برای ورود به بازار و توسعه کسب و کارتان به طور چشم گیری افزایش می دهد.

داشتن نقشه راه کسب و کار، توسعه برند شما را سال به سال تضمین می کند.

 


حتما این مطلب را بخوانید: ۱۸ ترند مهم بازاریابی در سال ۲۰۱۸


۶. معماری برند

امروزه مشتریان برای ایجاد یک نام تجاری معتبر نیازمند آن هستند که در کنار معماری و طراحی محصول با کیفیت، معماری برند نیز داشته باشند.

معماری برند میبایست در تمام جوانب رعایت شود؛ از طراحی محصول، ساختار گرافیکی و طراحی نقاط عطف برند، شعار و ساختار سازمانی، طراحی فرآیندهای سازمان و فرهنگ سازمانی و حتی طراحی محصول با توجه به نیاز و درک مشتری.

هم افزایی طراحی محصول و ساختار معماری برند سرعت رشد برند شما را چندین برابر خواهد کرد.

 

۷. تمرکز بر مشتری‌های داخلی

یکی از مهم ترین عوامل در برندسازی نام‌های تجاری داشتن سفیرانی است که نام تجاری شما را در جامعه فریاد بزنند و آن سفیران، همان کارمندان شما هستند. بلی مشتریان داخلی هر سازمانی، کارمندان آن سازمان هستند. کارمندانی که اگر برای آنها استراتژی داشته باشید تا رضایت حداکثری و باورقلبی از موفقیت کسب و کار و نام تجاری شما داشته باشند؛ یقینا مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل در گسترش نام تجاری شما خواهند بود.

سرمایه گذاری بر روی مشتریان داخلی، تاثیر چشم گیر و قابل توجهی برای شما خواهد داشت.

جهت مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید