وبلاگ گرین وب
راه های کنترل زمان

رازهای مدیریت زمان:لازم نیست سخت کار کنید،هوشمندانه عمل کنید.

هرکدام از ما هر روز با انبوهی از پیام ها در تقویم روزانه خود مواجه می شویم، “چک کردن ایمیل ها” ، “تهیه لیست نیازهای روزانه” ، “حضور در جلسه” ، ” تنظیم وقت ملاقات” و هزاران چیز دیگر که حتی ممکن است برخی از آن ها باهم تداخل داشته باشد.

اگر بخواهیم به همه ابعاد زندگی خود اهمیت بدهیم،از لحاظ کار و موقعیت اجتماعی تا خانوادگی و سلامت جسمی، باید گفت که رسیدگی به همه ی برنامه ها در طول یک روز، بسیار سخت و احتمالا نشدنی است و پیش بردن آن مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمان است.

من به عنوان یک کارشناس تولید محتوا و شبکه های اجتماعی، روزانه در محیط کارم وظایف مختلفی دارم، که رسیدگی به همه این ها زمان بر است و ممکن است تعدادی از آن ها فراموش شود.

اگر این برنامه ها اولویت بندی نشوند و آن ها را سازمان دهی نکنم، در معرض فشار قرار می گیرم که این فشار منجر به پایین آمدن کیفیت کاری من خواهد شد.

پس بیایید باهم راه های موفقیت در یک استراتژی برای مدیریت زمان را بررسی کنیم؛ در ادامه 8 مورد از نتایج تحقیقاتم را قرار داده ام که احتمالا برای شما مفید باشد:

1.کلندر خود را مرتب چک کنید:

از تقویم هابی آنلاین به عنوان دستیار اجرایی خود استفاده کنید، من کلندر ام را روی موبایل و لپ تاپم ست کرده ام تا هر لحظه بدانم چه کارهایی برای انجام، دارم.

با ثبت برنامه ها -هرچقدر هم جزئی-علاوه بر اینکه ذهن خود را خلوت می کنید، می توانید همه امور را کنار هم ببینید و برای اولویت دهی به آن ها تصمیم بگیرید.

2.اولویت بندی کنید:

کارهای روزانه را به سه دسته ی اولویت زیاد، متوسط و کم تقسیم بندی کنید؛ این دسته بندی به شما کمک میکند که در صورت تداخل، بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، به علاوه با این کار می توانید کیفیت هر روز خود را ارزیابی کنید که تا چه اندازه کارهای با اولویت بالا انجام داده اید.

3.به خودتان وقت استراحت بدهید:

اگر زمان زیادی را کار کرده اید و همچنان باید کارهای جدیدی انجام دهید، به خودتان فرصت کوتاهی بدهید تا تجدید انرژی شوید؛ بیرون بروید، نوشیدنی بخورید و در هوای تازه تنفس کنید.

ممکن است فکر کنید این کار وقت شما را می گیرد، اما اگر کوتاه باشد می تواند تا سه برابر کارایی شما را نسبت به قبل افزایش دهد.

4.برای خودتان جایزه در نظر بگیرید:

یک جایزه کوتاه در نظر داشته باشید و برنامه ریزی کنید که اگر طبق برنامه زمانی، کارهایتان را به خوبی انجام دادید، می توانید خود را شگفت زده کنید!

با این کار انگیزه خودتان را افزایش می دهید و مجدد با روحیه بیشتر، کار جدید را آغاز می کنید.

5.مهارت “نه” گفتن را یاد بگیرید:

یاد بگیرید به پیشنهادات افراد برای انجام کارها مختلف نه بگویید، فقط خود شما می توانید تشخیص دهید که چه حجم کار می توانید انجام دهید و اگر بیشتر از آن مسئولیت قبول کنید، به هیچدام از کارهایتان نمی رسید!

6.مواردی که باعث حواس پرتی می شود را یادداشت کنید:

از چیزهایی که باعث حواس پرتی شما می شود، یاد داشت‌برداری کنید تا بتوانید با فکر خود را خلوت کنید و با ذهنی متمرکز، مدیریت زمان داشته باشید.

7.به خودتان اهمیت دهید:

سلامت جسمی و فکری، برای مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است، شما به خواب کافی، ورزش و تغذیه مناسب احتیاج دارید تا بتوانید به خوبی از خودتان بهره وری کافی داشته باشید.

8.”هوشمندانه” عمل کنید نه “زیاد”!

قبل از شروع هرکار بهتر است به خوبی جوانب را بررسی کنید و درمورد آن فکر کنید تا روشی بهینه برای پیش برد آن در نظر بگیرید،

برای هرعملی چندین روش وجود دارد که همه ی آن ها بهینه نیستند، پس تحقیق کنید تا بتوانید بهترین راه حل را پیش بگیرید و مدیریت زمان داشته باشید.

همچنین چندنمونه اپلیکیشن موبایلی برای مدیریت برنامه ها وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند در مدیریت تایم شما موثر باشد.

 

در پایان بدانید که در زندگی امروزی اکثر آدم ها، کارهای زیادی دارند؛ پس با آرامش، از روش های مناسب انجام دهید.

برای مدیریت کسب و کار خود می توانید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

 

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید