وبلاگ گرین وب
توسعه برند

برندسازی و هویت برند سازمان

نام تجاری یکی از ارزشمند ترین دارایی های سازمان است. این چیزی است که ما را از رقیب‌هایمان متمایز میسازد و باعث می شود که معرفی محصولات و ورود به بازارهای جدید برای ما راحت تر شود؛ کمپین ها تماما به راه اندازی برند و تبلیغات اختصاص یافته است. با این حال در پیمودن این مسیر ،ما بخشی از ثروتمندترین دارایی هایمان را اغلب نادیده می گیریم: کارکنان ما.

اولا، بیایید تعریف کنیم که منظور ما از اصطلاحات “نام تجاری” و “مدیریت برند” چیست.

هنگامی که ما درباره نام تجاری صحبت می کنیم، ما فقط درباره یک لوگو یا حتی یک نام تجاری صحبت نمی کنیم. نام تجاری را به عنوان درک ناملموس و احساس درونی که مشتریان ما در مورد محصول یا خدمات ما دارند، تعریف می کنیم. اگر چه هرگز نمی توانیم به طور کامل چگونگی درک یک فرد از نام تجاریمان را کنترل نماییم، می توانیم آن را از طریق مدیریت برند تحت تاثیر قرار دهیم. مثلا نام تجاری “گرین وب”.

مدیریت برند اغلب مدیریت فیزیکی دارایی های مرتبط با عناصر بصری نام تجاری ما است. مانند لوگو، تایپوگرافی، رنگ، حتی چاپ در تبلیغات ما و نقاط بازاریابی فیزیکی یا بازاریابی آنلاین. اغلب این موارد فیزیکی تبدیل به تمرکز اصلی ما برای نام تجاریمان می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، افرادی که نماینده نام تجاری ما هستند، تمایل به انجام کارهای روزمرگی  دارند و یا حتی بدتر، دیگر هیچ فکری هم برای نام تجاری ما نمی کنند!

زندگی نام تجاری

در حالیکه تلاش های آموزشی ما اغلب شامل متون مرتبط با نام تجاری است، در برخی موارد کارکنان ما باید خارج از قواعد و اسکریپ ها عمل نمایند. این  عمل زمانی می تواند رخ دهد که یک شکست در ارائه خدمت رخ داده باشد و یا فرصتی برای بیش از حد انتظار کشیدن وجود داشته باشد و با از این که کارکنان ما نه تنها برند را درک می کنند بلکه می توانند آن را در فرآیند تصمیم گیری در کار خود اعمال کنند اطمینان حاصل کرده باشیم؛ ما برای وفادارسازی مشتریانمان ارزش ها و تفاوت هایی نسبت به رقبایمان ایجاد کرده و آنها را تقویت می کنیم.

برای آنکه کارکنان خود را در مسیر موفقیت قرار دهیم، ما باید برنامه ای را ایجاد کنیم که برند را به گونه ای تعریف نماییم تا هر کارمند بر روی مشتریان و یکدیگر تاثیر گذار بوده و تاثیرات آنها از طریق تعاملات با مشتریان به ما بازتاب گردد. این برنامه باید به گونه ای تنظیم شود که برای نیرو عادت شود.

 

در زیر 11 راهنمایی برای یک برنامه موفقیت آمیز و پایدار برندسازی در فضای فیزیکی یا برندسازی آنلاین تقدیم حضور می گردد:

1. ممیزی نام تجاری

ممیزی نام تجاری به ما این اجازه را می دهد تا نام تجاریمان را از نظر مشتریان، رهبران بازار و کارکنان خود ارزیابی نماییم. ما به وسیله بردارهای برند به صورت گرافیکی نشان می دهیم چگونه سازمان ما توسط این سه گروه و در ارتباط با رقبای ما درک می شود. ممیزی به ما اجازه می دهد تا با اندازه گیری کیفی برند به منظور تعیین شکاف بین سه مخاطب و چگونگی نزدیک شدن آنها به فرصت هایی برای تمایز بیشتر از رقابت هایمان کمک نماید.

2. نام تجاری خود را از درون نمایش دهید

قبل از اینکه بخواهیم نام تجاری ما برای مشتریان و مخاطبین بیرون سازمان نمود پیدا کند میبایست از درک و احساسی که کارکنان ما به نام تجاریمان دارند اطمینان حاصل کنیم. این موضوع بیان می کند شما برای تدوین و اجرای هرگونه فعالیت برندسازی ابتدا می بایست کار خود را از افرادی آغاز نمایید که احساس برند بودن را به مخاطبین منتقل می کنند: کارکنان ما.

این موضوع شامل اشتراک گذاری کمپین‌های تبلیغاتی و رویدادهای برندسازی شرکت با کارکنان مانند پروژه های چاپی، تبلیغات تلویزیونی و دیجیتالی و … قبل از اجرایی شدن می باشد.

3. شروع از بالا

همبستگی نام تجاری همراه با تعامل با نام تجاری و از بالاترین بخش سازمان ایجاد می شود. قبل از انتقال سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی برندسازی ، برند یا نام تجاری میبایست توسط رهبران و مدیران اصلی شرکت در بالاترین سطوح پذیرفته شود و بعد با سلسله مراتب به سایر بخش‌ها و افراد سازمان منتقل شود. آگاهی از نام تجاری شرکت باید در مراحل بعدی به اجرا درآید تا اطمینان حاصل شود قبل از رفتن به سطح بعدی سازمان، هر سطح مدیریت به طور کامل درگیر آن شده است. به جای تمرکز بر برنامه های مدیریت توسعه و کارگاه های تجاری، نیاز به اجباری شدن و پیگیری از طریق جلسات اجباری باید یک پرچم قرمز در سازمان باشد.

4. ادغام و حفظ یکپارچگی برند

برای رسیدن به موفقیت، پیام نام تجاری باید به طور پیوسته در همه ارتباطات کارمندان وجود داشته باشد. پیام های تبلیغاتی به مراتب بیشتر از آنچه شما فکر می کنید، باید در یادداشت ها و آگهی ها در اتاق های کارکنان وجود داشته باشد. در حالی که این یک شروع عالی است، تنها اولین گام، حصول اطمینان از اینکه پیام تبلیغاتی شما در نقاط تماس مختلف توسط کارکنان به طور مداوم ارتباط برقرار می شود. تمام اسناد کارکنان، از جمله کتابچه های آموزشی، کارت های شناسایی و حتی توصیف های شغلی، باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که ارزش های برند منعکس شده است.

5. به کارکنان خود ابزار درستی بدهید

برای “زندگی” نام تجاری، کارکنان باید آن را درک کنند؛ و درک نام تجاری فراتر از آن است که قادر به خواندن تعدادی از ارزش های کلیدی آن است. به جای حفظ کردن ارزش‌ها توسط کارکنان، به آنها کمک کنید تا بدانند که ارزش ها چگونه ساخته شده و چگونه حفظ آنها برای مشتری ضروری است. سپس آموزش و پرورش خود را یک گام بیشتر قراردهید و به آنها ابزاری برای برقراری ارتباط با دیگر کارکنان و همچنین افراد خارج از سازمان بدهید. این جایی است که اصطلاحات هدفمند مفید است؛  فقط مطمئن شوید که آنها نیز معنای پشت کلمات کلیدی که آموخته اند را درک می کنند.

6. به آنها هیجان دهید

برای اینکه آنها را در نام تجاری خود سرمایه گذاری کنید، باید آنها را هیجان زده کنید. برای اینکه آنها را هیجان زده کنید، باید یک رابطه شخصی با آنها ایجاد کنید. این روند بسیار مشابه با مشتریان شماست. با آوردن نام تجاری به زندگی به طریقی که برای سازمان شما معتبر باشد، شروع کنید. این ممکن است از طریق جلسات کارکنان ، جلسات یک به یک با سرپرست خود و یا هر دو باشد! برای این که آنها را درگیر خود کنید، این بار برای ارتباط کارهای فردی کارکنان خود با هدف نام تجاری استفاده کنید. انجام این کار به آنها حس مالکیت داده و نشان می دهد که آنها نقش یکپارچه در نام تجاری دارند.

7. لحظه ای را برای ادامه نگه دارید

با بالا بردن ارزش های نام تجاری خود، به راحتی قابل دسترس خواهید بود. این را می توان از طریق اینترانت شرکت، خبرنامه کارمند، کارگاه های شرکت یا جلسات آموزشی، علامت های کارمند مانند پوستر، چسباندن کف، پیچ و تاب دیوار، مسابقه، جوایز، رویدادهای قدردانی و بررسی عملکرد انجام داد.

8. افراد درستی را استخدام کنید

ما نمی توانیم ، مردم ارزش هایمان را به اشتراک بگذارند. بخشی از روند آگاهی از نام تجاری منجر به سست شدن خواهد شد و این طبیعی است. برای محافظت از خود در برابر این، ما باید عملیات استخدام خود را بازسازی کنیم. ما می خواهیم به جای یافتن کسی که با فرهنگ ما سازگار باشد و بتواند به سرعت به «ذهنیت توده» منجر شود، افرادی را پیدا کنیم که ارزش های برند ما را برآورده می کنند. این کار را با استفاده از آموزش استخدام جدید و به عنوان یک فرصت برای ایجاد تعامل و حرکت در تقویت ارزش های برند انجام دهید.

9. تقویت رفتارهای صحیح

با تایید و تشکر از کارکنانی که تصمیمات و تعاملات آنها ارزش های نام تجاری را نشان می دهد، می توانیم این رفتارها را تقویت کنیم. مدیران باید در زمانی که موفقیتی توسط فردی اتفاق می افتد، موفقیت ها را به اشتراک بگذارند و کارکنان را تشویق به انجام این کار با شناخت برنامه همکار کنند.

10. انجام بازرسی سالانه

هر ساله، تیم رهبری، کارمندان و مشتریان شما یک نظرسنجی برند را انجام می دهد. بازبینی این به صورت سالیانه به شما امکان می دهد تا هرگونه تغییری در نحوه برداشتن نام تجاری خود و جایی که ممکن است فرصت هایی برای بهبود وجود داشته باشد، پیگیری کنید.

11. برنامه در حال انجام، کمپین زمانبندی نشده

ساخت یک نام تجاری طول می کشد برای نامگذاری داخلی برای موثر بودن، باید یک برنامه در حال انجام باشد، نه یک مبارزات انتخاباتی با تاریخ پایان ثابت. برای تغییر، هم در کارکنان و هم در مشتریان زمان زیادی نیاز است.

هر روز، سازمان ها با فرصت هایی برای ایجاد کسب تجربه با نام تجاری به یاد ماندنی مواجه می شوند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما باید با دقت برنامه تبلیغاتی داخلی را ایجاد کنیم که کارکنان ما را قادر می سازد تا تصمیم هایی را که ارزش های برند ما را پشتیبانی می کنند، بپذیرند. ما باید به آنها کمک کنیم تا ببینیم که خودشان جزء محصولات جانبی فرآیند نام تجاری هستند و اقدامات آنها به ارائه یک تجربه سازگار برای اطمینان از اینکه مشتریان ما (و نام تجاری خود) برای سالهای زیادی پایدار خواهد ماند، منتج خواهد شد .

شما میتوانید جهت مشاوره با ما در ارتباط باشید.  مشاوره

گرین وب

گرین وب، نوآوری در فناوری، هوشمندی در کسب و کار

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

  • […] کنند. البته هنگامی این شیوه را به کار ببرید، که از قبل برندسازی نکرده باشید و یا برای سایت آماده […]

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید