وبلاگ گرین وب

طراحی سایت انتخاباتی با چند گام ساده

طراحی سایت انتخاباتی

با نزدیک شدن به انتخابات، حال و هوای تازه ای در شهر جریان پیدا می کند. همه جا صحبت از انتخابات و کاندیدهای شرکت کننده می شود. مردم از طریق تلویزیون و روزنامه ها و اینترنت سعی در آشنایی بیشتر با کاندیدای مورد علاقه خود دارند. اغراق نیست اگر بگوییم این تب و تاب در فضای مجازی چشمگیر تر و پررنگ تر از فضای واقعی است. حال استراتژی شما به عنوان یک کاندید برای حضور در این فضا چیست؟ چطور می خواهید از جو موجود در فضای دیجیتال به نفع خود استفاده کنید؟ چه استراتژی ای برای استفاده از طراحی سایت انتخاباتی دارید؟ امروزه حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دیگر نه تنها یک نیاز نیست بلکه به یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده است. هرچند این روزها درباره معایب استفاده از فضای مجازی صحبت می شود، اما نمی توان منکر مزایا و تاثیر استفاده از این راه ارتباطی قوی شد. همانطور که می دانید و در مقالات پیشین گرین وب به دفعات به این موضوع پرداخته شده است، تاثیر مثبت حضور در این فضا بسیار بیشتر از تاثیرات منفی آن است.

شبکه های اجتماعی یا طراحی سایت انتخاباتی ؟!

بیشتر افراد تصور می کنند که حضور در شبکه های اجتماعی می تواند برای حضور در فضای دیجیتال و استفاده از امکانات آن کافی باشد. اما آن ها از تاثیرات مثبت یک وب سایت خوب که می تواند باعث آگاهی هر چه بیشتر مردم نسبت به مسائل گوناگون گردد، غافل هستند. در شبکه های اجتماعی پیام ها پس از مدتی به عقب رانده می شوند و از دسترس مخاطب خارج می گردد و این موضوع کار را برای طرفداران سخت تر می کند. یافتن یک مطلب خاص در شبکه های اجتماعی سخت تر از یافتن همان مطلب در یک وب سایت است.

یک وب سایت خوب باعث تمرکز بیشتر طرفداران می گردد و می تواند نشان دهنده ی عملکرد خوب و تاثیرگذار کاندیدا باشد. آنچه مسلم است وجود فعالیت ها و برنامه هایی که در یک وب سایت جهت معرفی و نشان دادن قابلیت های فرد می شود، تاثیر به سزایی در اعتبار کاری فرد خواهد داشت.

با توجه به آنچه در مورد یک وب سایت و ویژگی های بارز آن گفته شد، امروزه فعالیت های بیشتر سیاستمداران و شخصیت های کشوری در جهت آشنایی برنامه ها و فعالیت هایشان به مردم از طریق وب سایت است.

بنابراین معرفی برنامه ها و اهداف یک نماینده یا مقام کشوری از طریق طراحی وب سایت و پشتیبانی آن توسط گروهی خبره به مسائل تنظیم کننده آن می تواند باعث موفقیت کاندیدا شود.

مزایای طراحی سایت انتخاباتی

ارتباط مستمر و غیر مستقیم

مزیتی که طراحی سایت انتخاباتی برای نمایندگان مجلس در بر دارد ارتباط مستقیم و 24 ساعته و غیر حضوری جهت پاسخگویی به نیاز ها و سوالات مردم است.

پیگیری مطالبات مردم در فرصتی کوتاه

با توجه به ازدیاد حوزه های انتخاباتی یک نماینده می تواند با داشتن یک تیم حرفه ای برای گرداندن یک وب سایت، تاثیر مثبت روند اجرای آن ها را به مردم منعکس کند.

هزینه مقرون به صرفه

در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی اعم از بنرها، تبلیغات تلویزیونی، تراکت ها و … داشتن و طراحی سایت انتخاباتی بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین آلودگی کمتری در سطح شهر ایجاد می کند.

ویژگی های مورد نیاز برای طراحی سایت انتخاباتی

با توجه به حساسیت طراحی سایت انتخاباتی نیاز است تا علاوه بر نکاتی که برای تمام سایت ها در نظر می گیریم، نکات دیگری را نیز مدنظر داشته باشیم:

آدرس سایت آسان که به راحتی در ذهن مردم باقی بماند.

یکی از ویژگی های مهم طراحی سایت انتخاباتی، انتخاب آدرس آن است. نام سایت انتخاباتی بهتر است نام کاندید مورد نظر باشد. در نام سایت می توان از سال انتخابات کمک گرفت. همچنین نام سایت انتخاباتی می تواند برگرفته از نوع انتخابات باشد اعم از ( انتخابات ریاست جمهوری، شورا، خبرگان و …)

هویت شخصیتی کاندیدا در سایت مشخص شود.

مردم نیاز دارند بدانند قرار است به چه شخصی رای بدهند و با روحیات و شخصیت او آشنا شوند. در این بخش می توان از عکس های فردی و خانوادگی کاندیدا برای آشنایی بیشتر مردم با او استفاده کرد. در این بخش رزومه کاری و تحصیلاتی کاندیدا و هر آنچه که کاندیدا دوست دارد مردم درباره اش بدانند قرار می گیرد.

 از گرافیک میهن پرستانه استفاده شود.

گرافیک سایت باید به گونه ای طراحی شود که نشانی از میهن پرستی فرد در آن باشد. می توان از رنگ ها و تصاویر ملی در سایت استفاده کرد. این نوع طراحی به مردم نشان می دهد که کاندیدا پای نظام و مردمش ایستاده است و در جهت آبادانی و سربلندی کشورش تلاش می کند.

 از قابلیت های رسانه های اجتماعی در سایت خود کمک بگیرید.

مردم در شبکه های اجتماعی با افراد دیگر اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. پیام ها در شبکه های اجتماعی به سرعت بین افراد منتشر می شود. بنابراین از قابلیت های شبکه های اجتماعی کنار وب سایت خود غافل نشوید و در شبکه های اجتماعی عضو شوید. همچنین باید برای دسترسی راحت تر مردم از آیکن شبکه های اجتماعی در سایت خود حتما استفاده کنید.

از فرم های تماس استفاده کنید.

برای اینکه با مردم همراه باشید و آن ها شما را فردی مردمی و مسئول تلقی کنند، نیاز دارید تا در دسترس باشید و از نظرات مردم با خبر شوید. پاسخ دهی به سوالات مردم و توجه به دغدغه های آن ها تاثیر به سزایی در روند انتخاباتی شما دارد.

 طراحی سایت واکنش گرا و ریسپانسیو داشته باشید.

امروزه استفاده از موبایل و تبلت برای وبگردی و حضور در شبکه های مجازی به شدت بالا رفته است. بنایراین سایت شما باید به گونه ای باشد که موجب سردرگمی مخاطب نشود و او به راحتی با شما ارتباط داشته باشد. سایت واکنش گرا با هر دیوایسی به سادگی به نمایش در می آید و توجه به این نکته در طراحی سایت انتخاباتی است.

 از قسمت بلاگ در سایت استفاده کنید.

برای انتشار اخبار مرتبط با انتخابات، داشتن بلاگ در یک سایت انتخاباتی لازم است. همچنین داشتن بلاگ به سئوی سایت کمک می کند.

گرین وب برای طراحی سایت انتخاباتی حرفه ای و استراتژی های موثر تبلیغاتی در کنار شماست تا به ایده آل خود برسید.  سفارش طراحی سایت

 

 

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید