وبلاگ گرین وب

۱۰ ویژگی مهم در طراحی وب سایت حرفه ای

10 ویژگی مهم در طراحی وب سایت حرفه ای(بخش اول)

امروزه با گسترش اینترنت اغلب کسب و کارها برای دیده شدن قدم در دنیای اینترنت گذاشته اند. چند وقتی هست که به بررسی وب سایت ها پرداخته ایم و متاسفانه با سایت هایی روبرو می شویم که هیچ اصول و استانداردهایی برای طراحی آن ها رعایت نشده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله ای در مورد ویژگی های طراحی وب سایت حرفه ای بنویسیم. اغلب مدیران با توجه بیش از اندازه به قیمت طراحی سایت، راه اندازی سایت خود را به دست افراد غیر متخصص می سپارند و در پایان سایتی بی کیفیت تحویل می گیرند.

در قدم اول برای اینکه بتوانیم ویژگی طراحی سایت حرفه ای را داشته باشیم باید بدانیم دقیقا برای چه کاری وب سایت را طراحی می کنیم؟ هدف ما از راه اندازی وب سایت چیست؟ مخاطبان ما چه کسانی هستند؟ پاسخ به این سوالات به ظاهر ساده کمک بزرگی در طراحی یک وب سایت حرفه ای می کند.

در این مقاله از گرین وب سعی داریم تا نکاتی که باعث می شود یک وب سایت موثر و مخاطب پسند داشته باشیم را بررسی کنیم . اگر شما هم به تازگی قصد راه اندازی سایت را در پیش گرفته اید با ما همراه باشید تا ساده ترین نکات طراحی وب سایت را دنبال کنیم تا بتوانید با علم کامل طراح خود را انتخاب کنید.

سازگار بودن با موبایل و تبلت یا ریسپانسیو بودن

امروزه همانطور که شما بهتر می دانید، همه افراد مدام در حال استفاده از موبایل هستند. با توجه به راحتی استفاده از موبایل و تبلت، افراد بیشتر از راه این وسایل برای آنلاین بودن و حضور در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک افراد فقط از این راه برای وبگردی استفاده کنند. شما به عنوان صاحب کسب و کار برای اینکه از این فرصت ویژه استفاده کنید و از غافله عقب نمانید بایستی سایت خود را سازگار با موبایل طراحی کنید.

مناسب ترین راه برای سازگاری سایت با موبایل نسخه رسپانسیو یا واکنش گرا آن است که طراح سایت به راحتی سایز صفحه را با موبایل یا تبلت منطبق می کند. شما نمی دانید چه موقع و از چه طریقی مخاطبانتان شما را دنبال می کنند بنابراین بهتر است وب سایت خود را آماده استفاده با هر وسیله ای کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا به گونه ای است که سایت در صفحات مختلف و با ابزارهای متفاوت، درست نشان داده می شود. از سال 2015 مطابق با توصیه های گوگل، بهینه سازی وب سایت با موبایل به یکی از فاکتورهای اصلی در نتایج جستجو تبدیل شده و در سئو سایت بسیار تاثیرگذار است.

سرعت مناسب سایت

اگر سایت شما به سرعت باز نشود و کاربران خود را منتظر نگه دارید، تمام وقت و هزینه خود را بیهوده هدر داده اید و به اصطلاح هر آنچه رشته اید، پنبه کرده اید! انتظار برای لود شدن یک سایت واقعا کلافه کننده و خسته کننده است و یکی از نقاط ضعف اصلی در طراحی سایت به حساب می آید. یک طراح حرفه ای سایت به خوبی می تواند با استفاده از تکنیک هایی مثل ( کدنویسی اصولی و درست، فشرده سازی فایل ها، بهینه سازی تصاویر، استفاده از هاست مناسب و …) سرعت سایت شما را بالا ببرد. کندی سایت علاوه بر از دست دادن مخاطب و ترک کردن سایت همچنین باعث پایین آمدن سئو سایت می شود.

شما می توانید با استفاده از GTmetrix سرعت لود سایت خود را ارزیابی و بررسی کنید.

طراحی تجربه کاربری (UX) قوی

تا زمانی که سایت شما قابلیت های کاربردی نداشته باشد مورد توجه و پذیرش مردم قرار نمی گیرد. طراحی تجربه کاربری در ویکی پدیا این گونه تعریف شده:

« طراحی تجربه کاربری روندی است به منظور افزایش رضایت کاربر (یا مشتری) از محصول که از طریق ارتقاء کیفی این موارد محقق می گردد: بهبود قابلیت استفاده، سهولت در استفاده و تعاملی لذت‌بخش بین کاربر (یا مشتری) و محصول»

بنابراین طراحی وب سایت باید به گونه ای صورت گیرد که برای کاربر واضح و گویا باشد و بتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. کاربر باید بتواند به سادگی بین صفحات حرکت کند و اطلاعات مورد نظرش در دسترس باشد به گونه ای که حداکثر با سه کلیک به محتوای خود برسد. این تجربه کاربری احساس خوب و خوشایندی برای کاربر به بار می آورد. برای اطلاعات بیشتر عوامل موفقیت در طراحی سایت را بخوانید.

امنیت سایت خود را حفظ کنید.

امنیت سایت موضوع بسیار مهمی است و جزو عوامل ادامه حیات و ثبات یک وب سایت است. متاسفانه صاحبان کسب و کارها به این موضوع اهمیت چندانی نمی دهند و اعتماد کاربران خود را از دست می دهند. امنیت سایت، اعتبار سایت را بالا می برد و همچنین باعث می شود تا کاربران به شما بهتر اعتماد کنند.

با استفاده از موارد زیر امنیت سایت خود را قبل از هک شدن بالا ببرید :

  • از یک پسورد بسیار قوی استفاده کنید.

  • هاست معتبر به کار ببرید.

  • از HTTPS استفاده کنید.

  • سایت را به طور مداوم آپدیت کنید.

گرافیک سایت ابتدایی ترین مسائل در طراحی سایت حرفه ای

اگر تمام توان خود را برای کدنویسی و مهارت های برنامه نویسی به کار گرفته اید، جالب است بدانید که باز هم سایت شما برحسب گرافیک آن سنجیده می شود. یک وب سایت خوب زمانی به وجود می آید که گرافیک و اصول برنامه نویسی در طراحی وب سایت با هم آمیخته شوند و تعامل خوبی با هم داشته باشند. اگر سایت شما گرافیک خوبی نداشته باشد، کاربران پس از ورود جذب آن نمی شوند و از سایت خارج می شوند. در نتیجه ی خروج کاربران از سایت نرخ پرش سایت بالا می رود. نرخ پرش یا Bounce Rate به درصد افرادی می گویند که به یک صفحه از سایت شما وارد می شوند و سپس به سرعت صفحه را ترک می کنند.نرخ پرش سئوی سایت را به شدت کاهش می دهد.

با استفاده از این 5 نکته می توانید سایتی مخاطب پسند و فعال داشته باشید. با ما همراه باشید تا در مقاله بعدی به بررسی 5 نکته دیگر از ویژگی های طراحی یک وب سایت حرفه ای بپردازیم.

 

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

  • […] کرده ایم و به دلیل آگاهی افراد از این موارد، تقاضای طراحی وب سایت بسیار بالا رفته است. اما موردی که وجود دارد این است که […]

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید