وبلاگ گرین وب

نقش توییتر در دیجیتال مارکتینگ

توییتر چیست؟

توییتر یک شبکه اجتماعی میکرو بلاگینگ محبوب است که در سال 2006 توسط فردی به نام جک دورسی معرفی گردید.

به گفته ویکی پدیا توییتر با شعار ? What are you doing (چه کار می‌کنید؟) پا به میدان گذاشت امّا در سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به  ? What’s happening (چه چیزی در حال رخ دادن است؟) تغییر کرد.

به نقل از وب سایت statista توییتر در سه ماه پایانی سال 2017 بیش از 330 میلیون کاربر فعال در ماه دارد که این کاربران از سراسر کشورهای جهان گردهم آمدند.

دلایل محبوبیت توییتر

در ابتدا اگر بخواهیم دلایل موفقیت توییتر، به عنوان یک شبکه اجتماعی را بررسی کنیم، شاید بتوان به محدودیت کاراکتری (280 کاراکتر برای هر پیام)  اشاره کرد؛ این خلاصه نویسی منجر به این می شود که بازدیدکنندگان بتوانند در کمترین زمان اطلاعات لازم را کسب کنند.

بعلاوه توییتر به کاربران خود این امکان را می دهد که برای هر پست فیلم یا عکس ضمیمه کنند و اگر نیازی به آن نمی بینند تنها متن بفرستند. همچنین افراد می توانند از طریق پیامک، اپلیکیشن موبایل، نسخه وب با توییتر ارتباط برقرار کنند.

چرا توییتر تاثیرگذار است؟

بدون تردید توییتر یکی از تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی بر دنیای حقیقی یا سایر رسانه های اجتماعی است. بسیاری از رسانه ها محتوای خود را از توییتر تامین می کنند.

در سال های اخیر به ویژه با کمرنگ شدن فیسبوک، بازتاب اخبار عمدتا از طریق توییتر صورت می گیرد. داشتن حساب کاربری بسیاری از افراد سرشناس ازجمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ تا بسیاری از سیاستمداران در این شبکه اجتماعی، موجب شده است تا توییتر برای سایر افراد، بیشتر از سایر رسانه ها حائز اهمیت باشد.

 

 

علیرغم اینکه دسترسی مستقیم به توییتر از داخل ایران ممکن نیست، اما شاهد حضور میلیون ها کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی هستیم که این نشانه تاثیرگذاری توییتر در همه زمینه ها به ویژه دیجتال مارکتینگ است.

پس می توانید با حضور مناسب در این رسانه به بهبود و توسعه کسب و کار بپردازید.

 

هشتگ و ترند شدن (Trends) در توییتر

هنگامی که توییت ها با یک هشتگ خاص زیاد می شود، بدان معناست که آن مطلب به عنوان موضوع داغ یا ترند مطرح گردیده است. موضوعات ترند توییتر به سرعت مورد توجه سایر رسانه های مجازی و حقیقی قرار می گیرند و این می تواند تا مدت ها تاثیرگذار باشد.

۷ توصیه مهم برای اکانت تجاری توییتر

۱ . آیا نام شما در رقابت قرار دارد؟

هنگام ایجاد نام تجاری در Twitter به این نکته توجه داشته باشید که اسم برند شما یک اسم قابل تشخیص است و یا حسابی در توییتر از قبل با این نام وجود دارد؟

ترجیحا از یک نام تجاری آنلاین یکسان در حوزه اینترنتی استفاده کنید تا تلاش های شما بهتر ثمر دهد.

۲ .از ارسال پیام های اتوماتیک خودداری کنید.

بساری از کاربراین توییتر از Tweet Later برای ارسال پیام خودکار به فالوورهای جدیدشان استفاده می کنند تا به آن ها پیام دهد و یا خوشامد گوید، این باعث از دست رفتن فالورهای شما می شود. سعی کنید با یک پیام کوتاه و دوستانه از دنبال کردن آن ها تشکر کنید.

۳ .مطالب خوبی توییت کنید

کیفیت مطالبی که ارائه می کنید رابطه مستقیمی با درک مخاطبین از کیفیت نام شما دارد، پیشنهادات منحصر به فرد، ارسال تصاویر از تیم خود، محصولات جدید، رویدادهای درحال برگزاری و تازه های کتاب ؛ منجر به وابسته شدن بازدیدکنندگان به صفحه شما می شود.

پس تنها به انتشار مطالب مرتبط بسنده نکنید و اگر محتوای های ارزشمند دیگری مشاهده کردید، آن را نشر دهید.

 ۴ . مکالمه کنید

با مخاطبینتان صحبت کنید، از آن ها سوال بپرسید و بحث راه بیندازید تا باعث مشارکت بیشتر بازدیدکنندگان شوید. البته به این نکته توجه داشته باشید زمان خود را صرف تعامل با افرادی که به دنبال شما نیستند، هدر ندهید و روی طرفدارن خود تمرکز کنید.

۵ .برای برگشت توجه ها، Re-tweet کنید

با باز نشر مطالب باعث می شوید که کامنت های افراد به شما برگردد که این خود شبیه یک کارما عمل میکند و نتیجه به سود شما خواهد بود.

۶ .مدام به دنبال کسب سود نباشید.

افرادی که دائما در رسانه های اجتماعی به دنبال کسب سود هستند، مردم را خسته می کنند. سعی کنید موقر برخورد کنید در غیر این صورت شبیه یک اسپم به نظر می رسید .

۷ .محتوای ماندگار توییت کنید

بخاطر داشته باشید که حوزه توییت های شما باید متناسب با کسب و کار شما باشد.

درست است که پیش تر اشاره کردیم به عدم مرکزگرایی روی یک موضوع خاص، اما برای مثال اگر صفحه شما در مورد طراحی سایت باشد، با انتشار مطالب سیاسی باعث گمراه شدن مخاطبین می شوید و آن ها را از دست می دهید.

پس تلاش کنید محتوایی که تولید می کنید، موضوعات جامع و متفاوتی در مورد یک حوزه خاص باشد.

همچنین با استفاده از #هشتگ جستجو را برای دنبال کننده های خود آسان کنید و این موقعیت را ایجاد کنید تا سایر افراد با دیدن مطالب به شما بپیوندند.

 

در نهایت توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی استراتژیک، یک مکان عالی برای تقویت نام تجاری شماست. اما دقت کنید که باید حساب شده عمل کنید و از آن به عنوان یک کانال یک طرفه برای انتشار مطالب استفاده نکنید، بلکه آن را مانند یک پل برای تعامل بکار گیرید.

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید