وبلاگ گرین وب

اهمیت call to action

قدرت تاثیر call to action و استراتژی استفاده از آن

CTA یا Call To Action یکی از موثرترین عناصر در برنامه های بازاریابی و مارکتینگ است که ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چطور از CTA در جهت موفقیت کسب و کار خود استفاده نمایید.

call to action

اگر شما برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید، احتمالا از یک تا چندین  CTA استفاده کرده اید، اما تنها استفاده از آن ها به معنی موفقیت در کمپین فروش به حساب نمی آید؛ یک CTA موفق، خلاقیت ها و ابتکارات موثری به کار می برد تا در دنیای آنلاین بازاریابی، از رقابت‌ها عقب نماند.

ابتدا باید بررسی کنیم CTA دقیقا چیست و بعد به بررسی بهینه سازی آن بپردازیم:

جالب است بدانید که CAT لزوما دکمه نیست و به هر قالبی که بتوان بصورت تاثیر گذار، منجر به ارتباط با مشتری شود،  call to action گفته می شود؛ CTAها دارای تنوع های جالبی هستند که باید در هنگام استفاده از آن ها، هوشمندانه عمل کرد.

نکته ای که لازم است بدانید این است که به دلیل سرعت فراگیر شدن اینترنت ، از بکار بردن دکمه های اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، غافل نشوید. علاوه بر وب سایت، شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، توییتر، Pinterest، Instagram و سایر پلتفرم ها، فرصت های فراوانی را برای جذب مخاطب به شما می دهند، پس درست و به جا از کال تو اکشن برای اشتراک گذاری استفاده کنید.

در مقایسه ی کال تو اکشن های موفق با نمونه های ضعیف آن، به نتایجی میرسیم که در اینجا به ۴ مورد از مهمترین اجزای کلیدی یک CTA اشاره خواهیم کرد:

1.طراحی

بلاگ ها و وب سایت ها دارای طراحی های متفاوتی هستند، اما اصولا سایز در آن ها یکسان است، CTA را با توجه به فضای موجود در صفحه خود به گونه ای طراحی کنید که در عین سادگی و تناسب با موضوع صفحه شما، چشم نواز باشد.

دقت کنید که نباید طراحی شما بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد، بهتر است یک سرتیتر قابل کلیک یا دکمه (button) باشد.

اگر در وب سایت های مختلفی که به آن مراجعه می کنید، توجه کرده باشید، CTA ها اکثرا مستطیل شکل هستند، پس سعی کنید ابتکارعمل به خرج دهید و از اشکال متفاوتی استفاده کنید.

البته همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که هر تفاوتی به معنی بهتر شدن نیست و باید حساب شده طراحی کرد.

رنگ ها نیز بسیار بر مخاطبین تاثیرگذارند! تحقیقات نشان داده است که دکمه هایی با رنگ نارنجی، قرمز، سبز و آبی بیشتر از سایر رنگ ها مخاطب را به کلیک تشویق می کنند.

سپس اطمینان خاطر حاصل کنید که این CTA ها در سایر دیوایس ها، لپ تاپ و تلفن همراه، در مکان مناسبی دیده می شوند و  به درستی عمل می کنند.

2.محتوا

به دلیل اینکه فضای دکمه CTA ، طول پیام را محدود می کند، باید به طرز استراتژیک با استفاده از چند کلمه کوتاه، مفهوم را به مخاطب اطلاع دهید. همچنین در نظر داشته باشید که کلماتی همچون ویژه شما، تضمین، نتیجه، رایگان، جدید و … –در بازیدکنندگان ایجاد انگیزه می‌کند.اما مهم تر از آن این است که این کلمات توصیفی، به راستی به کار رفته باشند، در غیر این صورت تعداد زیادی از دنبال کنندگان‌تان را از دست خواهید داد.

از به کار بردن محتوای طولانی پرهیز کنید و توجه داشته باشید که بیشتر افراد روی مطالب طولانی کلیک نخواهند کرد.پس بصورت مختصر مقصود خود را انتقال دهید، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب باید روشن و صریح باشند و مخاطب را گیج نکنند.

3.محل قرارگیری

بر اساس یک مطالعه Hub Spot  کال تو اکشن، برآورد شده است که تنها حدود 6 درصد از افراد تا انتهای یک مطلب را مطالعه می کنند، پس اگر CTA های خود را در انتهای صفحه قرار دهید احتمالا تعداد زیادی مخاطب از دست خواهید داد، با انتقال کال تو اکشن به وسط صفحه، تا حدود 90 درصداحتمال کلیک را افزایش دهید؛ اگر دقت لازم را به خرج دهید و در جایگاه مناسبی CTA ها را قرار دهید ( مثلا بلافاصله بعد از اعلام مزایای یک محصول، دکمه سفارش آن را جای گذاری کنید.)

4.تست و آزمون

پس از طراحی و جای گذاری CTA در وب سایت، با گذشت زمان نتایج را بررسی کنید؛ تعداد اشتراک گذاری ها، تعاملات کاربران، افزایش بازدیدکنندگان و رشد فروش می توانند نشان دهنده کیفیت CTA شما باشد، اگر از آن راضی نیستید می توانید تغیرات اعمال کنید تا بهبود یابد.

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید