وبلاگ گرین وب

اینترنت اشیاء یا IOT چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

بگذاربد در ابتدا یک چیزی را به شما بگویم: به نظر ما، انسان ها به همان اندازه که با تکنولوژی های روز آشنا هستند، جذاب اند!

چند هفته پیش به کنفرانس توسعه دهنده سامسونگ گوش می کردم، او تاکید داشت: “نسبت به کلمات ریز تکتولوژی حساس باشید! تا پنج سال پیش ممکن بود بود عده ای تصور کنند تکنولوژی با کسب و کارشان بی ارتباط است، اما شاهد بودیم که به مرور از صحنه رقابت ها محو شدند.”

اینترنت اشیاء یکی از همین موضوعات مهم است؛ راستش را بخواهید من نه خانه هوشمند دارم و نه توسعه دهنده تکنولوژی هستم! اما بسیار در مورد اینترنت اشیاء تحقیق میکنم،چرا که بخش مهمی از تکنولوژی در تسلط اینترنت اشیاء است.

حالا باید به این پرسش پاسخ دهیم:

اینترنت اشیاء چیست؟

The internet of things یا IOT، همان تکنولوژی ای است که به هر وسیله ای (مثل لوازم خانگی، ماشین یا دستگاه های دیگر) اجازه می دهد داده هایی را از طریق اینترنت دریافت و ارسال کند.

برای من که مفهوم اینترنت از یک سمت، یک مرکز غول پیکر از داده ها، محتوا، منابع و عکس های مختلف و از سمت دیگر مجموعه ای است از افرادی که می توانند اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از طریق آن باهم ارتباط برقرار کنند؛  اینترنت اشیا نیز کمک می کند تا بتوانم ارتباط اجسام را بهتر تصور کنم.

واژه اینترنت اشیاء به ما کمک می کند تا بفهمیم چطور اشیاء بی جان می توانند به هم متصل شوند و از طریق این اتصال (بدون دخالت مستقیم انسان) کارهایی را انجام دهند.

 

همانطور که می بینید، IOT ممکن است فراتر از تفکرات شما پیش برود، حتی قادر خواهید بود قهوه ساز خود را از راه دور کنترل نمایید و به مرور زمان این امکانات بیشتر و فراگیرتر نیز خواهد شد.

حال که با تکنولوژی اینترنت اشیاء آشنا شدیم، بهتر است مختصری راجع به کاربردهای آن صحبت کنیم.

همچنین اینترنت اشیا در صنعت حمل و نقل نیز بسیار مفید واقع شده است.

چرا توجه به اینترنت اشیاء اهمیت دارد؟

با توجه به همین فراگیر شدن اینترنت اشیاء توسط مراکز دولتی و خصوصی، اگر کسب و کار شما با آن غریبه باشد، به تدریج از دور رقابت ها عقب خواهید ماند.

حتی اگر به عنوان یک شهرون عادی، اطلاعات زیادی در این رابطه نداشته باشید، خواهید دید که به اندازه سایرین، نمی توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

با این حساب، اگر به خوبی با کسب و کارتان آشنا هستید، برای عقب نماندن از دنیای اینترنت اشیاء ما سه مرحله زیر را به شما پیشنهاد میکنیم:

۱.توجه به تکنولوژی های موجود، که در در دسترس شماست:

به تازه های موجود در دنیای تکنولوژی توجه کنید، ببینید از کدام امکانات می توانید بهره بگبرید؛ حتی کمپانی های بزرگی همچون گوگل و سامسونگ و ..  قابلیت های زیادی را بصورت رایگان ارائه میدهند که با کمی هوشمندی میتوان از آن ها، درجهت بروز کردن ارائه خدمات استفاده کرد.

۲.مشکلات را پیش بینی کنید.

یک تیم تشکیل بدهید و روزانه مشکلات موجود و اشکالاتی که امکان دارد در آینده پیش بیاید را  گردآوری کنید، سپس با متخصصین این زمینه مشورت کنید و ببینید چگونه به کمک اینترنت اشیاء این مسایل قابل حل است.

توجه داشته باشید که دیر یا زود، رقیبان شما از آن بهره می گیرند اما با نوآوری می توانید پیشرفت چشمگیری در ثبت شدن برندتان داشته باشید.

۳. به بارش فکری ادامه دهید.

همانطور که تکنولوزی متوقف نمی شود، شما نیز دست از تفکر برای بهره گیری از اینترنت اشیاء برندارید و به طور مدام جهت بکار گیری آن جستجو کنید.

 

 

 

 

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید