وبلاگ گرین وب
کپی رایتینگ

کپی رایتر کیست؟ چگونه اثربخش بنویسیم؟

فایل صفر: کپی رایتر یا نویسندگی اثر بخش در سایت

  1. کپی رایتر کسی است که متن های اثربخش می نویسد.
  2. متن های ترغیباتی می نویسد.
  3. تیترهایی بنویسید که یک سر گردن از هزاران تیتری که مخاطب روزانه می بیند بالاتر باشد.
  4. متن هایی که مخاطب همراه متن بشود.
  5. تعریف کپی رایتر: فروشنده ای پشت میز تحریرکه کلمه ها را پشت هم، مانند ویترین میچیند تا کاربر آن را درخواست کند.
  6. کپی رایتر کاری میکند کاربر یا Goodbye کند و خارج بشود یا Good Buy کند.
  7. متنی برنده است که بتواند اثربخش‌تر باشد ، جلب توجه کند ، جذاب تر نوشته شود.

فایل ۱: به چشمان مخاطب نگاه کن

  1. معمولا در صفحه درباره ما شرکت ها، به چشمان مخاطب نگاه نمی کنند و به در و دیوار نگاه می کنند.
  2. کارهایی که میتوانید برای مخاطب انجام دهید را به او بگویید.
  3. چطور او را متفاوت معرفی کنید.
  4. چه کاری می‌کنیم که بقیه نمی کنند.
  5. مخاطب باید تفاوت ها را احساس کند.
  6. کافیست به چشم های مخاطب نگاه کنید و برای همان یک نفر بنویسید.

متنی برنده است که بتواند اثربخش تر باشد ، جلب توجه کند و جذاب‌تر نوشته شود.

فایل ۲: هدف تعریف شنیدن از مخاطب نیست!

به به‌به‌ و چه‌چه مخاطب اهمیت ندهید، بلکه به رفتار او اهمیت بدهید؛ بعضا افراد بخاطر ظواهر تعریف می‌کنند ولی اثربخشی در رفتار مخاطب است!

از تفاوت ها بگوید ، از نیازی بگوید که برطرف می کنیداز مزایایی که محصول برای وی ایجاد میکنه

فایل ۳: رقیب اصلی متن های طراحی وب سایت شما

  1. رقیب اصلی تبلیغات تلویزیونی، یخچال است!
  2. رقیب اصلی برای متن های وبسایت اسکرول کردن مخاطب است.
  3. مطالب مهم را در بخش ابتدایی یا انتهایی قرار بدهید ، چون معمولا بخش وسط خوانده نمیشود.
  4. بخش جذابی از متن را در بین متن ، با فاصله زیاد از بالا و پایین با بک‌گراندی متفاوت قرار دهید تا کاربر جذب شود که بخش بالایی را مطالعه نماید

فایل ۴: الگوریتم جدید گوگل یا الگوریتم قدیمی مشتری

  1. محتوا به سئو گره خورده است.
  2. قبلا گوگل به موارد فنی بیشتر اهمیت میداد ولی الگوریتم بهینه شد و الان محتوا اولویت دارد.
  3. از الگوریتم مشتری استفاده کنید و متن را برای مشتری بنویسید.
  4. وقتی مشتری دردی دارد باید شما را پیدا کند.
  5. ممکن است پس از آنکه درد مشتری رفع شد ، کالای شما یک محصول لوکس به شمار آید.

فایل ۵: بازاریاب آنلاین شو تا کامروا شوی!

  1. کپی رایتر کسی است که انتخاب می کند چه چیزی ، به چه کسی ، در چه زمانی و به چه طریق گفته بشود.
  2. برای این مورد دانش بازاریابی نیاز است.
  3. اینکه چطور باید انتخاب کرد باید مخاطب را شناخت، چه ردی سنی؟ جنسیت؟ لایف استایل؟
  4. برای اینکه چطور بگوییم نیاز به دانش ادبی دارید ولی الزاما آرایه های ادبی نیاز نیست.
  5. دغدغه اصلی مخاطب را باید درک کرد و متناسب با آن نوشت.

فایل ۶: قلم را در جیب بگذار

  1. کپی رایتری که بدون تحقیق بنویسد ، مانند فرمانده ایست که بدون توجه به سیگنال های دشمن وارد جنگ میشود.
  2. قبل از نوشتن راجع به این موارد تحقیق کنید:
    1. رقبا محصول مشابه را چطور معرفی کردند و جاهایی که آنها به اون توجه نکردند را تاکید کنید.
    2. در مورد محصول خودتان و نحوه کاربردش تحقیق کنید.
  3. آمار و اعداد را با زبان انسانی معرفی کنید. طراحی وب سایت کنید!

کپی رایتر کسی است که انتخاب می کند چه چیزی ، به چه کسی ، در چه زمانی و به چه طریق گفته بشود.

فایل ۷: با صدای خوب مخاطب را صدا بزن

  1. تعداد متن های تولید شده در ۵ سال گذشته ۷ برابر شده ولی توجه مخاطب ۲۰% افزایش داشته است
  2. عنوان ها باعث خوانده شدن می شوند
  3. عنوان ها ۵ برابر بیشتر از متن ها خوانده می شوند
  4. ارزش دارد ۵ برابر متن برای عنوان زمان بگذاریم
  5. عنوان باید در تمام بخش ها دیده شود

فایل ۸: اتوکشیده نباش

  1. عمر اطلاعات جدولی به پایان رسیده است.
  2. مردم برای استفاده از تجربه حاضرند پول بدهند.
  3. حس خوب ایجاد کنید.
  4. فیلیپ کاتلر می‌گوید: “مردم برای دریل پول نمی دهند برای سوراخی که روی دیوار میخواهند ایجاد کنند پول می دهند.”
  5. اما امروزه مردم برای سوراخ روی دیوار هم حاضر نیستند پول پرداخت کنند ، برای قاب عکسی که بعدا قراره روی دیوار قرار بگیره حاضرند پول پرداخت کنند.
  6. الان مردم برای benefits of benefits پول خواهند داد!

فایل ۹: ترک سیگار خوب نیست

  1. اغلب واژه ها می تواند برای انسان ها احساس های متفاوتی ایجاد کند.
  2. واژه ها احساس های ناخودآگاهی منتقل می کنند.
  3. میتوانیم از واژه های دنباله دار استفاده کنیم تا با حداقل صحبت مفهوم بیشتری منتقل کنیم.

فایل ۱۰: علایق شخصی

  1. برای نوشتن تیتیرهای خلاق باید اصولی را رعایت کنیم
  2. تیترهایی بنویسیم از جنس خوانده شدنی و مخاطب پسند که مهمترین آن استفاده از علایق شخصی است

فایل ۱۱: ارائه اطلاعات

  1. یکی از محتواهای خوب ارائه اطلاعات یا نوید ارائه اطلاعات است.
  2. جلب توجه الکی نکنید.
  3. جلب توجه زمانی خوب است که همراه با ارائه اطلاعات خوب برای مخاطب باشد.

فایل ۱۲: مخاطب سوا کردنی است

  1. به دنبال مشتری بهتر باشید تا مشتری بیشتر
  2. با صدا زدن مخاطب ، مخاطب خود را سوا کنید و دقیقا محصول را به مشتری مورد نظر پیشنهاد دهید.

فایل ۱۳: “چگونه” ، چگونه کار می کند؟

  1. با چگونه می توان تیتر های جذابی نوشت.
  2. در دنیا بیش از ۹۳۰۰ عنوان کتاب با چگونه شروع می شود.
  3. ویدئو های How to بسیاری وجود دارد.
  4. چگونه ، باعث می شود مردم برای پاسخ پرسش هایشان به متن مراجعه کنند.
  5. از ویدئو برای درگیر کردن احساس و هوش هیجانی و برای درگیر کردن ذهن منطقی از متن استفاده کنید.

فایل ۱۴: خلاقیت به اندازه کافی

  1. شما فروشنده ای هستید که فروشش را از طریق نوشتن انجام می دهد.
  2. در خصوص موضوعی که می خواهید بنویسید ، تحقیق بسیار کنید.
  3. برای خلاقیت داشتن در نوشتن ، در مورد موضوعی که می خواهید بنویسید تمام واژه های مرتبط با محصول و نتیجه آن و سپس تمام واژه های مرتبط با آن نتیجه را نیز یادداشت نمایید.

در دنیا بیش از ۹۳۰۰ عنوان کتاب با چگونه شروع می شود.

متن هایی بنویسید که خوانده می شود
فایل ۱۵: کاربران تنها خرید نمی کنند

  1. تقریبا هیچکس تنها خرید نمی کند ولی ممکن است به تنهایی به خرید بروند،
  2. افراد به دنبال دلایل خرید خود برای ارائه به دیگران هستند،
  3. در واقع متن های وبسایت بیشتر برای دلایل همراهان مخاطبین است تا خود مخاطب.

فایل ۱۶: برای مخاطب بنویسید

  1. فقط برای یک نفر بنویسید،
  2. کاملا بر اساس نیاز مخاطب بنویسید،
  3. بر اساس علایق کاربر و مخاطب بنویسید.

فایل ۱۷: خوردن شیرینی راحت تر از کیک است

  1. ایده آل ترین متن ها ۱۵۰ تا ۱۸۰ کلمه دارند، اما برای سایت کم هستند
  2. از اعداد و نشانه های گرافیکی برای بخش بندی مطلب استفاده کنید.
  3. جمله های بیش از ۳۵ کلمه در مطالب سایت استفاده نکنید،
  4. جمله های ۱۴-۱۶ کلمه بهترین حالت است،
  5. در همه جای متن وب سایت موارد اصلی را بازگو کنید.
  6. فقط برای یک مفهوم مطلب بنویسید.

فایل۱۸: کلمات ساده

  1. واژه ها در طراحی سایت مانند ویترین می مانند و باید در دسترس باشند.
  2. همه افراد دوست دارند واژه های ساده ، مشخص و شفاف بخوانند.
  3. سعی کنید از کلمات تخصصی و انتزاعی استفاده نکنید.
  4. برای اثر بخشی بیشتر از A/B Test استفاده کنید.

فایل ۱۹: تخم مرغ محلی یا آموزش خلبانی

  • بسیار به تطابق متن ها با تصاویر دقت کنید

فایل۲۰: بیشتر زندگی کن ، بهتر بنویس

  1. یک نویسنده سایت اثر بخش لازم است که بیشتر زندگی کند.
  2. همیشه یک دفتر یادداشت داشته باش برای یادداشت مطالب جذابی که می‌بینید و می‌شنوید.
  3. از تکنیک AIDA استفاده کنید،
  4. کپی رایتینگ یک اسم نیست، یک فعل است!
  5. دانش بازاریابی آنلاین را افزایش دهید.

با تغییر و تصرف از وب سایت:

https://behnamkeshani.com

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین وب

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین وب

یک دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید