وبلاگ گرین وب
شرکت طراحی سایت مشهد

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

امروزه برای داشتن یک کسب و کار موفق و پربازده، نیاز به حضور در فضای مجازی بیش از گذشته احساس می شود. مخاطبان و مشتریان به شدت به فضای مجازی رو آورده اند. حضور کمرنگ در دنیای مجازی زنگ خطری برای کسب و کار شما خواهد بود و شاید نابودی شما راه به همراه داشته باشد. اولین قدم برای حضور موفق و پررنگ در این فضا، طراحی سایت شرکتی خوب با امکانات و طراحی متفاوت است.

طراحی سایت شرکتی برای شرکت ها حکم یک خانه ی مجازی را دارد. مشتریان می توانند به راحتی و بدون صرف وقت، هر زمان که دلشان بخواهد به شما سر بزنند. شما از این طریق می توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و با مشتری ارتباط برقرار کنید. هرچقدر وب سایت شما حرفه ای تر باشد، مردم سطح و کلاس کاری شما را بهتر تصور می کنند. مشتریان اغلب پیش از آشنایی با شرکت ها در دنیای واقعی، با برند مجازی شما از طریق سایت آشنا می شوند. این آشنایی اولیه تصویر ذهنی مشتری را شکل می دهد و همانطور که می دانید در امر بازاریابی نکته بسیار مهمی است.

داشتن مشتریان وفادار آرزوی هر کسب و کاری است. با داشتن سایت شرکتی خوب می توانید مشتریان وفادار برای خود ایجاد کنید. چنانچه سایت شما جذاب و نیاز مشتری باشد، می توانید او را به دفعات به سایت خودکشانده و از محصولات و خبرهای جدیدتان باخبرش کنید. با گرین وب همراه باشید.

شرکت طراحی سایت مشهد

اهداف طراحی سایت شرکتی

1. با استفاده از طراحی سایت شرکتی، مشتریان به سادگی می توانند از سایت شما خرید کنند. علاوه بر رفاه حال مشتری و خرید راحت، در زمان او صرفه جویی می شود.

2. می توانید از طریق سایت خود، درآمدهای جانبی به دست آورید. مثلا از تبلیغات بنری استفاده کنید و به درآمد برسید.

3. کمک به محیط زیست شاید یکی از مهمترین نکات استفاده از طراحی سایت شرکتی باشد. با صرفه جویی در مصرف کاغذ به محیط زیست کمک بسیاری می شود.

داشتن یک سایت شرکتی مناسب و فعال کمک می کند که کمتر هزینه کنید و بیشتر و موثرتر شناخته شوید. طراحی سایت خوب و رعایت کردن اصول سئو سایت از اولین اقداماتی است که باید در این حوزه انجام دهید. گروه متخصص طراحی سایت گرین وب در این مسیر همراه شما هستند. شما می توانید روی خدمات مشاوره ای گرین وب حساب کنید، تا با توجه به بودجه و اهداف سازمان شما، نزدیک ترین مسیر برای کسب و کار هوشمند شما تدوین شود.

به عنوان یک توصیه مهم در نظر داشته باشد که از بهینه سازی محتوا و سئو سایت خود غافل نشوید. موتور جستجو گوگل به شما کمک می کند تا کاربری که به دنبال محصولات و خدمات شماست را به سمت سایتتان هدایت کند. این هدایت باعث بازدید از سایت شما و در نهایت خرید محصول و خدمات می شود. در این زمینه حتما روی سایت شرکتی خود کار کنید. برای آشنایی بیشتردر این زمینه توصیه‌های گوگل درباره بهینه سازی وب سایت ها را مطالعه کنید.

مزایای طراحی سایت شرکتی

وب سایت شرکتی موجب می شود تا مشتریان در تمام ساعت شبانه روز به راحتی با شما ارتباط داشته باشند. ارتباط مداوم اعتبار شرکت و اعتماد مشتریان به شما را افزایش می دهد.

هزینه طراحی سایت شرکتی در مقایسه با هزینه تبلیغات دیگر بسیار به صرفه تر است. در درازمدت سایت شماست که با تبلیغ همیشگی و دسترسی بسیار راحت سودآور و اعتبار بخش است.

امروزه اکثر شرکت ها در فضای مجازی حضوری فعال و پررنگ دارند. چنانچه شما در این فضا فعالیت نداشته باشید، در مشتریان خود دیدی منفی ایجاد می کنید. عدم فعالیت به راحتی باعث می شود مشتریان خود را از دست دهید. اکثر شرکت ها برای معرفی و فروش محصول و حتی خدمات پس از فروش، از سایت خود استفاده می کنند. بنابراین شما برای اینکه از این قافله عقب نمانید و در رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید باید یک سایت شرکتی مناسب داشته باشید.

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

برای فعالیت موثر در فضای مجازی باید قبل از طراحی سایت شرکتی به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. برای نفوذ در مشتری، دور استفاده از سایت های آماده را خط بکشید. طراحی سایت اختصاصی به برند شما کمک زیادی می کند.

2. در طراحی گرافیکی سایت خود متناسب با زمینه فعالیت و لوگوی شرکت از طیف رنگی متناسب و مرتبط با برند خود استفاده کنید. بهتر است در این زمینه روانشناسی رنگ ها را رعایت کنید.

3. اصول و قواعد استاندارد در کد نویسی را حتما رعایت کنید. برای رعایت این مورد حتما نیاز است که از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.

4. طراحی سایت شرکتی باید ریسپانسیو باشد. سایت واکنش گرا به سایتی می گویند که طراحی آن به گونه ای است که در تمامی دیوایس ها و سایز های مختلف صفحه نمایش می تواند سایت را به درستی نمایش دهد. یک سایت ریسپانسیو به کاربر اجازه می دهد از حداکثر امکانات سایت استفاده کند.

5. کاربر را سریع به هدفش برسانید و او را خسته و سردرگم نکنید تا دوباره به سایت شما مراجعه کند.
رعایت این نکات ساده شما را به راحتی به هدفتان می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر ۷ عامل موفقیت یا عدم موفقیت طراحی سایت را بررسی کنید.

شبکه های اجتماعی یا طراحی سایت شرکتی

برخی شرکت ها به معرفی محصولات و یا خدمات خود در شبکه های اجتماعی بسنده می کنند و به خیال خود شبکه های اجتماعی برای حضور در فضای مجازی کافی است. در صورتی که شبکه های اجتماعی هیچگاه نقش یک سایت خوب را ایفا نمی کنند و تنها به عنوان راهی برای معرفی و نشان دادن محصولات و خدمات شرکت استفاده می شوند.

طراحی سایت شرکتی به عنوان نماینده شرکت است و به آن اعتبار می بخشد. برای آشنایی با هرشرکتی اولین راهی که به ذهن مردم خطور می کند جستجو در گوگل است. حال فکر کنید پس از جستجو در گوگل اثری از سایت شرکت نباشد و تنها چند عکس و متن در شبکه های اجتماعی برای آن پیدا کنید. چه تصویری از برند شرکت در ذهن شما نقش می بندد؟ آیا جایگاهی حرفه ای و به روز برای آن شرکت در نظر می گیرید؟ آیا می توانید به خدمات و محصولات آن ها اعتماد کنید؟ با فکر کردن به پاسخ این سوالات متوجه اهمیت طراحی سایت شرکتی خواهید شد.

یک سایت قوی، یک منبع درآمد خوب

امروزه که کسب و کار در دنیای مجازی زیاد شده و شرکت ها و سازمان های مختلفی برای کار های خود یک سایت راه اندازی می کنند، اگر بخواهند کاربران زیادی از سایتشان بازدید کنند باید نکات مهم در طراحی سایت را رعایت کنند. راه اندازی یک سایت قوی و استاندارد بعد از مدتی می تواند تبدیل به یک منبع درآمد خوب شود.

ما در گرین وب در این مطلب قصد داریم نکات مهم در طراحی سایت را بگوییم که با رعایت کردن این نکات می توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید.  سفارش طراحی سایت

اهداف و محتوای وب سایت

همانطور که می دانید جذب کاربران و بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجو و بک لینک ها، هدف اصلی برای راه اندازی و طراحی وب سایت است. در ابتدا که سایت خود را راه اندازی کردید سعی کنید یک سری سیاست ها و هدف هایی برای سایتتان در جهت نحوه مطالب و مقالات یا خدمات و محصولات در راس کار خود قرار دهید. این نکته را باید بدانید که اگر کاربری با ورود به سایت شما جذب نشود و نتواند کاربر را مجبور کند که به سایت شما باز گردد و مطالب را نخواند، کم کم مشتریان و کاربران خود را از دست می دهید. پس سعی کنید از همان ابتدا که سایت خود را طراحی و راه اندازی کردید نکات مهم در طراحی سایت را رعایت کنید و به هدف اصلی از ارایه مطلب ها و مقالات برای کاربران توجه داشته باشید.

طراحی سایت تهران


ساختار و طرح اولیه سایت

گام بعدی که باید رعایت کنید طراحی قالب برای سایتتان است. سایت شما باید جوری طراحی شود که وقتی مشتریان یا کاربران وارد سایت می شوند توجهشان جلب شود و از بودن در سایت شما لذت ببرند.
بهتر است در طراحی سایت این نکات را رعایت کنید.


رنگ بندی

هنگام طراحی سایت در انتخاب رنگ باید توجه کنیم. با توجه به موضوع سایت می توانید رنگ ساییتان را انتخاب کنید. مثلا سایت هایی که بیشتر مقالات در آن ها مهم است مثل سایت های علمی و تحقیقاتی باید رنگ بندی ساده داشته باشند.
اما در طراحی سایت فروشگاهی یا خدماتی بهتر است از رنگ های شاد استفاده کنید. شما باید در بخش هایی از سایت که می خواهید نظر کاربر را جلب کنید از رنگ های تند استفاده کنید. مخصوصا برای دکمه ها و نوشته های خاص. پس اگر در همه جای سایت از رنگ های تند استفاده کنید باعث می شود کاربر خسته شود و از سایت شما احساس نارضایتی کند.


سایز و نوع فونت

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت استفاده از فونت مناسب و خوانا است. زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود باید به راحتی بتواند مطالب شما را بخواند. پس برای طراحی سایت خود فونتی انتخاب کنید که با همه ی مرورگرها سازگاری داشته باشد.


منوها و مسیریابی

از دیگر نکات مهم در طراحی سایت باید به منوها و مسیریابی آسان در سایت اشاره کرد. متاسفانه در بیشتر سایت های ایرانی وقتی یک کاربر می خواهد به بخشی که مورد نظرش است برود دچار سردرگمی میشود مثلا وقتی یک کاربر وارد سایتی می شود و می خواهد به بخش استخدام برود اما وقتی می بیند بخش استخدام در سایت وجود ندارد، مجبور است با نارضایتی سایت را ترک کند. شما باید کوتاه ترین و آسان ترین مسیر برای دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت انتخاب کنید.

تصاویر

برای جذاب کردن سایت در بخش های مختلف از تصاویر مربوط با کیفیت استفاده کنید چون هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد. البته توجه کنید استفاده از تصاویر برای یک سایت هم قوانین و نکات خاص خودش را دارد که باید رعایت شود.

فرم تماس

داشتن فرم تماس جهت برقرای ارتباط بین مشتری و شما هم یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت می باشد. وقتی یک کاربر وارد سایت شما می شود و به کالا یا خدمات شما علاقه مند می شود نیاز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس داشته باشد پس شما باید یک فرم تماس داخل سایت خود قرار دهید.


گرافیک

یکی از بخش های جذاب برای کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند تصاویر گرافیکی است زیرا که با رشد روز افزون سایت های متعدد و همینطور ایجاد فضای رقابتی شما باید نمای سایت زیبایی داشته باشید که با تصاویر گرافیکی مرتبط به سایت می توانید این فضا جذاب را ایجاد کنید.


فلش و اسکریپت در وب سایت

در طراحی سایت برای جذاب شدن می توانید از فلش استفاده کنید. البته باید به جا و به اندازه باشد. سعی کنید از منو های فلش استفاده نکنید زیرا منو های سایت شما تنها راه برای هدایت کاربران و مشتریان به بخش های مختلف سایتتان است.
اما رایج تر از فلش استفاد از اسکریپت های جاوا در طراحی سایت است. زیرا اسکریپت های جاوا توسط مرورگرها اجرا می شود و کاملا وابسته به مرورگر کاربران است و لازم به نگرانی درباره اینکه کاربران برنامه فلش را بر روی رایانه خود نصب کرده اند یا نه نیست. اما سعی کنید از اسکریپت ها هم به اندازه و در صورت نیاز استفاده کنید.


ساختار لینک ها در وب سایت

سعی کنید رنگ لینک ها را مطابق با رنگ و حال فضای وب سایتتان قرار دهید و سعی کنید برای تمام لینک های خود در متن ها از یک رنگ استفاده کنید تا کاربران را هم گیج نکرده باشید. و همچنین توجه داشته باشید که خط زیر لینک ها را هیچوقت پاک نکنید. زیرا کاربران به شکل و شمایل زیر خط دار بودن لینک ها عادت کرده اند و با دیدن خط زیر یک نوشته متوجه اینکه متن لینک شده است می شوند.


تبلیغات در وب سایت

یک سایت برای اینکه بعد از مدتی برای داشتن کسب درآمد و سرمایه شروع به تبلیغات در سایتش می کند. اما باید به این توجه داشت که تبلیغات زیاد هم باعث خسته شدن کاربر می شود. سعی کنید اگر می خواهید از تبلیغات استفاده کنید، حتما فضای کافی و مناسب از قبل در نظر گرفته باشید و همچنین از تبلیغات فلش و متحرک کمتر استفاده کنید تا چشم بازدیدکنندگان خسته نشود و سرعت لود صفحات شما بالاتر رود.

طراحی سایت تهران

اگر شما به عنوان یک طراح به دنبال ایجاد فرصتی برای گسترش کسب و کار خود هستید و دنبال یک مشتری دائم هستید و میخواهید با مطالب ناب و جدید در سطح وب شهرت پیدا کنید و کسب درآمد داشته باشید حتما باید به فکر یک طراحی سایت حرفه ای و رعایت اصول بالا باشید.

برای مشاوره جهت طراحی سایت خوب می توانید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید