وبلاگ گرین وب
طراحی سایت مشهد

بهترین سایت ساز حرفه ای رایگان

اگر تا به حال اقدام به ساختن و راه اندازی یک سایت کرده باشید حتما متوجه شده اید که چقدر فرآیند پیچیده و زمان بری دارد. در کنار این ها می تواند بسیار هزینه بر هم باشد. با وجود این می توانید با استفاده از ابزاری ساده این مشکل را به راحتی حل کنید. ابزاری به نام سایت ساز، با گرین وب همراه باشید.

در ابتدا بگذارید مثالی از فرآیند طولانی طراحی سایت برایتان بزنیم. به عنوان مثال شما می خواهید یک سایت شخصی یا تجاری داشته باشید. برای این کار شما باید به یک شرکت طراحی سایت پروژه خود را سفارش دهید. این پروسه حدود چند ماه طول می کشد و پس از آن که چند بار تماس گرفتید و با شرکت مکاتبه و قرار داشتید تا خواسته های شما را برآورده کنند، سر انجام در صورتی که خوش شانس باشید و مشکل دیگری هم پیش نیاید، سفارش خود را سر وقت تحویل خواهید گرفت.
سپس باید هزینه بسیار زیادی را هم نسبت به کاری که برای شما انجام داده شده است، پرداخت کنید. پس از آن نوبت میرسد به پشتیبانی آن و رفع مشکلات سایتتان. آیا واقعا راه آسان تری برای داشتن یک سایت نیست؟

سایت ساز چیست؟

سایت ساز به ابزاری گفته می شود که امکان ویرایش، مدیریت و ساخت یک وب سایت را بدون داشتن دانش برنامه نویسی سایت برای هر فردی فراهم می کند. هدف از ساخته شدن این ابزار ها، ساده کردن فرآیند طراحی سایت برای کاربران و علاقه مندان به داشتن سایت است. این ابزار ها توسط شرکت های خاصی طراحی شده اند و به صورت آنلاین و تحت وب کار می کنند. این شرکت ها معمولا این سایت ساز ها را به صورت اشتراک های ماهیانه و سالانه در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

مزایای استفاده از سایت ساز ها

به طور خلاصه این ابزار ها مزایای زیر را دارند:

1. همه خدمات در این ابزار ها برای طراحی وب سایت قرار داده شده است. به این صورت که دیگر احتیاجی نیست تا به صورت جداگانه اقدام به خرید دامنه، هاست و طراحی سایت کنید.

2. اگر سایت ساز خود را از سایت های معتبر خریداری کنید کیفیت بالایی هم نصیبتان خواهد شد که کار را برای داشتن سایت خود بسیار راحت خواهند کرد.

3. طراحی سایت با این ابزار ها بسیار ساده است به طوری که شما نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی و فنی در حوزه طراحی سایت ندارید. این در حالی است که در روش های دیگر، شما حتی برای مدیریت سایت نیاز به داشتن حداقل دانش در حوزه وب سایت دارید.

4. از اصلی ترین مزیت دیگر آن ها می توان به پشتیبانی همیشگی اشاره کرد. این نکته بسیار مهم است چرا که در امر طراحی سایت یکی از اصلی ترین مطالب داشتن پشتیبانی همیشگی است.

جایگاه سایت ساز ها در طراحی سایت

در گذشته طراحی سایت تنها توسط افراد و شرکت های مختلف امکان پذیر بود. اما با به وجود آمدن سایت ساز ها و پیشرفت و افزایش قابلیت آن ها روند افزایشی بسیار خوبی گرفتند به طوریکه میتوان گفت در حال حاضر جایگاهی برابر با شرکت های طراحی سایت دارند. برای این که از این گفته اطمینان حاصل کنید کافیست بدانید که تعداد سایت طراحی شده توسط سرویس Wix.com صد و نه میلیون سایت است که واقعا عدد قابل توجهی است.

در سال های اخیر هم در کشور ما سایت ساز های بسیاری به وجود آمدند که اصلی ترین مشکلات نسخه های خارجی یعنی زبان و پشتیبانی را بر طرف کردند. شاید اغلب این ابزار های ایرانی به خوبی کار نکنند اما بسیاری از آن ها هم توانسته اند تعرفه ها و خدمات عالی به مشتریان خود ارائه کنند. کافیست که در انتخاب آن ها دقت لازم را داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم.

نحوه کار کردن سایت ساز ها

فرآیند کار با این سرویس ها بسیار ساده است. برای ساخت سایت چندین قالب آماده در اختیار شما قرار خواهد گرفت. قالب سایت همان ظاهر سایت شماست که کاربران سایت آن را می بیند. به علاوه امکان ویرایش آن هم برای شما وجود دارد و شما می توانید هر آن چه که نیاز دارید را وارد سایت خود کنید و به راحتی آن را مدیریت کنید. از جمله امکانات ویرایش امکان تغییر دادن متن و تصویر، طراحی منو سایت و ایجاد دسته بندی های لازم و به وجود آوردن صفحات مورد نیاز است.

پنل مدیریتی هم وجود دارد که به راحتی امکان مدیریت سایت برای کاربران به وجود می آید. این پنل مدیریتی اختیارات لازم برای بروزرسانی و دسته بندی محتوا ها، مدیریت فایل ها و اعمال تنظیمات و گرفتن آمار های سایت برای صاحب سایت به وجود می آورد. در کنار این اختیارات می توانید:

• پیام های بازدید کنندگان و ایمیل مشتریان را پاسخ دهید و یا آن ها را حذف کنید.
• می توایند به افراد دیگری هم امکان مدیریت سایت را فراهم کنید و برای هر کدام از آن ها سطح دسترسی قرار دهید.
• می توانید فایل های چند رسانه ای که می خواهید را در سایت آپلود کنید و یا آن ها را ویرایش و یا حذف کنید.
• تغییر تنظیمات تخصصی و عمومی سایت مانند تنظیمات مربوط به سئو، حساب های کاربری و امور مالی
و چند امکان دیگر را به راحتی انجام دهید.

سایت ساز ها به درد چه افرادی می خورند

همانطور که گفته شد این ابزار ها برای سهولت فرآیند طراحی سایت به وجود آمده اند و به درد افرادی می خورد که تخصصی در طراحی سایت و مدیریت آن ندارند و عملا کد نویسی بلد نیستند. این که از این سایت ساز ها استفاده کنیم به این معنی نیست که کار را برای خود محدود و سایتی ساده طراحی کرده ایم. برعکس بر خلاف تصور بسیاری از افراد، سایت ساز های پیشرفته و معتبر از جدیدترین تکنولوژی های طراحی سایت بهره می برند و جدیدترین امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

برای مشاوره طراحی سایت با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید