وبلاگ گرین وب
نمایشگاه کامپیوتر تهران

الکامپ 97 – فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در چهار روز

 

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ با حضور وزرای ارتباطات ایران و آذربایجان و رئیس سازمان نصر کشور در حالی آغاز بکار کرد که بیش از 350 شرکت قوی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و 400 استارتاپ در آن حضور داشتند.

نمایشگاه کامپیوتر

شعار این نمایشگاه “پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی” بود که اثنی عشری ریاست سازمان نظام صنفی کشور در خصوص حضور پر رنگ استارتاپ ها، بیان کرد که کسب و کارها نوپا کیفیت زندگی را افزایش دادند و وجودشان باعث ثروت‌سازی، ایجاد شفافیت و رفاه برای مردم شده است. در این نمایشگاه، سه استارتاپ از مجموعه استارتاپ های شتابدهی شده توسط هلدینگ گرین وب به نام های چاپیروس، آنالیکا و فالوباز حضور داشتند.

امسال نسبت به سال گذشته الکامپ، جهش چشم‌گیری در الکام استارز قابل لمس بود و همچنین استارتاپ ها در فضایی که از لحاظ گنجایش دوبرابر سال گذشته بود به نمایش دستاوردهای خود مشغول بودند.

بخش جدیدی که امسال به نمایشگاه رنگ و بوی یادگیری و آموزش و اشتراک تجربه داده بود، الکام تاکز شامل 46 پانل تخصص گفتگو و سخنرانی در 4 روز بود که بارآموزشی و محتوای آنها در این رویداد بزرگ نمایشگاهی خود بی نظیر بوده است. شرکت گرین وب بعنوان یکی از حامیان الکام تاکز، با ارائه سخنرانی در حوزه های مختلف طی این چهار روز و یک پنل تخصصی در خصوص چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپا، بخشی از دغدغه خود را در مورد حمایت و مسائل پیش روی استارتاپ ها بیان کرد.

elecomp tacks

مهدی محمدی، مدیرعامل گرین وب در پنل تخصصی چالشهای کسب و کارهای نوپا به این مطلب اشاره داشت که استارتاپ ها در مواجهه با بازار، می بایست چشم انداز جهانی داشته و با اندیشه ارز آوری در این وضعیت اقتصادی پا به عرصه بگذارند. شرکت گرین وب، خود بعنوان صادر کننده نمونه خدمات فنی و مهندسی طی دو سال گذشته در همین حوزه نقش آفرینی داشته است.

پنل گفتگوی چالش های کسب و کار نوپا

الکامپ 97 ، غول‌های ICT ایران را در خود جای داده بود که می توان به جرات بیان کرد که ارزش آفرینی شرکت های برتر فناوری اطلاعات حاضر در نمایشگاه از لحاظ دستاوردهایشان، به اندازه مجموع توانمندیهای شرکت های آسیای میانه می باشد.

در این نمایشگاه دستگاه های دولتی نیز حضور داشتند که 24 دستگاه دولتی به ارائه  314 فعالیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خود پرداختند. در این میان، استانداری خراسان رضوی، با تکیه بر توانمندی های کسب و کارهای قوی استان خراسان رضوی و نیز دستاوردهای باارزش خود نسبت به نمایش این فعالیتها اقدام نمود. از جمله دستگاه های اجرایی حاضر در این نمایشگاه می توان به سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان فنی و حرفه ای کشور، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، وزارت صنعت ، معدن و تجارت اشاره کرد.

یکی از نوآوری های الکامپ سال 1397، آوردگاه سرمایه بود که بواسطه آن تیم های استارتاپی، کسب و کارهای نوپای تازه متولد شده و همچنین افراد دارای ایده های قوی در اتاق مخصوصی نسبت به بیان فعالیت و ایده خود اقدام می کردند که در کنار آن سرمایه گذاران نسبت به بررسی طرح ها اقدام نمودند. شرکت گرین وب بعنوان یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی مدعو در این برنامه حضور داشت و امکان سرمایه گذاری و همکاری های تجاری را ارزیابی نمود.

همچنین  الکام‌پیج و نیترو نیز به نوعی فرصتی برای صاحبان ایده بود تا بتوانند صرفا ایده های جذاب خود را ارائه نمایند.

نمایشگاه الکامپ امسال، با وجود تحریم‌ها رشد خوبی داشت و نسبت به سال گذشته 13% افزایش حضور شرکت ها و کسب و کارها را شاهد بودیم. تا جاییکه عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای اذعان داشت که نمایشگاه امسال پر از خلاقیت و کارهای خلاقانه و حضور جداکثری کسب و کارها بود همچنین وی اشاره داشت که اکثر شرکت‌ها به برگزار کنندگان اعتماد خوبی داشته و استقبال بی نظیری از این نمایشگاه کرده اند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از استارت آپ های حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: فضای این نمایشگاه با جوانانی که موفقیت را در کارآفرینی یافتند و متکی به استخدام دولتی نیستند شور و نشاط ویژه پیدا کرده است این افراد ضمن آنکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می کنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد کشور نیز اهتمامی جدی دارند.

در پایان، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار وزارت صنعت (B2B) در الکامپ رونمایی شد  که نمونه این سامانه را شرکت گرین وب در قالب یکی از استارتاپ های خود به نام چاپیروس که در نمایشگاه نیز حضور داشت، قبلا ارائه کرده است و در مقیاس کشوری در حال خدمات رسانی به کسب و کارهای حوزه صنعت چاپ می باشد.

شرکت گرین وب بعنوان یکی از شرکت های پیشتاز حوزه فناوری اطلاعات شرق کشور، با تکیه بر دانش بومی و توانمندی پرسنل نخبه این صنعت، همه ساله با حضور در نمایشگاه الکامپ تلاش در یافتن فرصت های تجاری و ارتباط با شرکای تجاری بالقوه خود دارد.

 

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید