وبلاگ گرین وب
طراحی فروشگاه اینترنتی

نکات مهم در طراحی فروشگاه آنلاین حرفه ای

امروزه مشتریان فروشگاه آنلاین بسیار گسترده تر از مشتریان مغازه ها و فروشگاه های سنتی دیگر شده اند. اکثر کمپانی ها شیوه تجارت خود را تغییر داده اند چرا که مردم دیگر وقت خود را صرف رفت و آمد های طولانی و پردردسر نمی کنند. بیشتر ترجیح می دهند با یک کلیک، محصول مورد نظرشان را در خانه دریافت کنند. گسترش اینترنت، تجارت های سنتی را کم رنگ کرده و جای آن ها را به فروشگاه آنلاین داده است. طراحی فروشگاه آنلاین و راه اندازی آن در گذشته با امکانات کمتر و مشکلات بیشتر رو به رو بود. اما در حال حاضر که اعتماد مردم به فروشگاه های آنلاین جلب شده است، نداشتن آن باعث می شود از رقبا عقب بمانید.

پس وقت آن رسیده است که به دنبال راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی باشید. قبل از این که به طراحی فروشگاه آنلاین اقدام کنید، باید اصول اولیه این کار را بدانید تا فروشگاهی را راه اندازی کنید که در بازار رقابت از رقبای جدی که وجود دارد عقب نماند و شکست نخورد.رقبایی که در این بازار بزرگ و جدید وجود دارد، بسیار قوی عمل می کنند و کار را برای شما دشوار خواهند کرد و جای هیچ گونه اشتباهی برایتان نمی گذارند. البته نگران نباشید. شکست خوردن و شروع دوباره است که شما را موفق می کند.
با گرین وب همراه باشید تا مراحل راه اندازی و طراحی فروشگاه آنلاین را بررسی کنیم.

در فروشگاه اینترنتی چه بفروشیم

اگر قبل از اینکه به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین افتاده باشید، مغازه ای معمولی داشته باشید حتما کار برایتان ساده تر است. چرا که می دانید محصولی که می خواهید به فروش بگذارید چیست و دچار سردرگمی نمی شوید. اما اگر هنوز ایده ای ندارید ما شما را راهنمایی می کنیم.

در قدم اول سعی کنید توانایی ها وعلایق خود را در نظر بگیرید. مهارت شما در چه زمینه ای است؟ در خیاطی؟ بسیار خب، فروشگاه لباس خود را تاسیس کنید. در قدم بعدی سعی کنید همیشه ایده ای ناب در محصولتان به کار ببرید. نمی گویم آن را پیچیده کنید. تنها آن را میان محصولات مشابه، خاص و کاربردی تر جلوه دهید. اگر محصول شما نیز مشابه دیگر محصولات موجود باشد، امکان برگزیده شدن شما از سوی مشتری، بین رقبای سرسخت در هر زمینه که در حال حاضر در فروشگاه آنلاین وجود دارد بسیار کم است.

اما اگر ایده ی خاصی در ذهن ندارید، می توانید گزینه ی مشارکت با برند های معتبر تر و محبوب تر را انتخاب کنید. هر چند آن ها هم به دنبال افرادی با توانایی بالا هستند.

شناسایی بازار و مشتریان هدف

منظور از مشتریان هدف افرادی است که در میان مخاطبان فراوان فروشگاه آنلاین، جذب محصول شما خواهند شد. به عنوان مثال محصول شما ساز می باشد. مشتریان هدف شما نوازندگان هستند. باید آن ها را طبق این معیار ها طبقه بندی کنید.
• سن، جنسیت، محل اقامت
• الگوی رفتاری
• انگیزه و هدف
• چالش مشتری و راه حل شما
• ارزش پیشنهادی محصولتان برای مشتری
ارزیابی ایده کسب و کار
قبل از هر اقدامی برای طراحی فروشگاه آنلاین، مطمئن شوید محصولتان خریدار دارد. گاهی ممکن است محصولی عالی داشته باشید و همه طرفدارش باشند اما خریدار نه. به عنوان مثال اثری هنری خلق کردید و آن را برای فروش گذاشته اید. احتمالا نظرات مثبت زیادی دریافت می کنید اما کسی حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان نیست. مشکل کجاست؟
دلیل آن می تواند موارد زیر باشد:
• قیمت نامناسب محصول نسبت به رقبا
• انتخاب نادرست مشتریان هدف
• عدم وجود درخواست برای خرید محصولتان
و هر دلیل دیگری که مشتری را از خرید محصول شما باز می دارد. راه حل ساده است. پیش از آن که محصولتان را در فروشگاه آنلاین عرضه کنید، آن را در فضای مجازی به فروش بگذارید. از اینستاگرام و تلگرام یا شیپور، دیوار و… کمک بگیرید. این گونه به صورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کنید و محصولتان را بفروشید. هنگامی که پس از ارزیابی، اطمینان خاطر پیدا کردید که محصولتان خریدار دارد و مخاطب حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان می باشد، فروشگاه آنلاین خود را تاسیس کنید.

سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی

پس از این که نام و لوگویی مناسب برای فروشگاه آنلاین خود پیدا کردید، قدم بعدی انتخاب سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی است. این سیستم همه ی امکانات مورد نیاز شما برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را در اختیارتان می گذارد.
ووکامرس از محبوب ترین ها در میان فروشگاه ساز ها است که بر پایه ی وردپرس می باشد. پرستاشاپ، مجنتو و اپن کارت نیز از دیگر سیستم های مدیریت محتوا هستند.

استخدام نیروی‌ انسانی متخصص و رعایت اصول سئو در طراحی فروشگاه اینترنتی

پس از طراحی فروشگاه آنلاین و آغاز شدن مراحل ابتدایی کار، شما به نیروی انسانی متخصص نیاز دارید. با بررسی نیاز های خود در همه ی زمینه ها، و برگزیدن ضروری ترین ها با توجه به بودجه تان تعدادی نیروی انسانی فعال و متخصص رااستخدام کنید. به عنوان مثال شما به بازاریاب شبکه اجتماعی، گرافیست، تولید کننده محتوا و سئو کار در لیست استخدامتان نیازمندید. بدیهی است که هرچه تخصص آن ها بیشتر باشد، در کارتان موفق تر خواهید بود.

اهمیت سئو را به هیچ عنوان فراموش نکنید. اگر می خواهید فروشگاه آنلاین شما توسط مشتری شناخته شود، ابتدا باید آن را به موتور های جست و جوی گوگل بشناسانید. این می تواند از اصلی ترین ارکان موفقیت فروشگاه آنلاین شما و هر کسب و کار آنلاین دیگری باشد. رتبه ی خود را در موتور جست و جوی گوگل بالا ببرید و این گونه فروش خود را بیشتر کنید!

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی 

برای دریافت درگاه بانکی و جلب اعتماد مشتری، ملزم هستید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنید. از سخت ترین مرحله های راه اندازی فروشگاه آنلاین دریافت نماد اعتماد است. پس هر چه زودتر برایش اقدام کنید. به سایت enamad.ir مراجعه کرده و مراحل دریافت نماد را آغاز کنید. بعد از اینکه تعهد نامه را به صورت محضری امضا کردید آن را برای نماد بفرستید. این گونه مشخص می شود که فروشگاه آنلاین شما تقلبی نمی باشد.

 

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

مشتری برای پرداخت هزینه ی محصولتان، نیاز به درگاه بانکی دارد. پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب و پرداخت نقدی از روش های پرداختی می باشند. بهترین گزینه پرداخت آنلاین می باشد. کافیست از بانکی معتبر، درگاه پرداخت تهیه کنید.

در آخر فراموش نکنید که هیچ موفقیتی بدون تلاش میسر نمی شود. نکات ذکر شده در این مقاله تنها مراحل راه اندازی و طراحی فروشگاه آنلاین می باشد. چالش هایی در کنار آن وجود دارد که ممکن است بار ها شما را زمین بزند. نا امید نشوید. تلاشتان را بیشتر کنید، رقبا را کنار بزنید و برترین شوید.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی با ما در ارتباط باشید.

روابط عمومی هلدینگ دانش بنیان گرین‌وب

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید