وبلاگ گرین وب
تیم طراحی سایت

عناصر یک تیم قوی طراحی سایت

داشتن یک تیم خوب و با تجربه باعث موفقیت در هر کسب و کاری است. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که یک تیم طراحی سایت شامل چه اعضایی است و آن ها چه کارهایی باید در تیم انجام دهند؟ معمولا در یک تیم طراحی سایت، وظایف میان افرادی که هر کدام وظیفه انجام بخشی از کار سایت را برعهده دارند، تقسیم می شود. یک تیم طراحی سایت در یک شرکت طراحی سایت از افراد زیر تشکیل می شود:

  1. تیم طراحی گرافیک
  2. تیم اچ تی ام ال
  3. تیم برنامه نویسی تحت کلاینت(کاربر)
  4. تیم برنامه نویسی تحت سرور
  5. تیم آزمایش کننده یا بتا تستر
  6. تیم بهینه سازی و سئو

حال ممکن است که در یک تیم طراحی سایت یک نفر انجام چندین وظیفه را بر عهده بگیرد. به عنوان مثال تیم برنامه نویسی را یک نفر به تنهایی بر عهده بگیرد و تمام کار ها را انجام دهد. اما مسلما یک تیم برنامه نویسی با اعضای متفاوت عملکرد بهتری خواهد داشت. تیم طراحی سایت نیازمند برنامه نویسانی است که بتوانند کد های تمیز و بدون ایراد  بنویسند.

اعضای تیم باید مسئولیت پذیر باشند تا کارهایی که به آن ها محول می شود را به درستی انجام دهند. داشتن یک تیم خوب بسیار مهم است زیرا اگر یکی از اعضا کارش را به درستی انجام ندهد کار تک تک اعضا زیر سوال می رود. علاوه بر اعضای نامبرده، یک تیم طراحی سایت به مدیر و افرادی برای پشتیبانی نیازمند است.

پشتیبان ها وظیفه آموزش و پاسخ سوالات مشتری را بر عهده دارند. داشتن یک مدیر با تجربه که اعضا را هدایت و راهنمایی کند و بتواند مشکلات احتمالی را به خوبی برطرف نماید از موارد اولیه داشتن یک تیم طراحی سایت خوب است. برای آشنایی با وظایف تیم طراحی سایت با گرین وب همراه باشید. همچنین با مطالعه این مقاله با مراحل ایجاد یک سایت آشنا می شوید.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید: من یک مدیر هستم: محبوب یا محترم؟!

 

بخش گرافیک در تیم طراحی سایت

گرافیک جزو موارد بسیار مهم در طراحی یک سایت است. تیم طراحی سایت در بخش گرافیک کار بسیار حساسی را انجام می دهند چرا که تصویر ذهنی مشتری بر اساس کار آن ها شکل می گیرد. گرافیک سایت باید برای کاربر جذاب باشد تا او را در سایت حفظ کند. تیم طراحی گرافیک باید باهوش باشند و علاوه بر ایجاد طراحی جذاب، طوری عمل کنند که سرعت سایت بالا باشد.

وظیفه آن ها انتخاب تصاویری با حجم پایین و کیفیت بالا است. در نهایت کاری که این تیم تحویل می دهد، یک یا چند فایل در فرمت فتوشاپ است. تعداد خروجی های این تیم به تعداد صفحات یک سایت وابسته است. یک وب سایت ممکن است دارای صفحات مختلف باشد. صفحه اصلی، صفحه فرصت های شغلی، صفحه تماس با ما، صفحه معرفی و دیگر صفحات که برای هر صفحه تیم گرافیک باید یک خروجی تحویل دهند.

تیم گرافیک در یک شرکت طراحی سایت،  باید با نیازها و روحیات مشتری به خوبی آشنایی داشته باشند. این تیم باید بتواند به خوبی از رنگ ها، لوگو و موقعیت های مختلف برای جذابیت سایت استفاده کند. در اولین مرحله کار تیم گرافیک به پایان می رسد و ادامه کار به دیگر اعضای تیم طراحی سایت سپرده می شود.

بخش کدنویسی در تیم طراحی سایت

هر چیزی که در مرور گر اینترنت مشاهده می کنید بر اساس زبان html  است. زبان html  زبان ساده و شیرینی است و چنانچه شما جزو افرادی هستید که به برنامه نویسی علاقه مندید می توانید به راحتی از پس این زبان بر آیید. ورودی تیم اچ تی ام ال همان فایل های فتوشاپی است که تیم گرافیک تحویل می دهند. تیم اچ تی ام ال همان فایل های دریافتی از تیم گرافیک را به قطعه هایی از تصاویر ریز تبدیل می کنند.

خروجی تیم گرافیک به عنوان ورودی این تیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای هر صفحه کدهای اچ تی ام ال و سی اس اس آن تولید می شود. کدنویسی صحیح تیم html  در سئو موثر است. یک تیم html حرفه ای به خوبی با این نکات آشنایی دارد. آن ها از html5 یا xhtml استفاده می کنند. از به کار بردن کامنت های اضافی اجتناب می کنند و از لایه ها به جای استفاده از جداول کمک می گیرند.

بخش کلاینت در تیم طراحی سایت

برنامه نویسی وب به دو قسمت سمت کلاینت یا همان کاربر و سمت سرور تقسیم می شود. یک تیم طراحی سایت در بخش کاربر وظیفه روح بخشیدن به صفحات اینترنت را بر عهده دارد. این تیم بایستی با استفاده از زبان های مرتبط، پویا نمایی و انیمیشن یک سایت را پیاده سازی کنند. فایل های ورودی این تیم همان فایل هایی است که از تیم اچ تی ام ال تحویل گرفتند.

سایت ها به دو دسته سایت های استاتیک و سایت های داینامیک تقسیم می شوند. سایت های استاتیک فقط اطلاعات ثابتی را به کاربر نمایش می دهند. در این سایت ها کاربر هیچ گونه تعاملی با سایت ندارد. اما در سایت های داینامیک کاربر می تواند از طریق ثبت نام در سایت، نظر دادن و تولید محتوا با سایت تعامل داشته باشد. این تیم یک خروجی که حاوی فایل های جاوا اسکریپت است را به تیم طراحی سایت سمت سرور تحویل می دهند.

سمت سرور در تیم طراحی سایت

بخش عمده برنامه نویسی یک سایت را  تیم برنامه نویسی سمت سرور برعهده دارند. همانطور که در طراحی سایت سمت کاربر ذکر کردیم، سمت کاربر بیشتر با عناصر ظاهری سایت سر و کار دارد. سمت سرور پشتیبانی عملیات پشت صحنه را به عهده دارد که از دید کاربر پنهان است و کاربر نمی تواند کدهای برنامه نویسی آن را مشاهده کند.

ارتباط با پایگاه داده، محاسبات ریاضی، منطق اصلی سایت و موارد دیگر در این بخش برنامه نویسی می شوند. خروجی این بخش یک پوشه حاوی فایل های زبان برنامه نویسی نظیر دات نت، پی اچ پی یا زبان های تحت سرور دیگر است.

بخش آزمایش کننده در تیم طراحی سایت

در مرحله پایانی از سایت تیم بتا سنتر وارد عمل می شود. این تیم وظیفه دارد تا یک سایت را از سمت مدیر سایت، سمت بازدید کنندگان و سمت کاربرانی که در سایت عضو شده اند بررسی کنند. پس از بررسی سایت و یافتن ایرادات ممکن، راه حل های خود را برای رفع این ایرادات ارائه می دهند. وظیفه این تیم بسیار مهم است و باعث می شود کاری عاری از هرگونه مشکل به مشتری تحویل داده شود. این تیم آدرس صفحات ایراد دار، کد ارور و پیشنهاد خود برای رفع مشکل را به عنوان خروجی کار خود تحویل تیم های قبلی می دهند.

بخش سئو در شرکت طراحی سایت

این تیم وظیفه ارتقای رتبه یک سایت را در کلید واژه های خاصی که مد نظر مشتری است، به عهده دارد. گاهی اوقات یافتن کلمات کلیدی موثر بر عهده تیم سئو است و آن ها باید مشتری را در این امر راهنمایی کنند. تیم سئو با بررسی دقیق سایت و با استفاده از روش های خاصی این کلمات را انتخاب و شروع به کار می کنند. بهینه سازی سئو یک سایت کاری وقت گیر و زمانبر است و نیازمند صبر و حوصله فراوان می باشد. در نظر داشته باشید که طراحی یک سایت بدون اجرای سئو آن کاری بیهوده است چرا که سایت در دسترس و دید مشتریان شما قرار نمی گیرد.

ما در گرین وب ادعا نمی کنیم قوی ترین تیم طراحی سایت را داریم اما تیم ما تجربه ای بالا در زمینه طراحی سایت دارد.

جهت مشاوره طراحی سایت می توانید با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید