وبلاگ گرین وب

تحولات طراحی سایت شرکتی از ابتدا تا کنون

هنوز برای بعضی شرکت ها این مورد سوال هست که چرا طراحی سایت شرکتی برای شرکت شان یک ضرورت هست؟ می توان پاسخ را در قالب یک مثال آورد. فرض کنید شخصی می خواهد کالایی را خریداری کند (مثلا یک جفت کفش) او ترجیح می دهد یک روز خود را صرف جست و جو در فروشگاه ها کند یا پشت لپ تاپ خود بنشیند و با چند کلیک و جستجو در چند سایت همان کالا را خریداری کند؟
دنیای مدرن امروز مدام در حال پیشرف هست و در حال حاضر این پیشرفت در بستر وب یا آسان تر بخواهم بگویم از طریق سایت ها در حال انجام است زیرا سبک زندگی و نیاز های مردم با گذشته تغییر بسیاری کرده است.
پیش بینی جامعه شناسان بر این است که در آینده ای نه چندان دور اگر شرکتی در فضای اینترنت حضور نداشته باشد از چرخه ی رقابت حذف خواهد شد. پس می توان به جد گفت که داشتن یک سایت شرکتی مناسب و حرفه ای جزو ضرورری ترین نیاز های یک شرکت است که در ادامه به ویژگی های یک طراحی سایت شرکتی خوب می پردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از مطالب  واضح و صریح

برای طراحی سایت شرکتی همیشه باید این نکته رو مد نظر قرار بدیم که از محتوا و مطالبی استفاده شود که آسان، ساده و قابل فهم برای مخاطبتان باشد تا مخاطب شما دچار سردرگمی نشود و بتواند مقصود خود را به راحتی از آن مطلب استخراج کند.
از شخصی که با سایت شما آشنا نیست بخواهید تا مطالب سایت و محصولات سایت را مطالعه کند و نظر خودش را اظهار کند تا بتوانید میزان رسایی و روشنی محتویات سایت خود را مورد ارزشیابی قرار دهید.

خلاصه گویی و دوری از مطالب هجو و زائد

از شرکتی که طراحی سایت شرکت شما را بر عهده دارد بخواهید از بیان مطالب طولانی و بی محتوا که فقط صرف پر کردن مطلب برای سایت است پرهیز کند زیرا هر چه مطلب شما طولانی تر باشد کاربران بیشتری را جذب خود نمی کند بلکه ممکن است کاربران خسته و گیج شوند و نتوانند همه ی محتویات سایت شما را بررسی کنند و در نهایت محصول مورد نیازشان را خریداری کنند.
به شخصی که  طراحی سایت شرکتی شما را در دست گرفته متذکر شوید که چیدمان مطالب به نحوی باشد که مخاطب به سرعت بتواند مطلب مهم را پیدا کند.

عنوان و تیتر های جذاب

برای کاربران جذاب است که تیترهای شما چه عنوانی داشته باشند. از طراح سایت شرکتی خود در خواست کنید سعی کند از تیتر های جذاب و  وسوسه انگیز و عنوان های دارای شوخی و مزاح استفاده کند تا کاربران جذب آن مطلب شوند و بتوانند بیشتر با سایت شما به واسطه ی یک طراحی سایت آشنا شود.

 استفاده از لیست بندی در طراحی سایت

لیست کردن مطالب مثلا با (-) و یا استفاده از عدد می تواند رابطه کاربر با سایت شما را سهولت بخشد و طراحی سایت شرکت شما را یک گام به پیشرفت نزدیک تر کند.

طراحی ریسپانسیو

واکنشگر و ریسپانسیو بودن سایت، موضوع بسیار پر اهمیتی است و به همین دلیل مقالات زیادی در حیطه طراحی سایت در رابطه با آن بیان شده است. با پیشرفت هر روزه علم و تکنولوژی علی الخصوص در زمینه گوشی های هوشمند طراحی سایت شرکتی شما باید به گونه ای باشد تا بتواند پاسخگوی این دست از کاربران شما باشد و آن ها بتوانند رابطه ی خوبی با شما به واسطه طراحی سایت شرکتی شما که به شکل مناسب انجام شده است باشد.
هر چند ممکن است طراحی سایت شرکتی شما به صورت ریپانسیو هزینه بیشتری نسبت به طراحی سایت شرکتی ساده داشته باشد اما باعث جذب مشتری بیشتر و در نتیجه افزایش بازدهی سایت شما شود.

طراحی به شکل ساده و فلت

در حال حاضر طراحی سایت های ساده و مسطح برای شرکت های طراحی سایت جذاب تر است نه طراحی سایت به شکل سنتی که در گذشته انجام می گرفت. چون انیمیشن و تصاویر سه بعدی اکنون دیگر علاقه مند زیادی دربین طراحان سایت های شرکتی ندارد و یک دست بودن سایت بیشتر بین طراحان رواج دارد.

با صفحه ی اغازین اسکرولی

در ابتدا توضیح مختصری در مورد اسکرولی بودن طراحی سایت شرکتی یا پیمایشی بودن آن می دهیم. طراحان خلاق و خوش ذوق یک امکان جدید برای سایت ها اضافه کرده اند که شما با اسکرول کردن(کشیدن) صفحه می توانید به صفحات دیگر بروید که به صورت لایه لایه در زیر هم قرار گرفته اند و به راحتی این امکان را پیدا می کنید که به همه ی مطالب سایت دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این به کمک مهندسین گرافیک می توان افکت و سایه های نمایشی نیز به لایه ها اضافه کرد که زیبایی آن را چند برابر می کند و در عین راحتی استفاده از سایت، حس زیبایی همراه با لذت به آن افزوده  می شود.
پیشنهاد افرادی که طراحی سایت شرکتی را انجام می دهند به اشخاص حرفه ای و صاحبان مشاغل این است که از قابلیت اسکرولی کردن سایت غافل نشوند تا بتوانند به کمک این امکان در طراحی سایت شرکتی، محتویات سایت خود به شکل بهتری نمایش بدهند و علاوه بر سادگی کار با آن مخاطب خود را راقب کنند که مدت زمان بیشتری در سایت آنها بماند و با این قابلیت سرگرم شود و بتواند ارتباط بهتری با سایت شما برقرار کند. علاوه بر این از سردرگمی های کاربر نیز کاسته می شود و دیگر نیازی نیست صفحه ها را جابجا کند و بین آنها بچرخد تا بتواند مقصود خود را بیابد و با شما ارتباط بگیرد.


استفاده از لینک ها و پیوندها

گاها استفاده کردن از لینک می تواند به فهم بهتر موضوع برای کاربر کمک کند. زیرا لینک مطلبی در رابطه با موضوعی که در حال مطالعه آن است شاید بتواند او را در مسیر حل مشکل خود یاری کند. علاوه بر این کاربر به سمت قسمت های مختلف سایت شما هدایت شده و امکان آشنایی بهتر او با سایت شما فراهم می شود. در این صورت سریع تر به مقصود شما پی برده و ارتباط مثبت و موثری با سایت شما برقرار می کند.

جهت سفارش طراحی سایت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.  مشاوره طراحی سایت

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید