وبلاگ گرین وب
گرین وب در الکامپ مشهد

برند ایرانی در کلاس جهانی، مروری بر عملکرد گرین وب در ۲۲ـمین نمایشگاه الکامپ

بیست و دومین نمایشگاه الکامپ مشهد درحالی به پایان رسید که در این دوره از «ابر ملی گرین وب» رونمایی شد. این نمایشگاه همواره بستر نوآوری ها، تکنولوژی ها و رونمایی از دانش نخبگان ایرانی است و بزرگترین عرصه برای ارائه جدیدترین دستاوردهای شرکت های بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر است. بسیاری از مجموعه ها با حضور در این نمایشگاه سعی در ارائه بهترین خدمات دارند. نمایشگاه الکامپ مشهد را می توان مهمترین رویداد در حوزه فناوری اطلاعات خراسان رضوی دانست.

یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین نمایشگاه هایی شناخت استعدادها و تبدیل پتانسیل های بالقوه به بالفعل است و ارتباط با سایر شرکت های داخلی و همچنین خارجی را می توان فرصت مغتنمی برای شرکت ها برشمرد. در کنار این ها ارتقای کیفیت خدمات و همکاری های چند جانبه از سوی شرکت ها یکی دیگر از دستاوردهای شرکت های حاضر در این نمایشگاه است.

 

هلدینگ دانش بنیان گرین وب

هلدینگ دانش بنیان گرین وب با حضور در اکثر دوره های این نمایشگاه یکی از باسابقه ترین شرکت ها در این زمینه است و سالانه در بسیاری از نمایشگاه های داخلی و خارجی حضور دارد. گرین وب که از سال ۱۳۶۹ در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرده، همواره به دنبال یافتن بهترین راه حل برای مسائل مختلف بوده است. هلدینگ گرین وب توانست امسال نیز به عنوان غرفه برتر نمایشگاه الکامپ مشهد دست پیدا کند و عنوان برتر شرکت کنندگان نمایشگاه را از آن خود کرد. هلدینگ گرین وب در سال ۱۳۹۵ توانست به عنوان صادرکننده برتر خدمات فنی و مهندسی در حوزه فناوری اطلاعات دست پیدا کند که این نشان از پتانسیل جوانان این مرز و بوم دارد.

هلدینگ دانش بنیان گرین وب با تکیه بر تخصص و خلاقیت جوانان توانسته با تمرکز بر فناوری های پیشرفته جهانی حوزه ICT و تجاری سازی این تکنولوژی از ظرفیت های موجود تمام استفاده را ببرد. این هلدینگ با داشتن زیرمجموعه هایی مانند ایران سرور، گرین تک، چاپیروس، مانا، تبلیغ دات کام و … نقش پررنگی در فناوری اطلاعات کشور ایفا کرده است. شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ باشرکت در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ نیز از دستاوردهای خود رونمایی کردند.

 

رونمایی از ابر ملی گرین وب

علی رسولیان معاون استاندار - الکامپ مشهد

هلدینگ گرین وب با رونمایی از ابر ملی خود توانست مهمترین رویداد نمایشگاه الکامپ مشهد را رقم بزند. ابرملی گرین وب برای اولین بار در ایران رونمایی شد و قرار است تا امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد. این ابر برپایه معماری یکپارچه و توزیع شده طراحی شده و کاملا انعطاف پذیر است.

ابر هوشمند گرین وب از جمله فناوری هایی است که توانسته در کنار تجربه و تخصص با سرمایه گذاری و تامین بیش از ۴۰۰۰ سرور، یک شگفتی ملی را خلق کند. این ابر هوشمند با امکاناتی نظیر افزایش تنوع مدل ارائه خدمات، توان و قدرت پردازش بالاتر نسبت به مدل های دیگر، افزایش تاب آوری خدمات مشتریان، بهره برداری بهینه از ظرفیت مراکز داده کشور، گسترش و تنوع خدمات پردازشی و زیرساختی HPC & GPU، توسعه بسترهای نرم افزاری و ارائه خدمات کاربردی اکنون در دسترس کاربران است.

ابر ملی گرین وب در حال حاضر در استان های تهران، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و فارس آماده است تا در بخش های مختلف آموزشی، پزشکی، صنایع دفاعی، سرمایه گذاری و بورس، مدیریت شهری، تبلیغات و رسانه، پرداخت آنلاین و فرآیندهای اداری بستر مناسبی را فراهم آورده است.

عوامل مختلفی باعث شد تا ضرورت داشتن این فناوری مشخص شود که از جمله آن می توان به انتقال بخش زیادی از سرورها به داخل کشور، افزایش تعامل با مراکز داده داخلی و یکپارچگی منابع و ظرفیت های زیر ساختی موجود کشور، افزایش سهم قابل توجه انتقال خدمات مراکز داده سنتی سازمان ها و مراکز دریافت کننده خدمات میزبانی و توسعه خدمات ابری گرین وب و تولید و انتشار برنامه ها و سیستم های نرم افزاری کاربردی و پلتفرم های ارائه خدمات اشاره کرد.

 

رونمایی از پلت فرم Container ایران سرور

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد - الکامپ مشهد

در روزهای برگزاری نمایشگاه از پلت فرم container ایران سرور توسط محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای هلدینگ دانش بنیان گرین وب رونمایی شد. این پلت فرم به صورت موازی کار می کند. در حقیقت فضای استفاده شده هاست در این پلت فرم به صورت شناور است و به میزان فضای موردنیاز در اختیار مدیر سایت قرار می گیرد. این امکان کاملا با نیازهای مخاطبان و وبمستران طراحی شده است. یکی دیگر از امکانات این سرویس جدید اختصاص Ram و CPU باتوجه به نیاز و ترافیک سایت است. به این صورت که اگر ترافیک سایت در ساعات مختلف شبانه روز بالا برود نسبت به سایر اوقات Ram و CPU را بیشتر در اختیار دامنه مورد نظر قرار می دهد تا سایت با مشکلی مواجه نشود. این انعطاف پذیری باعث بالارفتن راندمان سایت و همچنین پایین آمدن رنج خطا خواهد شد.

 

رونمایی از سامانه حمل و نقل و کنسول راننده مانا

سعید راحتی مشاور وزیر کشور - الکامپ مشهد

از برنامه هایی که هلدینگ دانش بنیان گرین وب در تقویم نمایشگاهی خود قرار داده بود رونمایی از کارت خوان اتوبوس مانا بود. پروژه ای که توسط شرکت «مانا اندیشه خاوران» یکی از زیرمجموعه های هلدینگ گرین وب با یک R&D شکل گرفت و بعد از گذشت بازه زمانی شش ماهه این محصول بومی سازی و ساخته شد. سامانه حمل و نقل مانا در حال حاضر در شهر تبریز به کار گرفته شده است و تمام اتوبوس های شرکت واحد در این شهر از کارت خوان های شرکت مانا استفاده می کنند.

در حال حاضر تنها شرکت تولید کننده داخل مانا است که توانسته این تکنولوژی را بومی سازی کند. سایر شرکت ها با واردات این دستگاه ها اقدام به استفاده از آن می کنند. لازم به ذکر است که یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول مجهز بودن آن به QR اسکنر است که در بستر بلاک چین طراحی شده است.

 

رویدادها

نمایشگاه بیست و دوم روزانه رویدادهای زیادی را در دل خود جای داده بود که از جمله آن می توان به برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی توسط پرسنل هلدینگ گرین وب اشاره کرد.

 

کلام آخر

بیست و دومین نمایشگاه الکامپ مشهد در کنار شما به پایان رسید. در این دوره دستاوردهای مختلفی از سوی شرکت ها رونمایی شد. از امروز در انتظار برگزاری مجدد این نمایشگاه برای دیدار مجدد شما هستیم.

گرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدرسولیان معاون استاندار خراسان رضوی در غرفه گرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدگرین وب در الکامپ مشهدمهندس راحتی معاون وزیر کشور در غرفه گرین وب در الکامپ مشهد

 

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید