وبلاگ گرین وب

تغییر در کسب و کارها بعد از کرونا ، یک جهش ژنتیکی در بازار است

سید حسن هاشمی، عضو کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تغییر در کسب و کارها بعد از کرونا ، یک جهش ژنتیکی در بازار است

سید حسن هاشمی در نشست کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، تغییر در کسب و کارها بعد از کرونا را به نوعی یک جهش ژنتیکی در بازارها و کسب و کارها یا یک قدرت تخریب خلاقانه در اقتصاد توصیف کرد.

بنیانگذار هلدینگ گرین وب تصریح کرد: ضروری است تا همه فعالان اقتصادی با نگاه و برنامه ریزی برای بحران فعلی، آینده پس از بحران را نیز تصویر کنند، زیرا با عبور از این شرایط، بازگشت به روال عادی کسب و کار برای بسیاری از آن ها دیگر یک گزینه نخواهد بود و شرایط جدیدی در محیط رقابتی حاکم خواهد شد.

سید حسن هاشمی

وی به نکات قابل تاملی اشاره کرد و ادامه داد: امروز شاهدیم که اگر بیش از هزار نفر اینفلوئنسر اینستاگرام هستند، شاید چند هزار نفر نیز در تلاشند تا مانند این اقلیت از این طریق به کسب درآمد برسند. چند هزار جوان به صورت اختصاصی شغل گردانندگی کانال تلگرامی را انتخاب کرده اند و در سال جمعا چند میلیارد تومان درآمد دارند.

حسن هاشمی خاطرنشان کرد: در ایران ۶۶۵ نفر مالک پیج اینستاگرام با فالوئرهای بین ۱ تا ۵ میلیون نفر هستند که برای هر تبلیغ در این پیج ها تا حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه دریافت می کنند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ دانش بنیان گرین وب یادآور شد: جهان دست کم به زمانی معادل دو سال احتیاج دارد تا دوباره به شرایط پیش از کرونا بازگردد و این متضمن فرصت های بیشتر از تهدید برای ایران است. فرصت خرید تکنولوژی، فرصت خرید شرکت های کوچک و متوسط و فرصت خرید سهام مدیریتی شرکت های بزرگ.

رفع فقر و فساد بخشی از مسئولیت های اجتماعی است
همچنین در این نشست رضا حمیدی رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: سازمان استاندارد ایران، مسئولیت اجتماعی را به عنوان یکی از اصول ISO26000 که شامل ۷ بند حاکمیت سازمانی، حقوق انسان ها، فعالیت های مرتبط با محیط کار کارکنان، مسائل محیط زیستی، فعالیت های اقتصادی عادلانه، رعایت حقوق مصرف کنندگان و مشارکت در توسعه مفید جامعه می باشد؛ مطرح کرده است.

رضا حمیدی

وی با بیان اینکه، بررسی های نشان می دهد مشکلات مالی و فقر ریشه ی بخش عمده ای از تخلفات و جرایم هستند، یادآور شد: رفع فقر و فساد در جامعه از جمله مسائلی هستند که در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی باید بر آن ها تمرکز شود.

شیوه های زندگی را در مدت کوتاهی اصلاح کنیم
ناصر صادقی دبیر کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد هم در این جلسه گفت: اتاق در زمانی وارد حوزه مسئولیت های اجتماعی شده که مردم به دغدغه های فراوانی دچار شده اند.

ناصر صادقی

مشکلات بیکاری و معیشتی، خسارات وارد شده به کسب و کارها، گرانی و تورم، سیل جابجایی نقدینگی در بازار سرمایه و بورس و نوسانات شدید و کوتاه مدت آن، عملکرد رسانه ها، شیوه بی ثبات اداره امور اقتصای کشور، عملکردهای سیاست زده، افت استانداردهای خدمات سنتی و اقبال به حوزه اقتصاد دیجیتال و سایر مسائل آموزشی، فرهنگی و سنت های اجتماعی، جایی را برای تدبیر در امور مختلف باقی نگذاشته و اگر نتوانیم در کوتاه مدت رویه ها و شیوه های اداره کار و زندگی در سطوح شخصی و اجتماعی و روابط داخلی و خارجی را به درستی اصلاح کنیم، آینده خوشایندی در انتظار فرزندانمان نخواهد بود.

خیرین حاضر همیشه در صحنه هستند
علی خورسند رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه از زمانی که بحران کرونا آغاز شد بسیاری از خیرین با ما تماس گرفتند و کمک های بسیاری داشتند، عنوان کرد: همراهی هایی که از سوی بخش های مختلف در ایام شیوع کرونا با کادر درمانی برای تامین نیازهای این بخش انجام گرفت، قابل تحسین و تقدیر است.

علی خورسند

استفاده از تکنولوژی به درمان بیماری ها کمک می کند
احمد دستجردی رئیس هیئت مدیره شرکت ابرسلامت هوشمند سینا گفت: استفاده از تکنولوژی های جدید مانند اسمارت فون ها ارتباط بین پزشک و بیمار بر روی بستر اینترنت را بر مبنای زیرساخت های موجود فراهم کرده است. امروزه ابزارهای نه چندان گران برای گرفتن داده ها از سمت بیمار و سهولت استفاده از این ابزارها موجب گسترش سریع این موضوع شده است. برخی از این ابزارها عبارتند از: دوربین موبایل، استتوسکوپ و اتوسکوپ دیجیتال، دستگاه های مانیتورینگ دیجیتال علائم حیاتی و ابزارهای پوشیدنی.

احمد دستجردی

چالش اصلی ما تحریم است
در ادامه بهزاد علیزاده عضو کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد گفت: در این مدت تعداد زیادی از بیمارانی که مبتلا به بیماری مادرزادی قلب هستند، در این مرکز بستری شده اند و درمان هایی که زمانی به عنوان بیماری های لاعلاج شناخته می شدند، در حال حاضر به خوبی انجام می گیرد. طی این دوره با معضل های مختلفی دست به گریبان بودیم، چرا که این بخش فوق تخصصی است و نیاز به تجهیزات خاصی در اتاق های عمل و آنژیوگرافی ها داریم که تمامی این تجهیزات تولیدات خارج از کشور هستند و حال با توجه به تحریم ها در این عرصه با چالش مواجه شده ایم.  وی با اشاره به اینکه بایستی با کمک اعضای اتاق بازرگانی چه به صورت انفرادی و چه در قالب کمیسیون مسئولیت های اجتماعی نسبت به تجهیز این مرکز اقدام کنیم، تصریح کرد: ما به عنوان بنیاد نیکوکاری بیماری های مادرزادی قلب، بایستی از ظرفیت های اتاق و با همکاری استانداری نسبت به ثبت این بنیاد اقدام نماییم.

بهزاد علیزاده

کرونا می تواند تمام افراد جامعه را مبتلا کند
طیبی جانشین فرمانده ستاد بحران کرونا عنوان کرد: از تاریخ 5 فروردین ماه با اعمال قرنطینه تا نیمه ماه مبارک رمضان با روند کاهشی شیوع کرونا ویروس مواجه بودیم و تعداد مبتلایان در ۲۴ ساعت به کمتر از صد مورد رسید و تمام فعالیت های تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) که در پی شیوع کرونا تعطیل شده بود، از سر گرفته شد.

طیبی

وی افزود: متاسفانه از دو هفته پیش شاهد روند رو به افزایش شیوع کرونا هستیم، به طوری که تعداد بستری ها افزایش پیدا کرده است و در اکثر موارد بیماران نیازمند مراقبت در بیمارستان و غیر قابل ترخیص می باشند، بنابراین به راحتی این ویروس می تواند تک تک افراد جامعه را مبتلا کند البته در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت نکنیم.

تاکید بر آموزش علیه کرونا است
سید حسن خدادادیان حسینی، رئیس روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در همین رابطه عنوان کرد: به نظر می رسد بایستی به منظور مقابله با شیوع کرونا بر روی آموزش تاکید بیشتری صورت بگیرد، چرا که این مسئله پیش نیاز اصلی به ثمر نشستن مسئولیت های اجتماعی است.

سید حسن خدادادیان حسینی

وی افزود: اگر بتوانیم برای این منظور از جامعه شناسان و کارشناسان مجربی که در حوزه های اجتماعی و پژوهش های اخلاقی فعالیت دارند، استفاده کنیم؛ به تبیین بهتر این موضوع رای جامعه کمک کرده ایم. این امر نیازمند همگرایی و همراهی تمامی بخش ها است.

در پایان این نشست بیانیه مهندس غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران به منظور قدردانی از تلاش کادر درمانی و پزشکی به عنوان مجاهدان خط مقدم درمان کرونا قرائت گردید.

منبع (با اندکی تغییر): http://www.mccima.com/?id=57676

افزودن دیدگاه

سوال امنیتی *

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید