وبلاگ گرین وب
طراحی قالب سایت

طراحی قالب سایت

در این مطلب قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که قالب سایت چیست؟ و برای خرید یا طراحی قالب سایت باید به چه نکاتی توجه کنید تا یک پروژه خوب و به صرفه داشته باشید.

قبل از طراحی قالب سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شما پس از اینکه احساس کردید برای موفقیت در کسب و کار خود باید سایتی داشته باید و شروع به کار کردید، در قدم بعدی نیاز دارید که قالب زیبایی برای سایت خود انتخاب کنید. قیمت برخی از قالب ها بالاست، آیا این قالب ها ارزش خرید یا حتی سفارش طراحی دارند یا نه؟ چگونه یک قالب زیبا و مناسب کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ این ها تمام سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

طراحی قالب سایت

منظور از قالب سایت چیست؟

قالب یا همان template یا theme یا پوسته به همان ظاهر سایت شما می گویند. قالب علاوه بر اینکه رنگ آمیزی سایت شما را تعیین می کند، طرح کلی سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. شما در قالب سایت خود می توانید تعداد ستون ها، فونت نوشته ها، اندازه کلی وب سایت و نکات مهم دیگر را قرار دهید.

وردپرس به صورت پیش فرض برای شما قالبی در نظر گرفته است تا بتوانید در ابتدا به راحتی کار خود را آغاز کنید. اما این قالب ها بسیار ساده هستند و شاید متناسب با کسب و کار شما نباشند. البته شما می توانید در ابتدای کار خود از این قالب ها که رایگان هم هستند استفاده کنید و پس از گسترش کسب و کار خود از قالب مناسبی استفاده کنید و سفارش طراحی قالب سایت را به شرکت های مرتبط بدهید.

البته شما از  طریق پیشخوان وردپرس و یا سایت های مختلف نیز می توانید به صدها قالب رایگان دسترسی داشته باشید اما سوال اینجاست که آیا این قالب ها واقعا جوابگوی نیاز شما هستند؟

همچنین شما برای قالب سایت خود انتخاب های متعددی دارید، شما می توانید از قالب های رایگان استفاده کنید، خرید قالب سایت داشته باشید و یا اینکه بخواهید برایتان قالب سایت طراحی کنند.

انواع قالب سایت

امروزه با توجه به اهمیت ظاهر سایت در جذب کاربر قالب های متفاوتی برای وب سایت ها طراحی می شود. در تمام این طراحی ها به تجربه کاربری دقت می شود، چرا که در نهایت نظر کاربر است که وب سایت شما را انتخاب کند و بتواند با آن ارتباط برقرار کند. پس خرید قالب سایت و نوع آن بسیار تعیین کننده است. سبک های طراحی قالب جدید و به روزی ایجاد شده اند که در تمام آن ها تجربه کاربری لحاظ شده است و بر اساس ارتباط کاربر به وجود آمده اند.

طراحی دو بعدی Flat Design

این نوع طراحی، ساده ترین نوع طراحی است و از گرافیک های سه بعدی در قالب سایت استفاده نمی شود. گرافیک وب سایت بسیار ساده است، بنابراین دریافت اطلاعات توسط کاربر راحتتر صورت می گیرد چرا که درگیر گرافیک ها نمی شود و ذهن کاربر بر روی مطالب متمرکز می شود.

این نوع طراحی به خوبی می تواند با سایزهای مختلف صفحه نمایش سازگار شود به دلیل اینکه از گرافیک های تصویری کمی استفاده شده است.

در این مدل طراحی چون دادن اطلاعات به کاربر مهم است معمولا فونت ها بسیار بزرگ هستند تا توجه کاربر را جلب کند.

طراحی تک صفحه One Page Design

در این مدل طراحی زمانی که بر روی برخی ار منوها کلیک می کنیم، به صفحه دیگری از سایت منتقل نمی شویم بلکه به قسمتی از همان صفحه منتقل می شویم و اطلاعات را بررسی می کنیم. و در کل کاربر با یک صفحه سر و کار دارد. با خرید قالب سایت تک صفحه ای کاربر به راحتی به تمام اطلاعات دست پیدا می کند و با گشت و گذار در صفحات مختلف خسته و کلافه نمی شود.

در این نوع از طراحی اطلاعات به سرعت ارائه می شود و دیگر نیازی نیست تا کاربر برای بارگذاری صفحات کلافه شود و در همان صفحه به اطلاعات دست پیدا می کند.

نکته بسار مهمی که در این طراحی وجود دارد افزایش رتبه سئو است. تمام کسب و کارها برای بهینه سازی وب سایت خود هزینه های بسیاری می کنند که با این طراحی یک گام موثر در این زمینه بر می دارید.همانطور که می دانید مدت زمانی که کاربر در یک صفحه از سایت می ماند و مطالب را می خواند از نظر گوگل بسیار مثبت است و شما توانسته اید کاربر را جذب خود کنید.

طراحی ریسپانسیو Responsive Design

در این مدل طراحی با استفاده از HTML و CSS وب سایت طوری طراحی می شود تا بتواند با تمام سایزهای مرورگر سازگار شود.یعنی کاربر بتواند وب سایت شما را در موبایل و تبلت به راحتی مشاهده کند و نیازی نباشد تا زوم و یا اسکرول به چپ و راست داشته باشد.

با توجه به این که اکثر کاربران امروزه از گوشی های همراه برای وبگردی استفاده می کنند این مورد بسیار حیاتی است و در نتیجه در سئو سایت نیز تاثیرگذار است. در زمان خرید قالب سایت به این نکته توجه داشته باشید چرا که در سال 2018 یکی از مهمترین المان های تاثیرگذار در سئوی سایت بود.

قالب سایت طراحی

طراحی انیمیشنی Animated Design

ایجاد بخش های متحرک در وب سایت و پویا بودن آن باعث جذابیت بیشتر وب سایت ها می شود و اگر بتوان از این ویژگی به درستی استفاده شود حس بسیار بهتری در کاربر ایجاد می کند با خرید قالب سایت انیمیشنی کاربر را جذب خود کنید.

در گذشته که از فلش برای متحرک سازی المان های مختلف صفحه استفاده میشد، مشکلی وجود داشت که برخی از مرورگرها از فلش پشتیبانی نمی کردند و باعث کندی وب سایت می شدند.

اما امروزه متحرک سازی معمولا با استفاده از HTML و CSS و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS و … انجام می شود که حجم پیاده سازی انیمیشن به مراتب پایین تر از فلش می باشد و در بارگذاری صفحات سرعت بالاتری دارد.

طراحی سه بعدی

اگر به دنبال یک قالب خاص و متفاوت هستید می توانید از این نوع طراحی ها استفاده کنید. در این نوع طراحی قالب به گونه ای طراحی می شود که حس سه بعدی بودن فضا در کاربر به وجود می آید البته فقط در قسمتی از سایت این کار انجام می شود و احساس سه بعدی بودن به کاربر دست می دهد و ما بقی سایت با همین شیوه دو بعدی طراحی می شود.

کدام نوع قالب وب سایت مناسبتر است؟

با توجه به مطالبی که در بالا داشتیم، کدام نوع قالب را تهیه کنیم و استفاده کنیم؟ کدام روش طراحی قالب سایت بهینه و موثرتر است؟

امروزه برای موفقیت در طراحی و کسب وکار خود بهترین سبک طراحی قالب وب سایت معمولا طراحی دو بعدی تک صفحه ریسپانسیو و انمیشنی می باشد که توانسته با کاربر به خوبی ارتباط برقرار کند و بر روی سئوی سایت بسیار موثر است.

البته هزینه این نوع طراحی سایت از دیگر روش ها بسیار بالاتر است اما می توانید نتیجه خوبی بگیرید و کاربر را با خود همراه کنید.

گرین وب برای شما قالب هایی طراحی می کند که بتوانید به راحتی مخاطب را با خود همراه کنید و به شما توصیه می کنیم که  برای موفقیت و جلب کاربر از چنین قالب هایی استفاده کنید. خرید قالب سایت با این ویژگی ها تمام آن چه شما نیاز دارید تا دیده شوید را برآورده می کند.

آیا واقعا قالب ریسپانسیو وب سایت بهتر از یک قالب معمولی است؟

در نگاه اول زمانی که به مدیران وب سایت ها پیشنهاد داده می شود که قالب خود را به قالب رسپانسیو تبدیل کنند، در مقابل هزینه های آن جبهه گیری می کنند و با این کار مخالفت می کنند. اما احتمالا این نکته را در نظر نمی گیرند که به راحتی باعث می شوند کاربران خود را از دست بدهند و تمام هزینه هایی که قبلا برای طراحی سایت داشته اند، بیهوده باشد.

کاربران تمام وقت خود را با گوشی های همراه خود می گذرانند و گوشی ها به جزئی جدایی ناپذیر از آن ها تبدیل شده است، آن ها نیاز دارند تا به هر آنچه می خواهند با استفاده از گوشی همراه خود دست پیدا کنند. حال اگر وب سایت شما قابل رویت در صفحه نمایش گوشی ها و یا تبلت ها نباشد کاربران نمی توانند با شما ارتباط بگیرند و شما را قطعا فراموش خواهند کرد.

گاهی اوقات عدم برخی هزینه ها، خسارات جبران ناپذیری در بردارد که افراد به آن توجه نمی کنند. اگر شما هنوز وب سایت خود را طراحی نکرده اید حتما متوجه ارزش رسپانسیو بودن وب سایت شده اید، پس به این مورد دقت داشته باشید و خرید قالب سایت رسپانسیو را فراموش نکنید و در دستور کار خود قرار دهید.

طراحی ریسپانسیو

خرید قالب سایت

خیلی از مواقع صاحبان و مدیران وب سایت ها برای خرید قالب سایت و یا خرید سایت وقتی با قیمت ها روبه رو می شوند در نگاه اول شکایت می کنند و شاید متاسفانه به خرید قالب سایت ارزانتری اقدام کنند. اما آن ها در نظر ندارند که برای طراحی این قالب ها، برنامه نویسان ساعت ها تلاش کرده اند تا بتوانند یک قالب مناسب طراحی کنند تا شما به راحتی با استفاده از آن قالب به اهداف خود برسید.

برنامه نویسان با توجه به نیاز های روز اقدام به طراحی این قالب ها می کنند و قیمت هایی که برای این قالب ها گذاشته می شود هیچ گاه پاسخگوی صدماتی که به آن ها وارد می شود، نیست. در زیر به بررسی این موارد می پردازیم.

آیا خرید قالب سایت ارزان و با کیفیت ممکن است؟

بررسی این نکات نشان می دهد که برای طراحی قالب ها برنامه نویسان چگونه قیمت را در نظر می گیرند.

1.برنامه نویسی، زمان‌بر است.

برنامه های آماده و در دسترس، بسیاری از مردم را بدعادت کرده است و گمان می کنند که برنامه نویسی کار بسیار ساده ای است و زمان زیادی را نیاز ندارد. اما مشکلات بسیاری هنگام برنامه نویسی وب به وجود می آید، که وقت زیادی را از برنامه نویس می گیرد. همچنین این سردرگمی کلافگی زیادی به وجود می آورد.

2. شما از پشت صحنه برنامه نویسی اطلاع ندارید.

گاهی اوقات پیاده‌سازی برخی از قالب ها به تجربه زیاد، تجزیه و تحلیل  و ساعت‌ها زمان برای طراحی و پیاده‌سازی نیاز دارد! پس خرید قالب سایت ارزش هزینه کردن را دارد.

3.برنامه نویسی تخصص بالایی را می طلبد.

شاید باورتان نشود که از هر 100 نفر که برنامه نویسی را فرا می گیرد، تنها یک نفر به تخصص در زمینه برنامه نویسی می رسد. شاید اگر بدانید کشف الگوریتم های پیچیده و پیاده‌سازی آن ها به چه تخصص بالایی نیاز دارد، دیگر سر قیمت‌ها چانه نمی‌زنید و طلب خرید قالب سایت ارزان را نمی کنید. به نظر من حتی لازم است که به برنامه‌نویسان به خاطر ذهن باز و استعدادشان تبریک بگوییم!

4.خطرات جسمی و روحی برنامه‌نویسی

یک برنامه نویس صدمات روحی و جسمی را متحمل می شود که شاید برای ما ملموس نباشد. برخی از مشکلات را دقت کنید:

-سر و کار داشتن زیاد با کامپیوتر معمولا بینایی برنامه نویسان را دچار مشکل می کند. همچنین ریز بودن کدها و نور صفحه نمایش بسیار مضر است.

– در برنامه نویسی زمان معنایی ندارد. چرا که اگر شما پروژه را در جایی نیمه کاره رها کنید، فردا دیگر یادتان نمی آید مساله از چه قرار بوده است. بنابراین برنامه نویسان معمولا مجبور هستند تا برنامه را تا پایان یک بخش پیش ببرند و سپس کار را رها کنند. امکان دارد این زمان ساعت 2 نیمه شب باشد ولی برنامه نویس وقتی به عواقب تاخیر پروژه فکر می کند معمولا عواقب کار را به جان می خرد و کار را پیش می برد. تا مجبور نشود روز بعد از ابتدا کدنویسی را آغاز کند.

با انتخاب و خرید قالب سایت متناسب با کسب و کار خود اولین قدم موثر را برای حضور در دنیای وب بر می دارید. با توجه به نکات مهم در این زمینه، موفقیت خود را بر باد ندهید.

سایت خود را مکانی برای تبلیغات فراوان قرار ندهید. کاربر سایت شما را برای اطلاعات و خدمات شما انتخاب می کند. پس با تبلیغات بیجا کاربر را خسته و کلافه نکنید.

در نظر داشته باشید هرچه سایت شما خلوتتر باشد، کاربر بهتر می تواند با شما ارتباط برقرار کند.

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه خرید قالب سایت داشته باشید، می توانید با شرکت گرین وب در ارتباط باشید. شرکت گرین وب، بعنوان یک شرکت طراحی سایت در مشهد می تواند با ارائه خدمات به تمام کشور بهترین آورده ها را برای شرکت های مختلف و کسب و کارهای متفاوت به همراه داشته باشد.

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید